Ole Christian Veiby: Αποκλεισμός 6 μηνών για παραβίαση πρωτοκόλλων COVID
Ο Ole Christian Veiby, οδηγός της Hyundai Motorsport στο WRC2, έλαβε ποινή αποκλεισμού από το WRC για 6 μήνες, επειδή παραβίασε τα πρωτόκολλα σχετικά με τον COVID κατά τη διάρκεια του Ράλλυ Πορτογαλίας.
Ο 24χρονος Veiby, ο οποίος έλαβε κανονικά μέρος στο shakedown του Ράλλυ Πορτογαλίας, όπου νικητές αναδείχθηκαν οι Elfyn Evans-Scott Martin, αναγκάστηκε να αποσυρθεί αμέσως μετά από αυτό, όταν διαγνώστηκε θετικός στον COVID-19.
Το χρονικό και ο λόγος τιμωρίας του Veiby
Ο οδηγός της Hyundai Motorsport N, που συμμετείχε στο πλαίσιο του WRC2 με Hyundai i20 R5 και συνοδηγό τον Jonas Andersson, αρχικά διαγνώστηκε αρνητικός -όπως και ο συνοδηγός του- κατά το πρώτο τεστ, που διενεργήθηκε τη Δευτέρα πριν από τον αγώνα.
Όμως, δεν είχε δηλώσει πως μία εβδομάδα νωρίτερα είχε έρθει σε επαφή με τον Andreas Mikkelsen, ο οποίος επίσης διαγνώστηκε θετικός και δε συμμετείχε στο Ράλλυ Πορτογαλίας, κατά τη διάρκεια του Ράλλυ Targa Florio στην Ιταλία.
Πέραν αυτού, οι Veiby-Andersson ταξίδεψαν από την Πορτογαλία στην Ισπανία, που αποτελεί παραβίαση της τοπικής νομοθεσίας, αναφορικά με τον COVID. Για αυτό, ο Veiby έλαβε ποινή αποκλεισμού από το WRC με διάρκεια 6 μηνών, η οποία ξεκινά από σήμερα και ολοκληρώνεται στις 23 Νοεμβρίου.
Με τα υπάρχοντα δεδομένα, ο Veiby δε θα συμμετάσχει σε άλλον αγώνα φέτος, αφού το WRC ολοκληρώνεται, αν δεν υπάρξουν αλλαγές λόγω της πανδημίας, στις 11-14 Νοεμβρίου με το Ράλλυ Ιαπωνίας.
Από την άλλη, ο Jonas Andersson έλαβε ποινή αποκλεισμού τριών μηνών, καθώς κρίθηκε “ένοχος” για το ταξίδι από την Πορτογαλία στην Ισπανία, έστω και αν το αποτέλεσμα του τεστ που έκανε, ήταν αρνητικό.
Το “λάθος” του Veiby
Στο έγγραφο των αγωνοδικών για την απόφαση αποκλεισμού του Ole Christian Veiby, αναφέρεται:
“Ο κύριος Veiby έκανε ένα συνηθισμένο τεστ αντιγόνου την Πέμπτη 20 Μαΐου. Το αποτέλεσμα ήταν θετικό. Δέχτηκε νέα δοκιμή με μοριακό τεστ και κανονικό τεστ PCR και αμφότερα, αποκάλυψαν θετικό αποτέλεσμα.
“Η ιχνηλάτηση επαφών έγινε και ο συνοδηγός Jonas Andersson βρέθηκε ως η μοναδική κοντινή επαφή. Ο οδηγός έλαβε εντολή να απομονωθεί στο δωμάτιο του ξενοδοχείου του και ο συνοδηγός τέθηκε σε καραντίνα. Η αρχή δημόσιας Υγείας (PHA) πληροφορήθηκε πως ο κ. Andersson ανιχνεύθηκε ήταν αρνητικός στο τεστ για COVID-19.
“Ο κ. Veiby δε δήλωσε στον αντιπρόσωπο COVID-19 της FIA ότι είχε έρθει σε στενή επαφή με άτομο που είχε διαγωνιστεί θετικός στον κορονοϊό την εβδομάδα πριν από το Ράλλυ Πορτογαλίας. Αυτή είναι παραβίαση της FIA ISC, Παράρτημα S, Άρθρο 6.18.
“Επιπλέον, η Αρχή Δημόσιας Υγείας δηλώνει πως όλα τα θετικά στον κορονοϊό άτομα πρέπει να αυτο-απομονώνονται για 10 ημέρες. Ο κ. Veiby δεν το έκανε αυτό και οδήγησε προς την Ισπανία στις 20 Μαΐου.
” Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και η FIA παίρνουν το Παράρτημα S του Διεθνούς Αγωνιστικού Κώδικα (FIA ISC) και τις διαδικασίες μείωσης της έκθεσης στην πανδημία ιδιαίτερα σοβαρά.
“Ο κ. Veiby δεν δήλωσε ότι είχε βρεθεί σε στενή επαφή με θετικό κρούσμα τις ημέρες πριν από το Ράλλυ Πορτογαλίας και επιπλέον δεν είχε, ούτε αναζήτησε, άδεια να φύγει από την Πορτογαλία και να επιστρέψει στην Ισπανία, ενώ θα έπρεπε να παραμείνει σε καραντίνα 10 ημερών στην Πορτογαλία.
“Αυτή είναι σοβαρή παραβίαση των κανονισμών”.
Επιπλέον του Veiby, η Hyundai Motorsport N έλαβε επίπληξη από τους αγωνοδίκες.
Στο σχετικό κείμενο των αγωνοδικών αναφέρεται: “Είναι ευθύνη του ενδιαφερόμενου να γνωρίζει πως όλο το προσωπικό που σχετίζεται με συμμετοχή σε αγώνες του WRC είναι σε κατάσταση να παραβρεθεί και μπορεί να συμμορφωθεί με τον Διεθνή Αγωνιστικό Κώδικα του 2021”.
Ακόμη, ποινή αποκλεισμού 6 μηνών για τον ίδιο λόγο έλαβε και ο Ουκρανός Volodymyr Korsia, συνοδηγός του Εσθονού Georg Linnamae, που είχε δηλώσει συμμετοχή αλλά δεν αγωνίστηκε στο Ράλλυ Πορτογαλίας με Volkswagen Polo R5 της ALM Motorsport, στο πλαίσιο του WRC2.