Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 LPG
Παίρνουμε μια πρώτη γεύση από το νέο Dacia Sandero Stepway, οδηγώντας την έκδοση διπλού καυσίμου, που συνδυάζει βενζίνη και υγραέριο (LPG).
Τα τελευταία χρόνια, η δημοτικότητα της Dacia έχει αυξηθεί και κάθε νέο της μοντέλο, όπως στην προκειμένη περίπτωση του Dacia Sandero Stepway, αναμένεται με ανυπομονησία.
Βασικός λόγος για αυτή την εξέλιξη, είναι το γεγονός πως η ρουμανική μάρκα προσφέρει αυτοκίνητα με μεγάλες πρακτικές δυνατότητες και προσιτό κόστος κτήσης, το γνωστό και ως “value for money”.
Το Dacia Sandero και ιδιαίτερα στην έκδοση Stepway, αποτελεί -μαζί φυσικά με το Duster, σημαντικό “γρανάζι” σε αυτήν την πολιτική.
Dacia Sandero Stepway: Ένα κομβικό μοντέλο
Χαρακτηριστικά, το Dacia Sandero Stepway, που αποτελεί την crossover εκδοχή του μοντέλου το οποίο προσφέρεται και σε εκδοχή Streetway, από το 2017 μέχρι σήμερα έχει ξεπεράσει τις 1,3 εκατομμύρια ταξινομήσεις. Αυτός ο αριθμός, είναι το 65% των συνολικών πωλήσεων του Sandero (2,1 εκατομμύρια), το οποίο έχει αναχθεί σε best seller της Dacia.
Όπως γίνεται λοιπόν κατανοητό, το νέο Dacia Sandero Stepway, είναι ένα μοντέλο μεγάλης βαρύτητας για τη μάρκα. Τι διαπιστώσαμε οδηγώντας το αυτοκίνητο με σύστημα διπλού καυσίμου (βενζίνη και υγραέριο); Ότι το εγχείρημα αύξησης της αυτονομίας και περαιτέρω μείωσης του κόστους χρήσης, που έχει υιοθετηθεί μεταξύ άλλων στο Dacia Duster και μοντέλα της Renault, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη από την πλευρά του Renault Groupe και κατ’ επέκταση, της Dacia.
Τα νέα “θεμέλια” του Dacia Sandero Stepway
Ένα στοιχείο που διαφοροποιεί πλήρως το νέο Dacia Sandero Stepway (προφανώς και το Streetway), είναι η υιοθέτηση, για πρώτη φορά από μοντέλο της Dacia, της αρθρωτής πλατφόρμας CMF του Groupe Renault, στην οποία “πατάει” και το νέο Renault Clio.
Επί της ουσίας, η χρήση της νέας πλατφόρμας καθιστά το Sandero σε εντελώς νέο μοντέλο. Ο λόγος, είναι πως μέσω αυτής, οι άνθρωποι της Dacia είχαν την ευκαιρία να εκμεταλλευθούν πλήρως τις νέες δυνατότητες, οι οποίες παρουσιάζονται σε κάθε τομέα ανάπτυξης του μοντέλου, από το σχεδιασμό και την ευρυχωρία, μέχρι το στήσιμο και την οδική συμπεριφορά εν γένει.
Dacia Sandero Stepway: Με σύγχρονη εμφάνιση
Ο σχεδιαστικός εκσυγχρονισμός του νέου Dacia Sandero Stepway, είναι σαφής. Τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα υιοθετούν τη νέα φωτεινή υπογραφή της Dacia, σε σχήμα “Υ”. Από τον βασικό εξοπλισμό, οι εμπρός προβολείς ενσωματώνουν τεχνολογία LED, η οποία προσφέρει αύξηση κατά 37% και 9% στην εμβέλεια και το εύρος της δέσμης φωτός, αντίστοιχα.
Βέβαια, το Dacia Sandero Stepway διαθέτει και χαρακτηριστικά που αναδεικνύουν τον πιο περιπετειώδη χαρακτήρα αυτού του compact crossover. Σε αυτά συγκαταλέγονται οι αρθρωτές ράγες οροφής με το λογότυπο “Stepway”, το οποίο υπάρχει και στο κάτω μέρος της μάσκας. Φυσικά, το σημαντικότερο ρόλο παίζει η απόσταση 174 χιλιοστών από το έδαφος (με φορτίο, καθώς χωρίς φορτίο γίνεται 201 χιλιοστά), η οποία είναι κατά 4,1 εκατοστά μεγαλύτερη, από εκείνη του Sandero Streetway.
Στο εσωτερικό του Dacia Sandero Stepway
Αντίστοιχα φανερή είναι και η αναβάθμιση στο εσωτερικό, ακόμη και αν τα υλικά παραμένουν στην πλειονότητά τους, σκληρά. Η καμπίνα είναι εργονομική και πρακτική, με χώρους αποθήκευσης 21 λίτρων, την ώρα που η εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης, είναι εύκολη.
Η ευρυχωρία παραμένει από τα δυνατά χαρτιά του Sandero Stepway, αφού 4 επιβάτες θα μετακινηθούν -ή ταξιδέψουν- με άνεση. Η χωρητικότητα αποσκευών (410 λίτρα) διατηρείται σε υψηλά στάνταρ για την κατηγορία των B-SUV, ενώ το πίσω κάθισμα έχει δυνατότητα αναδίπλωσης την πλάτης (1/3 – 2/3).
Dacia Sandero Stepway: Συνδεσιμότητα και συστήματα ασφαλείας
Σε επίπεδο συνδεσιμότητας, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (έκδοση Style) διέθετε σύστημα πολυμέσων με εύχρηστη οθόνη 8 ιντσών. Το σύστημα συνδέεται εύκολα με Bluetooth και είναι συμβατό με Android Auto και Apple Car Play.
Από πλευράς ασφάλειας, η χρήση της πλατφόρμας CMF του Groupe Renault, προσφέρει μεγαλύτερες δυνατότητες σε επίπεδο ακαμψίας και στιβαρότητας, αυξάνοντας τις “αντοχές” του πλαισίου σε περίπτωση σύγκρουσης. Επιπλέον, η δομή του σκελετού στα εμπρός καθίσματα έχει ενισχυθεί, ενώ τα νέα προσκέφαλα -όπως και τα καθίσματα- έχουν χαρακτηριστικά αντί-βύθισης (anti-whiplash).
Όσον αφορά στα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, το Sandero Stepway διαθέτει ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (Emergency Brake Assist), ειδοποίηση Τυφλού Σημείου (Blind Spot Warning), υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill start assist), υποβοήθηση στάθμευσης 4 αισθητήρες ραντάρ και κάμερα οπισθοπορείας.
Οικονομικής συνύπαρξης το… ανάγνωσμα
Τα μοντέλα της Dacia και εν προκειμένω, το Sandero Stepway, έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό το value for money τόσο σε επίπεδο αγοράς, όσο και “συμβίωσης”. Στην περίπτωση της έκδοσης διπλού καυσίμου που οδηγήσαμε, αυτό αποκτά ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα.
Καταρχάς, τα πρατήρια ανεφοδιασμού με υγραέριο είναι πια σαφώς περισσότερα, ενώ παράλληλα η μέση τιμή του εν λόγω καυσίμου στη χώρα μας, είναι περίπου κατά 50% και 35% χαμηλότερη εκείνων της βενζίνης και του πετρελαίου, αντίστοιχα.
Αν σε αυτό συνυπολογίσουμε, πως το ρεζερβουάρ βενζίνης των 50 λίτρων πλαισιώνεται από μία δεξαμενή -η οποία έχει τοποθετηθεί στο χώρο της ρεζέρβας χωρίς να “κλέβει λίτρα” από το χώρο αποσκευών- χωρητικότητας 40 λίτρων υγραερίου, τότε η αύξηση της αυτονομίας και η μείωση των επισκέψεων για ανεφοδιασμό, γίνονται αντιληπτές.
Το “γνωστό” κινητήριο σύνολο του Dacia Sandero Stepway
Το Sandero Stepway εφοδιάζεται με τον γνωστό, 3κύλινδρο τούρμπο κινητήρα TCe της Renault, που έχει χωρητικότητα 1 λίτρου και αποδίδει ισχύ 100 ίππων (η αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση αποδίδει 90 ίππους). Στην περίπτωση της έκδοσης διπλού καυσίμου που οδηγήσαμε, το αυτοκίνητο διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ για τη “μονή” έκδοση υπάρχει και επιλογή αυτόματου CVT.
Το γεγονός ότι το σύστημα υγραεριοκίνησης έχει τοποθετηθεί εργοστασιακά, αποτελεί εγγύηση για την αξιοπιστία, ενώ σε αυτό το πλαίσιο, η καλή ποιότητα κατασκευής μόνο έκπληξη δεν αποτελεί.
Σημειωτέον, πως ο οδηγός έχει τη δυνατότητα αλλαγής καυσίμου σε κάθε στιγμή, χωρίς να επηρεάζεται η κίνηση του αυτοκινήτου. Για να προβεί σε αυτή την ενέργεια, αρκεί να πατήσει ένα κουμπί που βρίσκεται στα αριστερά του τιμονιού. Όταν η ένδειξη είναι αναμμένη, τότε το Dacia Sandero Stepway κινείται με υγραέριο και στην αντίθεση περίπτωση, με βενζίνη.
Στην πράξη
Η ροπή των 170 Nm του κινητήρα στο Dacia Sandero Stepway, συνεισφέρει ώστε το σύνολο να είναι ζωντανά από το χαμηλότερο κλιμάκιο λειτουργίας. Το κιβώτιο είναι άμεσο, η ποιότητα κύλισης βελτιωμένη και ο ήχος του κινητήρα εντός της καμπίνας, δεν ενοχλεί τους επιβάτες.
Θέλοντας να συνδυάσουν τη βέλτιστη άνεση και δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου, οι μηχανικοί της Dacia βρήκαν μια μέση λύση, όσον αφορά στη ρύθμιση των αναρτήσεων. Σε κάθε περίπτωση, το compact crossover δεν παίρνει κλίσεις που θα προκαλέσουν έλλειψη εμπιστοσύνης.
Εντός πόλης, το Sandero Stepway είναι ευέλικτο και ευκολοδήγητο, με το ελαφρύ τιμόνι να είναι αρωγός. Αυτό, έχει μια σχετική επίπτωση στην πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης όσο αυξάνονται τα χιλιόμετρα -πάντως το τιμόνι σκληραίνει σε αυτή τη διαδικασία,- όμως εντάσσεται στο λογικό μέρος των συμβιβασμών που γίνονται σε τέτοιες κατασκευές που έχουν ως πρώτο “μέλημα” το χαμηλό κόστος.
Στο ίδιο πλαίσιο συμβιβασμών, το αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης αντιδρά σε οχήματα, και όχι πεζούς, γεγονός που όπως τόνισε στην επεξήγησή του ο οργανισμός Euro NCAP, επέφερε δύο αντί για τέσσερα αστέρια στις γνωστές δοκιμές πρόσκρουσης.
Με Dacia Sandero Stepway και στο χώμα
Οι επιδόσεις, προϊδεάζουν πως η κίνηση στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες άνω των 130-140 χλμ./ώρα χρειάζεται ειδική μεταχείριση, ώστε η κατανάλωση να παραμείνει σε λογικά επίπεδα.
Από την άλλη, το B-SUV της Dacia θα κινηθεί άνετα σε καλό χώμα, χάρη στην απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. Βέβαια, ο οδηγός πρέπει να θυμάται πως το τερέν που «προτιμούν» τα ελαστικά του (τροχοί 16 ιντσών) είναι η άσφαλτος.
Οι εργοστασιακές μετρήσεις της Dacia “δείχνουν” κατανάλωση μεταξύ 5,8 και 7,4 λίτρων/100 χλμ. (βενζίνης και LPG), σε κύκλο WLTP. Στην περίπτωσή μας, το Sandero Stepway χρειάστηκε 6,9 και 9,8 λίτρα/100 χλμ., αντίστοιχα, με την αυτονομία να αγγίζει τα 1.000 χλμ.
Εν κατακλείδι, το νέο Dacia Sandero Stepway διπλού καυσίμου στέκεται στο επίπεδο που είχαμε προβλέψει, αφού ουσιαστικά παραμένει… μία κατηγορία μόνο του.
Άλλωστε, ως B-SUV με σύστημα διπλού καυσίμου, συνδυάζει στοιχεία όπως κίνηση εκτός δρόμου και αυξημένη αυτονομία, που για να βρεθούν, απαιτούν σαφώς μεγαλύτερη οικονομική “θυσία”._ 4Τ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι/4.600-5.000 σ.α.λ.> ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 170 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ. > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ E/Π: Τύπου ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος >ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.099×1.848×1.535 (1.587 με ράγες οροφής) > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.604 χλστ. > ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 410 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.176 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,9 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 173 (177) χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,9 (9,8) λίτρα/100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 130 (114) γρ./χλμ. (WLTP)
*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΣΕ ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ ΟΙ ΤΙΜΕΣ LPG
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ