Stellantis: Αναδιάρθρωση για το ευρωπαϊκό της δίκτυο

Η Stellantis θα επανεξετάσει τη λειτουργία του δικτύου πωλήσεων και εξυπηρέτησης των πελατών των μαρκών της στη γηραιά ήπειρο.

Η Stellantis θέλει να αναδιαρθρώσει το δίκτυό της στην Ευρώπη καθώς ο όμιλος επιδιώκει να προσαρμοστεί στις αλλαγές στον κλάδο ως απόρροια των εξελίξεων στον τομέα της ηλεκτροκίνησης αλλά και των αλλαγών που φέρνει η έκρηξη των διαδικτυακών πωλήσεων.

Μετά τη δημιουργία της Stellantis στις αρχές του έτους μετά τη συγχώνευση των FCA και Groupe PSA, ο CEO του ομίλου Carlos Tavares έχει αναλάβει δράση σε διάφορα μέτωπα – από τη μείωση του κόστους έως τις συνεργασίες στον τεχνολογικό τομέα.

Η Stellantis, η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, έχει υποσχεθεί συνέργειες σε ετήσια βάση που κοστολογούνται πάνω από 5 δις ευρώ, εκ των οποίων το 7% θα προέλθει από περικοπές στα λειτουργικά έξοδα του τμήματος πωλήσεων.

Τι θα γίνει με το δίκτυο της Stellantis

Στο πλαίσιο αυτό, όπως αναφέρει το Reuters και άλλα διεθνή μέσα, η Stellantis σκοπεύει να τερματίσει όλες τις τρέχουσες συμβάσεις με τους αντιπροσώπους της στην Ευρώπη και για τις 14 μάρκες της, με ισχύ από τον Ιούνιο του 2023.

«Οι πελάτες θα επωφεληθούν από μια πολύ-εταιρική και πολύ-καναλική προσέγγιση με ένα ευρύτερο φάσμα υπηρεσιών», δηλώνει χαρακτηριστικά η εταιρεία.

Τα τρέχοντα συμβόλαια θα παραμείνουν σε ισχύ για δύο χρόνια, όμως το νέο δίκτυο της Stellantis επιλεχθεί αρκετά νωρίτερα με βάση «αντικειμενικά κριτήρια και παράγοντες», όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές.

«Θα συνεργαστούμε με τους εκπροσώπους του δικτύων για να καθορίσουμε πραγματικά κριτήρια στα οποία πρόκειται να οικοδομήσουμε το 2023 ένα δίκτυο με υψηλή απόδοση», αναφέρουν στελέχη του ομίλου.

Ωστόσο, μέχρι και αυτή τη στιγμή, δεν ήταν σαφές εάν η όλη διαδικασία θα οδηγήσει σε κλείσιμο αντιπροσωπειών στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, η αναδιάρθρωση του δικτύου της Stellantis δεν θα περιλαμβάνει τους αντιπροσώπους της Maserati, ούτε και εκείνους στις ΗΠΑ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2023 η ΕΕ θα πραγματοποιήσει σημαντικές αλλαγές στο θέμα του Block Exemption Regulation που επιτρέπει σε κατασκευαστές αυτοκινήτων να λειτουργούν δίκτυα franchise στα οποία μπορούν να υπαγορεύουν ποιος πωλεί τα προϊόντα τους και πού.

Stellantis