H Rimac αποκαλύπτει το νέο Nevera των 1.914 ίππων

Η κροατική Rimac αποκάλυψε σήμερα το νέο Nevera, το οποίο αποτελεί την έκδοση παραγωγής του ηλεκτρικού C_Two που με την αρωγή τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων αποδίδει 1.914 ίππους.

Το νέο Rimac Nevera αποτελεί την έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου C_Two, το οποίο αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά από την εταιρεία του Mate Rimac στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2018. Από τότε, οι μηχανικοί της κροατικής Automobili Rimac, με τους στενούς, πλέον, δεσμούς με την Porsche βελτίωσαν τη νέα τους ναυαρχίδα σε κάθε επίπεδο κατά τη διάρκεια ενός εκτεταμένου προγράμματος εξέλιξης, επιδιώκοντας την απόλυτη «ηλεκτρική» εμπειρία οδήγησης.

Αξίζει εδώ να αναφερθεί ότι η Rimac χρησιμοποίησε για την ονοματοδοσία του ηλεκτρικού της hypercar την ομώνυμη (λέγε με Nevera) μεσογειακή καταιγίδα, η χαρακτηρίζεται από την ένταση και σφοδρότητά της – και φυσικά από τους κεραυνούς που την συνοδεύουν.

Μια σειρά αλλαγών στο αμάξωμα, τους διαχύτες αέρα και τις εισόδους του σε σχέση με το C_Two έχουν εξασφαλίσει για λογαριασμό της Nevera βελτιωμένη κατά 34% αεροδυναμική απόδοση. Εν προκειμένω, το προφίλ του καπό, το σχήμα των κολώνων και ο σχεδιασμός των διαχυτών, των splitter και των ψυγείων του αυτοκινήτου έχουν βελτιστοποιηθεί με προσοχή ώστε το νέο Nevera  να ψύχει καλύτερα – κατά 30% και 7% – τα ζωτικά μηχανικά και ηλεκτρικά του μέρη στις χαμηλές και υψηλές, αντίστοιχα, ταχύτητες.

Η Rimac εγκατέστησε επίσης στο νέο Nevera πολλά ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία για να αυξήσει τις δυνατότητες ψύξης, απόδοσης και σταθερότητας του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, το προφίλ του εμπρόσθιου καπό, το ειδικό πτερύγιο κάτω από το αμάξωμα, ο πίσω διαχύτης και η πίσω πτέρυγα μπορούν να κινούνται ανεξάρτητα, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη αεροδυναμική διαμόρφωση για κάθε οδηγικό σενάριο. Σύμφωνα με την Rimac, η εναλλαγή των ρυθμίσεων από τη λειτουργία «υψηλής πίεσης» σε  «χαμηλή αντίσταση» μειώνει την οπισθέλκουσα  κατά 17,5% διαμορφώνοντας έναν συντελεστή Cd της τάξης του 0,3. Η αλλαγή σε λειτουργία «υψηλής πίεσης» αυξάνει την κάθετα παραγόμενη  δύναμη κατά 326%, σύμφωνα με την Rimac.

Rimac Nevera

To πλαίσιο, η ηλεκτρική μονάδα κίνησης και η μπαταρία του νέου Rimac Nevera

Το μονοκόκ της Nevera, το οποίο αναπτύχθηκε από τον πρώην υπεύθυνο μηχανικό της C_Two, Daniele Giachi, περιλαμβάνει μια οροφή με επένδυση από carbon, ενσωματωμένη μπαταρία και οπίσθιο πλαίσιο, επίσης από carbon, αποτελώντας σύμφωνα με τους δημιουργούς του «το μεγαλύτερο ενιαίο κομμάτι του είδους σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία». Με βάρος μικρότερο από 200 κιλά, το πλαίσιο χρησιμοποιεί 2.200 φύλλα από ανθρακονήματα και 222 ένθετα αλουμινίου, δημιουργώντας μια συμπαγή «δομή» με στρεπτική ακαμψία 70.000 Nm/βαθμό.

Η υγρόψυκτη, σχήματος «Η» μπαταρία λιθίου-μαγγανίου-νικελίου έχει σχεδιαστεί εξ ολοκλήρου από την Rimac και αποτελείται από 6.960 κελία.  Η δε μέγιστη ισχύ που παράγει είναι 1,4 ΜW, με την χωρητικότητά της να ανέρχεται στα στις 120 kWh. Σύμφωνα με την Rimac, ο συσσωρευτής ενέργειας βελτιώνει κατά 37% την ακαμψία του πλαισίου, εξασφαλίζοντας ως «δομικό» πλέον στοιχείο του μια κατανομή μαζών ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα που ακολουθεί την αναλογία 48/52.

Rimac Nevera

Την κίνηση στο Rimac Nevera προσφέρουν τέσσερες μόνιμα διεγερμένοι ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνδυαστικά 1.914 ίππους και ροπή… 2.360 Nm, ενώ ένα μονοτάχυτο» κιβώτιο συναντάται τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα.

Το Rimac Nevera είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 97 χλμ./ώρα σε χρόνο 1,85 δλ., ενώ για το «0-161» και «0-300» αρκούν 4,3 και 9,3 δλ., αντίστοιχα. Για το ¼ του μιλίου, ο χρόνος είναι 8,6 δλ., ενώ άκρως εντυπωσιακή είναι και η τελική ταχύτητα της κατασκευής, που για την περίσταση αγγίζει τα 412 χλμ./ώρα.

Το σύστημα All-Wheel Torque Vectoring 2 (R-AWTV 2) της Rimac αντικαθιστά τα παραδοσιακά ηλεκτρονικά συστήματα σταθερότητας και ελέγχου της πρόσφυσης. Στην πράξη, το R-AWTV 2 υπολογίζει το ακριβές επίπεδο ροπής που διοχετεύεται σε κάθε τροχό πραγματοποιώντας πάνω από 100 υπολογισμούς ανά δευτερόλεπτο για να προσαρμόσει τη λειτουργία και απόδοσή του σε όλες τις συνθήκες.

Rimac Nevera

Το Rimac Nevera διαθέτει προηγμένη τεχνολογία και στο σύστημα πέδησης με ένα ηλεκτρο-υδραυλικό booster, που προσομοιώνει την αίσθηση ενός «παραδοσιακού» πεντάλ φρένου, να ρυθμίζει τη δύναμη πέδησης μεταξύ των φρένων και του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Για παράδειγμα, το σύστημα αξιοποιεί την κινητική ενέργεια μέσω των φρένων τριβής εάν η μπαταρία είναι κοντά στα θερμικά της όρια ή ενεργοποιεί περισσότερο το αναγεννητικό σύστημα πέδησης σε περίπτωση που τα φρένα είναι ζεστά.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι οι παραπάνω μεταβολές παραμείνουν στο παρασκήνιο επιτρέποντας στο Nevera να κάνει την υψηλότερη χρήση αναγεννητικής πέδησης σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο της αγοράς. Από εκεί και πέρα, το «παραδοσιακό» σύστημα πέδησης του οχήματος απαρτίζεται από κεραμικούς δίσκους 390 χλστ. της Brembo με δαγκάνες έξι εμβόλων, στον εμπρός άξονα.

Rimac Nevera

Τα υπόλοιπα μηχανικά και μη μέρη του Rimac Nevera

Η ανάρτηση του Rimac Nevera αποτελείται από διπλά ψαλίδια τόσο εμπρός όσο και πίσω, σε συνδυασμό με αμορτισέρ που ελέγχονται ηλεκτρονικά και σύστημα Active Ride Height Adjustment. Από εκεί και πέρα, το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση με λειτουργία steer-by-wire. Ο οδηγός του αυτοκινήτου μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα Sport, για άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, ή το Drift, το οποίο παρέχει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς για… προφανείς ασφαλώς λόγου και διαθέσεις.

Από εκεί και πέρα, το «παρών» δίνουν τα προγράμματα Comfort, Range, για βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ηλεκτρικής ενέργειας, Track και Custom.

Αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου είναι το σύστημα Driver Coach, το οποίο χρησιμοποιεί τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης. Έχοντας πρόσβαση σε 12 αισθητήρες υπερήχων, 13 κάμερες, 6 ραντάρ και το πιο πρόσφατο λειτουργικό σύστημα NVIDIA Pegasus, το Driver Coach προσθέτει μία καθηλωτική εμπειρία πίσω από το τιμόνι προσφέροντας σαφή και ακριβή οπτικοακουστική καθοδήγηση, ώστε οι οδηγοί να τελειοποιούν τις γραμμές τους σε μια πίστα, αλλά και τα σημεία που φρενάρουν και επιταχύνουν – το σύστημα θα είναι διαθέσιμο το 2022 υποστηριζόμενο από over-the-air ενημερώσεις λογισμικού.

Rimac Nevera

Τι δήλωσε ο Mate Rimac για το νέο Nevera

«Αυτό είναι το αυτοκίνητο που είχα στο μυαλό μου όταν ξεκίνησα το ‘αδύνατο ταξίδι’ μου πριν από 10 χρόνια. Όλη η σκληρή δουλειά είχε ως αποτέλεσμα το Nevera – το ένα hypercar που καταρρίπτει ρεκόρ. Αυτό το αυτοκίνητο γεννήθηκε για να ξεπεράσει και να ανεβάσει τον πήχη, επαναπροσδιορίζοντας τους κανόνες για τα αυτοκίνητα επιδόσεων. Και όχι μόνο στην απόδοση.

«Όταν αποκαλύψαμε για πρώτη φορά το C_Two, θέσαμε εξαιρετικά υψηλούς στόχους.. Αλλά για εμάς, αυτό ήταν μόνο το σημείο εκκίνησης.

«Όλοι στη Rimac καθοδηγούνται από την επιθυμία να ωθήσουν τα πράγματα στο απόλυτο όριο. Με το συνδυασμό καθημερινής χρήσης και επιδόσεων,  το Nevera των 1.914 ίππων αποδεικνύει τι μπορεί να γίνει όταν δεν υπάρχουν περιορισμοί στην τεχνολογία, την εξέλιξη ή τη φιλοδοξία μας.

«Θα κατασκευάσουμε μόνο 150 αντίτυπα του Nevera, με κάθε μία να παράγεται στην Κροατία».

Η τιμή κάθε αυτοκινήτου ορίζεται στα 2 εκατ. ευρώ.

Rimac Nevera