Η σύνθεση της Audi στο Dakar
Η Audi αποκάλυψε την σύνθεση οδηγών για τη συμμετοχή της στο Dakar 2022, που περιλαμβάνει τους Stephane Peterhansel, Carlos Sainz και Mattias Ekstrom.
Η συμμετοχή της Audi στο Dakar, με εξηλεκτρισμένο μάλιστα αυτοκίνητο προηγμένης τεχνολογίας, υπήρξε από τις σημαντικότερες ειδήσεις των τελευταίων μηνών στους αγώνες rally raid.
Όπως γνωστοποιήθηκ ε σήμερα, Δευτέρα 31 Μαΐου, η σύνθεση της Audi, την ευθύνη συμμετοχής της οποίας στο Dakar ανέλαβε η νεοσύστατη Q Motorsport , είναι εντυπωσιακή.
Τα πληρώματα της Audi στο Dakar
Το επερχόμενο Dakar , αναμένεται να διεξαχθεί στη Σαουδική Αραβία στις 2-14 Ιανουαρίου 2022. Όπως με υπερηφάνεια αναφέρουν οι άνθρωποι της γερμανικής μάρκας, η Audi γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής που θα διεκδικήσει τη νίκη στον φημισμένο αγώνα αντοχής, με εξηλεκτρισμένο κινητήριο σύνολο.
Η σύνθεση πληρωμάτων της ομάδας, είναι αντίστοιχα δυναμική του εγχειρήματος. Στο Dakar 2022, η Audi θα παρατάξει 3 αυτοκίνητα, στα οποία θα βρεθούν ο πολυνίκης του Dakar, Stephane Peterhansel, με συνοδηγό τον Edouard Boulanger, οι Carlos Sainz-Lucas Cruz, καθώς και οι Mattias Ekstrom-Emil Bergkvist.
Οι Peterhansel και Sainz, που μετρούν από 14 (6 με μοτοσικλέτα και 8 με αυτοκίνητο) και 3 νίκες (με αυτοκίνητο) στο Dakar αντίστοιχα, δε χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Άλλωστε, οι δύο πολύπειροι οδηγοί κέρδισαν το Dakar με την X-Raid το 2021 και 2020 αντίστοιχα, οδηγώντας Mini JCW Buggy.
Παράλληλα, αποτελούν σημαίνουσες προσωπικότητες, ιδιαίτερα ο Ισπανός δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ (1990, 1992), στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Σημαντική λεπτομέρεια, είναι το γεγονός ότι ο επικεφαλής της X-Raid, Sven Quandt, τέθηκε επικεφαλής και στο πρόγραμμα της Audi για το Dakar.
Από εκεί και έπειτα, η ένταξη του Mattias Ekstrom στην ομάδα, επίσης δε θεωρείται έκπληξη. Ο Σουηδός, έχει αναδειχθεί πρωταθλητής με την Audi σε DTM (2004, 2007) kai Rallycross (2016) και συνεχίζει διατηρεί στενές σχέσεις με την γερμανική μάρκα. Φέτος, αποτελεί εργοστασιακό οδηγό και Πρεσβευτή της “ομογάλαγκτης” Cupra στο Extreme E, ενώ το 2020 έκανε ντεμπούτο στο Dakar, με SSV της X-Raid.
Δηλώσεις των επικεφαλής της συμμετοχής της Audi στο Dakar
“Δεν είναι υπερβολή να μιλήσουμε για dream team”, δήλωσε ο Εκτελεστικός Διευθυντής και υπεύθυνος motorsport της Audi Sport, Julius Seebach. “Ο Stephane (Peterhansel) είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός όλων των εποχών στο Dakar.
“Ο Carlos (Sainz) είναι πολλαπλός νικητής του Dakar και Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ. Με τον Mattias (Ekstrom), έχουμε πανηγυρίσει πολλές επιτυχίες της Audi στο παρελθόν. Είναι ένας από τους πιο πολύπλευρους οδηγούς στον κόσμο.
“Πέραν της ταχύτητας, όλοι τους προσφέρουν μεγάλη εξειδίκευση και κίνητρο στην ομάδα. Το ίδιο ισχύει και για τους συνοδηγούς τους, που παίζουν διαρκώς αυξανόμενο ρόλο στο Dakar”.
Ο επικεφαλής της Q Motorsport, Sven Quandt, δήλωσε: “H ομαδικότητα και η αξιοπιστία έχουν μεγάλη σημασία στο Dakar. Χρειάζεσαι μια καλά δεμένη ομάδα, ένα πολύ αξιόπιστο αυτοκίνητο και αξιόπιστα πληρώματα.
“Δε μπορείς να οδηγείς πάντοτε στο όριο. Η σωστή στρατηγική είναι σημαντική. Είμαι πολύ χαρούμενος που έχουμε τρία αναγνωρισμένα και δυνατά πληρώματα. Γνωρίζουμε καλά τα προσόντα τους”.
Οι δηλώσεις των οδηγών της Audi στο Dakar
Ο πολυνίκης του Dakar, 55χρονος Stephane Peternansel, ανέφερε: “Στο Dakar, ταξιδεύουμε σε μαγευτικά μέρη που δε θα βλέπαμε αλλιώς. Το Dakar είναι μια από τις τελευταίες περιπέτειες σε αυτόν τον κόσμο.
“Και βρίσκεται στα πρόθυρα μιας ριζικής αλλαγής: το μέλλον είναι ηλεκτρικό. Σε 10 χρόνια, όλοι θα οδηγούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το Dakar αποτελεί ένα ακραίο τεστ για αυτή την τεχνολογία.
“Θέλουμε να γίνουμε η πρώτη ομάδα που θα κερδίσει το Dakar με εξηλεκτρισμένο κινητήριο σύνολο. Ανυπομονώ να αντιμετωπίσω αυτό το φιλόδοξο σχέδιο με την Audi”.
O 59χρονος Carlos Sainz σχολίασε: “Ακόμη και σε ηλικία 59 ετών είμαι πεινασμένος, αλλιώς δε θα ξεκινούσα αυτή τη νέα πρόκληση. Από παιδί ονειρευόμουν να γίνω οδηγός ράλλυ. Το πάθος μου δεν έχει αλλάξει.
“Το Audi quattro άλλαξε για πάντα το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Τώρα προσπαθούμε να κάνουμε κάτι αντίστοιχο στο Dakar. Οι μηχανικοί έχουν μεγαλύτερη ελευθερία σε σύγκριση με άλλες μορφές αγώνων.
“Έχω πλήρη εμπιστοσύνη στους μηχανικούς της Audi και θα προσπαθήσω με την εμπειρία μου, να τους βοηθήσω ώστε να εξελίξουν ένα γρήγορο και επιτυχημένο αυτοκίνητο. Το Dakar αποτελεί την απόλυτη πρόκληση για ένα ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο.
“Είναι ένα φανταστικό, ακραίο project. Ανυπομονώ να δοκιμάσω το αυτοκίνητο για πρώτη φορά. Ότι έχω δει μέχρι στιγμής, μου δίνει αυτοπεποίθηση”.
Ο 42χρονος Mattias Ekstrom, πρόσθεσε: “Το Dakar είναι μια από τις πιο συναρπαστικές περιπέτειες στην καριέρα μου. Να αντιμετωπίσω ένα τόσο συναρπαστικό project με την ομάδα με την οποία έχω τόσες επιτυχίες, είναι φανταστικό.
“Αν και θα γίνω 43 ετών αυτή τη χρονιά, αισθάνομαι junior σε σύγκριση με τους Carlos και Stephane. Σε αυτό το σπορ, απαιτείται πολλή εμπειρία σε όλους τους τομείς. Έχω ακόμη πολλά να μάθω, αλλά πραγματικά ανυπομονώ”.
Photos: Audi Sport