Η Ford Mustang Mach 1 «προσγειώνεται» στην Ευρώπη
Οι πρώτες παραδόσεις της νέας Ford Mustang Mach 1, της έκδοσης της εμβληματικής Mustang με τον πιο ξεκάθαρο προσανατολισμό για χρήση σε πίστα που έχει κυκλοφορήσει ποτέ στην Ευρώπη, είναι ήδη σε εξέλιξη.
H νέα Mustang Mach 1 αποτελεί σήμερα την πιο οδηοκεντρική έκδοση του σπορ μοντέλου της μπλε οβάλ εταιρείας φιλοξενώντας κάτω από το εμπρός καπό μια ειδική έκδοσ του V8 κινητήρα των 5,0 λίτρων της Ford που αποδίδει για την περίσταση 460 ίππους, ενώ αισθητές σε σχέση με τις απλές εκδόσεις της οικογένεις είναι οι επέμβάσεις στο σύστημα μετάδοσης, οι βελτιώσεις στην αερδυναμική και οι αναβαθμίσεις στην ανάρτηση και τα συστήματα ψύξης.
Η Mustang Mach 1 εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 4,4 δλ. και προσφέρει αυξημένη κάθετη πίεση κατά 22% σε σύγκριση με την Mustang GT, εξασφαλίζοντας έτσι βελτιωμένο κράτημα στις στροφές και σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Λανσάροντας το εμβληματικό όνομα Mach 1 για πρώτη φορά στη Γηραιά Ήπειρο, το μοντέλο περιορισμένης παραγωγής της Ford προσφέρει στους λάτρεις των σπορ αυτοκινήτων στυλ, εξοπλισμό και προδιαγραφές που προέρχονται από τους αγώνες.
«Υπάρχει λόγος που η Mustang είναι το δημοφιλέστερο σπορ αυτοκίνητο στον κόσμο, αλλά η Mach 1 θα εκτοξεύσει την Mustang σε άλλο επίπεδο στις καρδιές των φίλων των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων σε αυτή την πλευρά του Ατλαντικού» δήλωσε ο Matthias Tonn, chief programme engineer της Mustang Mach 1 για τη Ευρώπη. «Στο δρόμο ή στην πίστα, είναι η πιο ικανή Mustang που έχει φτάσει ποτέ στην Ευρώπη και φέρει επάξιο το θρυλικό οικόσημο της Mach 1.»
Οι επιδόσεις της νέας Mustang Mach 1
Ειδικά τροποποιημένος για να κάνει την εμπειρία οδήγησης της Mustang πιο συναρπαστική από ποτέ τόσο στην πίστα όσο και στο δρόμο, ο αλουμινένιος V8 κινητήρας της Mustang Mach 1 συνδυάζει χαρακτηριστικά όπως το σύστημα Open Air Induction System, μία πολλαπλή εισαγωγής και πεταλούδες 87 χλστ., σε συνδυασμό με έμμεσο και άμεσο ψεκασμό χαμηλής και υψηλής πίεσης του καυσίμου αντίστοιχα, αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 460 ίππων στις 7.250 σ.α.λ. και ροπή 529 Nm στις 4.900 σ.α.λ.
Η διάρκεια στην απόδοση της Mustang Mach 1 υποτηρίζεται από ένα βοηθητικό ψυγείο λαδιού σε συνεργασία με ένα νέο φίλτρο που εξασφαλίζουν βέλτιστη ροή του λιπαντικού μέσου – και κατ’ επέκταση κορυφαία απόδοση στην πίστα.
Οι αγοραστές της Mustang Mach 1 μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο συστήματα μετάδοσης που έχουν σχεδιαστεί για την άνετη διαχείριση των αλλαγών σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής του κινητήρα. Το χειροκίνητο, 6τάχυτο κιβώτιο TREMEC που προσφέρεται για πρώτη φορά στην Ευρώπη σε Mustang παραγωγής, χρησιμοποιεί νέο συμπλέκτη με δύο δίσκους και σύστημα short-shift. Την ίδια στιγμή, χαρακτηριστική είναι η παρουσία του συστήματος rev-matching και η δυνατότητα αλλαγής ταχύτητας με κρατημένο το πεντάλ του γκαζιού και χρήση μόνο του συμπλέκτη (flat shift). Επίσης, εναλλακτικά διατίθεται το γνωστό 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Ford, με αναβαθμισμένο μετατροπέα ροπής και ειδικές για την περίσταση ρυθμίσεις.
Τόσο η χειροκίνητη όσο και η αυτόματη έκδοση της Mustang Mach 1 διαθέτουν ένα ειδικό ψυγείο λαδιού, σύστημα ψύξης του πίσω άξονα και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ενώ την ίδια ώρα το 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο περιλαμβάνει επίσης ένα δεύτερο ψυγείο αέρος-λαδιού αυξάνοντας την ικανότητα ψύξης κατά επιπλέον 75%.
Οι αεροδυναμικές βελτιώσεις περιλαμβάνουν νέες άνω και κάτω γρίλιες δύο τμημάτων και πλαϊνές γρίλιες για βελτιωμένη ψύξη και ένα νέο εμπρός splitter, προστατευτική ποδιά, μονή αεροτομή και αγωνιστικού τύπου πίσω διαχύτη για βελτιστοποιημένη κάθετη δύναμη και αεροδυναμική ισορροπία. Η μακρύτερη ποδιά κάτω από τον κινητήρα διαθέτει ειδικά πτερύγια που κατευθύνουν τη ροή του αέρα στα φρένα του αυτοκινήτου, τα οποία εφοδιάζονται με ένα αναβαθμισμένο σύστημα brake booster. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι οι 6πίστονες δαγκάνες της Brembo εξασφαλίζουν απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 32 μέτρα.
Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση, η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση MagneRide, τα σκληρότερα εμπρός ελατήρια και οι διαφορετικές αντιστρεπτικές δοκοί είναι όλα μοναδικά ρυθμισμένα για τη νέα Mustang Mach 1.
Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης είναι διαμορφωμένη για να ελέγχει τη βύθιση και την ανύψωση στην έντονη επιτάχυνση και το φρενάρισμα και περιλαμβάνει υποπλαίσια και βραχίονες που προέρχονται από τις Mustang Shelby GT350 και GT500. Την ίδια στιγμή, το αυτοκίνητο πατά σε αλουμινένιες ζάντες με 5 μπράτσα, διάμετρο 19 ίντσες και μεγαλύτερο κατά 0,5 ίντσες πλάτος εμπρός και πίσω, ενώ το παρών δίνουν τα προηγμένα ελαστικά Pilot Sport 4 της Michelin Pilot Sport 4.
Δείτε στη συνέχεια το σχετικό βίντεο: