Πρεμιέρα για τη νέα BMW M4 Competition Convertible xDrive
Η νέα BMW M4 Competition Convertible xDrive αποτελεί τον τρίτο τύπο αμαξώματος του εμβληματικού σπορ μοντέλου των Βαυαρών.
Ειδοποιός διαφορά για τη νέα BMW M4 Competition Convertible xDrive σε σχέση με την απερχόμενη open-top έκδοση των Βαυαρών είναι η υιοθέτηση τετρακίνησης αλλά και η «εγκατάλειψη» της σκληρής οροφής και η αντικατάστασή της με μια μαλακή αναδιπλούμενη.
Η υφασμάτινη οροφή, όπως συμβαίνει και με τις ανοιχτές «4άρες», ανοίγει και κλείνει μέσα σε χρόνο μόλις 18 δλ. ακόμα και με το αυτοκίνητο να κινείται με ταχύτητες που δεν ξεπερνούν τα 50 χλμ./ώρα.
Επιπλέον οφέλη από την αλλαγή πλεύσης σε σχέση με το υλικό της οροφή προκύπτει τόσο στη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, που πλέον είναι μεγαλύτερη κατά 80 λίτρα, όσο και στο βάρος, με τη συνολική εξοικονόμηση να φτάνει στο 40% σε σχέση με την «σκληρή» διάταξη του απερχόμενου μοντέλου.
Κάτω από τα καπό της νέας BMW M4 Competition Convertible xDrive συναντάμε τον γνωστό, 6κύλινδρο εν σειρά 3λιτρο TwinTurbo κινητήρα των Βαυαρών, ο οποίος αποδίδει 510 ίππους με την αρωγή δύο τούρμπο και συστήματος άμεσου ψεκασμού. Με μέγιστη ροπή 650 Nm, το γερμανικό «διαμάντι» συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της οικογένειας Μ Steptronic, το οποίο συνοδεύεται από το γνωστό επίσης σύστημα Drivelogic.
Η τετρακίνηση της BMW M4 Competition Convertible xDrive
Τόσο στη θεωρία όσο και στα… χαρτιά πρόκειται για τη γνώριμα «οπισθοβαρή» διάταξη που είδαμε στις αντίστοιχες τετρακίνητες εκδόσεις Competition των νέων Μ4 και Μ3.
Ο οδηγός μπορεί να παραμετροποίησει το σύστημα τετρακίνησης M xDrive επιλέγοντας τα προγράμματα 4WD (default θέση) και 4WD Sport, με το τελευταίο να στέλνει ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό της ροπής τους κινητήρα στον πίσω άξονα.
Με την απενεργοποίηση του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας (DSC), στην εξίσωση μπαίνει η λειτουργία 2WD, με την ροπή να φτάνει… ανεμπόδιστα και χωρίς την παρεμβολή των ηλεκτρονικών αποκλειστικά στους πίσω τροχούς.
Από τεχνική σκοπιά, το σύστημα M xDrive χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στο κιβώτιο μεταφοράς προσφέροντας μια πλήρως ρυθμιζόμενη και μεταβλητή κατανομή της ροπής μεταξύ των εμπρός και πίσω αξόνων. Το έργο της μετάδοσης της ισχύος στα εμπρός και πίσω διαφορικά πραγματοποιείται μέσω κινητήριων αξόνων που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για την περίσταση.
Όπως ανακοινώνει η BMW, η ροή του κινητήρα διοχετεύεται υπό φυσιολογικές συνθήκες μόνο στους πίσω τροχούς, με τους εμπρός τροχούς να μπαίνουν στο «παιχνίδι» μόνο όταν οι πίσω χάσουν την πρόσφυσή τους. Από τη μεριά του, το κιβώτιο μεταφοράς διαθέτει μία μονάδα ελέγχου για περιορισμό της ολίσθησης τροχών επιτρέποντας την άμεση αντιστάθμιση τυχόν διαφορών στην ταχύτητα περιστροφής μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών, χωρίς να απαιτείται η επέμβαση του DSC.
Το όλο πακέτο συνεπικουρείται από το Active M Differential στον πίσω άξονα, το οποίο έχει την ικανότητα να «μοιράζει» τη ροπή ανάμεσα στους πίσω τροχούς ανάλογα με τις εκάστοτε απαιτήσεις.
Τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη της BMW M4 Competition Convertible xDrive
Όπως και στις κλειστές εκδόσεις, ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στη γεωμετρία αλλά και στο σχεδιασμό των εμπρός γονάτων, ενώ επεμβάσεις έχουν γίνει και στη κρεμαγιέρα μέσω του M Servotronic, όσο και στο σύστημα παροχής λαδιού στον κινητήρα. Προαιρετικά, οι δυνητικοί αγοραστές της νέας μπορούν να εγκαταστήσουν στο αυτοκίνητά τους το προηγμένο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης M Traction Control, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει οποιαδήποτε από τις 10 διαθέσιμες του.
Οι οδηγοί μπορούν να ορίσουν και να αποθηκεύσουν την προτιμώμενη λειτουργία του συστήματος M xDrive στις διαμορφώσεις M1 και M2, μαζί με τις ρυθμίσεις για τα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα, την απόσβεση της ανάρτησης, το «βάρος» του τιμονιού κ.α. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι οι αποθηκευμένες αυτές επιλογές μπορούν ανά πάσα στιγμή να επιλεχθούν πατώντας ένα από τα δύο κουμπιά M που βρίσκονται στο τιμόνι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα BMW M4 Competition Convertible xDrive διατίθεται με το έξτρα πακέτο M Race Track Package, που περιλαμβάνει τα κεραμικά φρένα M Carbon της BMW, αλουμινένιους τροχούς διαφορετικής σχεδίασης και M Carbon μπάκετ καθίσματα που σε συνδυασμό «ρίχνουν» το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου κατά περίπου 25 κιλά.