H νέα BMW Σειρά 2 Coupe
Η γερμανική εταιρεία μας αποκαλύπτει μερικώς σήμερα τη νέα BMW Σειρά 2 Coupe και την κορυφαία έκδοσή της M240i xDrive που θα παρουσιαστεί επίσημα λίγο μετά το τέλος του προσεχούς καλοκαιριού.
Η νέα BMW Σειρά 2 Coupe βρίσκεται πλέον στην τελική ευθεία της εξέλιξής της με το γερμανικό εργοστάσιο να ανακοινώνει σήμερα σημαντικές πτυχές της προσωπικότητάς της σε συνδυασμό με ένα σαφές χρονοδιάγραμμα αναφορικά με την επίσημη πρεμιέρα της.
Σε σχέση με την τρέχον μοντέλο, η νέα BMW Σειρά 2 Coupe βασίζεται στην πλατφόρμα CLAR του BMW Group και μοιράζεται ουκ ολίγα μηχανικά μέρη και επιμέρους τεχνολογίας με τη Z4, όπως αποκάλυψε ο Jos van As, επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης των δυναμικών χαρακτηριστικών του Βαυαρού κατασκευαστή σε δηλώσεις του στον βρετανικό Τύπο.
Από πλευράς μεγέθους, το συμπαγές σπορ κουπέ των Βαυαρών εμφανίζεται «ενδυναμωμένο», με το μεταξόνιο να είναι διευρυμένο κατά 51 χλστ., ενώ μεγαλύτερο κατά 52 και 31 χλστ. είναι το εμπρός και πίσω μεταξόνιο. Από εκεί και πέρα, οι θόλοι των τροχών είναι μεγαλύτεροι, ώστε η νέα BMW Σειρά 2 Coupe να εξοπλίζεται στην κορυφαία έκδοση με τροχούς 19 ιντσών, ήδη από τη βασική έκδοση.
BMW Σειρά 2 Coupe: Οι κινητήρες και η μετάδοση
Η BMW δεν ανακοινώνει επισήμως στοιχεία που να αφορούν τη γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων, πλην της κορυφαίας έκδοσης M240i xDrive. Ωστόσο, βέβαιο είναι πως την αφετηρία θα συνθέτει η έκδοση 220i, ενώ αμέσως μετά θα συναντάμε την πετρελαιοκίνητη 220d και την βενζινοκίνητη 230i – σε επιλεγμένες αγοράς το «παρών» θα δίνει και η ενδιάμεση έκδοση 225i.
Η σημαντικότερη είδηση για τη νέα BMW Σειρά 2 Coupe αφορά στη διατήρηση της… πισωκίνητης αρχιτεκτονικής, σε αντίθεση με την 4θυρη έκδοση του μοντέλου που υιοθετεί μια προσθιοκίνητη πλατφόρμα. Εντούτοις, οι πιο ισχυρές εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες και σε τετρακίνητης εκδόσεις.
Η κορυφαία έκδοση του μοντέλου με τη διακριτική ονομασία M240i xDrive θα εξοπλίζεται με τον γνωστό B58 3λιτρο TwinTurbo κινητήρα που με έξι κυλίνδρους και σύστημα υπερτροφοδότησης θα αποδίδει 374 ίππους συνδυαζόμενος με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με 8 σχέσεις της οικογένειας Steptronic.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι στο μέλλον (πιθανότητα το 2023) η BMW θα παρουσιάσει επίσης και την πλέον σκληροπυρηνική έκδοση της νέας Σειράς 2 Coupe που φυσικά θα φέρει στην ονομασία της το διακριτικό M2.
Όπως ανακοινώνει το εργοστάσιο, το σύστημα τετρακίνησης xDrive διαθέτει πισωκίνητο… προσανατολισμό, ακριβώς όπως συμβαίνει με τις μεγαλύτερες σπορ δημιουργίες του M Division, συνοδευόμενο από ένα σπορ μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα (M Sports Differential), το οποίο ξεχωρίζει για δύο κυρίως στοιχεία: πρώτον, για το μεταβλητό τρόπο εμπλοκής της και δεύτερον για την παρουσία ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα που ελέγχει τη λειτουργία του.
Τεχνικά και άλλα
Σύμφωνα με την γερμανική εταιρεία, η στατική στρεπτική ακαμψία της νέας BMW Σειρά 2 Coupe έει βελτιωθεί κατά περίπου 12% σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το γερμανικό κουπέ εξοπλίζεται με παθητικού τύπου αμορτισέρ που λειτουργούν ως προς την απόσβεση που παρέχουν ανάλογα με τη διαδρομή τους. Εκ των ουκ άνευ ασφαλώς και η ενεργή ανάρτηση Adaptive M Chassis, στην οποία οι αποσβεστήρες ελέγχονται ηλεκτρονικά μέσα από διαφορετικές χαρτογραφήσεις.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στο σύστημα διεύθυνσης με τη νέα BMW Σειρά 2 Coupe να προσφέρει νέα χαρακτηριστικά, καλύτερη ακαμψία χάρη στη νέα έδραση και σύνδεσή του με τον εμπρός άξονα. Επιπρόσθετα, διαθέσιμο κατόπιν παραγγελίας θα είναι και το Variable Sports Steering, το οποίο θα διαθέτει μεταβλητό ως προς την ταχύτητα κίνησης του οχήματος λόγο, για περισσότερη ευελιξία και ακρίβεια στην καθημερινότητα και στη σπορ οδήγηση, αντίστοιχα.
Σε ότι αφορά την αρχιτεκτονική της ανάρτησης, η νέα BMW Σειρά 2 Coupe θα εφοδιάζεται με μια διάταξη που θα αποτελείται από γόνατα Μακφέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους, ενώ ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στη γεωμετρία της – αξιοσημείωτο εδώ είναι το «ενισχυμένο» αρνητικό κάμπερ των εμπρός τροχών.
Από εκεί και πέρα, οι Βαυαροί «στέκονται» στις επίσημες ανακοινώσεις τους και στις βελτιστοποιήσεις που έχουν γίνει και στον τομέα της αεροδυναμικής, καθώς εκτός από το νέο εμπρός σπόλιερ, το ανασχεδιασμένο splitter και τις «αεροκουρτίνες» στη μάσκα, η νέα BMW Σειρά 2 Coupe διαθέτει νέο κάλυμμα για το ρεζερβουάρ καυσίμου, στοιχεία που σε συνδυασμό αυξάνουν την κάθετη δύναμη του αέρα στον εμπρός άξονα σχεδόν κατά 50% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.