Στην Κύπρο τον Σεπτέμβρio το Hyundai i20 N 204 bhp (από €22.900)
Το νέο i20 N που αποτελεί αντίπαλο δέος του Ford Fiesta ST φτάνει σύντομα και στη χώρα μας. Με 204 ίππους στη φαρέτρα του, χειροκίνητο κιβώτιο και κίνηση στους εμπρός τροχούς, έρχεται να διεκδικήσει το δικό του μερίδιο σε μία κατηγορία με έντονο ενδιαφέρον.
Σχεδιαστικά, το νέο i20 N εξελίσσει τη σχεδιαστική γλώσσα των Κορεατών της Hyundai που είναι γνωστή με το όνομα Sensuous Sportiness. Στο εμπρός μέρος του χαμηλότερου κατά 10 χλστ. αμαξώματος κυριαρχούν η μεγαλύτερη γρίλια που στόχο έχει την ενίσχυση της ροής αέρα προς τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, καθώς και η πιο επιθετική σχεδίαση του προφυλακτήρα με τις χαρακτηριστικές κόκκινες (Tomato Red) πινελιές στο σχετικό σπόλιερ που τον συνοδεύει.
Οι τελευταίες συναντώνται τόσο στις πλευρικές ποδιές όσο και στο πίσω μέρος. Εκεί σημείο αναφοράς αποτελούν η μεγάλη πίσω αεροτομή, η οποία είναι εμπνευσμένη, σύμφωνα με την Hyundai, από το αγωνιστικό μοντέλο και ο ενσωματωμένος στον προφυλακτήρα διαχύτης αέρα. Από εκεί και πέρα, το αυτοκίνητο πατά σε 18άρες ζάντες με νέα σχεδίαση και ελαστικά Pirelli P-Zero με διάσταση 215/40 , ενώ 6 είναι τα διαθέσιμα εξωτερικά χρώματα (Performance Blue, Intense Blue, Polar White, Sleek Silver, Brass και Phantom Black).
Στο εσωτερικό τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά σε σχέση με τα απλά i20 είναι τα σπορ καθίσματα με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα, τα αλουμινένια ποδοστήρια και το χαρακτηριστικό πηδάλιο με την… χορταστική στεφάνη, το μπουτόν στα δεξιά με το γράμμα Ν για την επιλογή ενός εκ των πέντε προγραμμάτων οδήγησης (Normal, Eco, Sport, N και N Custom) και του κόκκινου διακόπτη για την άμεση ενεργοποίηση του συστήματος Rev Matching.
Την κίνηση στο νέο Hyundai i20 N προσφέρει ένας 1.600άρης βενζινοκινητήρας της οικογένειας Τ-GDI, ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Σύμφωνα με την Hyundai η απόδοσή του διαμορφώνεται στους 204 ίππους από τις 5.500 έως και τις 6.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή στα 275 Nm από τις 1.750 έως και τις 4.500 σ.α.λ., τιμές που εξασφαλίζουν στο αμάξωμα των 1.190 κιλών επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 6,7 δλ. και τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κινητήρια μονάδα ενσωματώνει το σύστημα Continuously Variable Valve System, ενώ προαιρετικά διαθέσιμο είναι και μηχανικό μπλοκέ διαφορικό (N Corner Carving Differential).
Ο οδηγός του αυτοκινήτου μπορεί μέσω του N Grin Control System να επιλέξει ένα από τα 5 διαθέσιμα προγράμματα τα οποία μεταβάλλουν παραμέτρους που σχετίζονται με τον κινητήρα, το Electronic Stability Control, τον ήχο της εξάτμισης και το σύστημα διεύθυνσης. Μέσω του προγράμματος Ν Custom ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τέσσερα settings, τα Normal, Eco, Sport και Sport+, ενώ χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας διαθέτει τρεις «θέσεις», τις on, off και sport.
Από εκεί και πέρα, σε σχέση με τα ταπεινότερα αδέλφια της γκάμα, το αμάξωμα του i20 N είναι ενισχυμένο σε 12 σημεία, συμπεριλαμβανομένης της εμπρόσθιας ανάρτησης με τη διαφορετική πλέον γεωμετρία και σημεία στήριξης, το μεγαλύτερο κάμπερ και τη νέα αντιστρεπτική δοκό. Φυσικά, οι ρυθμίσεις ελατηρίων και αμορτισέρ έχουν αναθεωρηθεί, ενώ αναβαθμίσεις συναντάμε και στα φρένα, με τους δίσκους εκεί να διαθέτουν μεγαλύτερη κατά 40 χλστ. διάμετρο. Εκ των ουκ άνευ και οι επεμβάσεις στο σύστημα διεύθυνσης.
Δείτε το σχετικο βίντεο: