Το επόμενο Lamborghini Urus παραμένει υβριδικό

Το Lamborghini Urus θα συνεχίσει την πορεία του ως plug-in hybrid και στην επόμενη γενιά του, καθώς η πλήρως ηλεκτρική εκδοχή του μετατίθεται για τα μέσα της επόμενης δεκαετίας.

Αυτό αποκάλυψε ο CEO της εταιρείας, Stephan Winkelmann, μιλώντας στο Autocar, αποδίδοντας την καθυστέρηση στην αστάθεια και τις συνεχώς μεταβαλλόμενες νομοθεσίες – οι οποίες, όπως φαίνεται, μπορεί να επηρεάσουν και το λανσάρισμα του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της φίρμας, του Lanzador.

Η αρχική πρόθεση της Lamborghini ήταν να λανσάρει την επόμενη γενιά του Urus ως πλήρως ηλεκτρική πριν το τέλος της δεκαετίας, ειδικά μετά την απόφαση του 2024 να προσφέρεται αποκλειστικά σε plug-in hybrid μορφή. Όμως, αυτή η στρατηγική αλλάζει. Ο Winkelmann επιβεβαίωσε ότι το Urus θα παραμείνει υβριδικό και στην επόμενη γενιά του, η οποία αναμένεται το 2029, ενώ η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του μετατίθεται για το 2035 – χρονιά κατά την οποία όλα τα νέα μοντέλα στην Ευρώπη θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών.

«Θέλουμε να έχουμε μια νέα γενιά ως plug-in hybrid. Είναι κάτι πολύ σημαντικό για εμάς αλλά και για τους πελάτες μας – και χαίρονται ιδιαίτερα με αυτή την εξέλιξη», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Δεν δόθηκαν τεχνικές λεπτομέρειες, αλλά όλα δείχνουν πως η νέα γενιά θα βασιστεί στην υπάρχουσα plug-in hybrid πλατφόρμα με απόδοση 789 ίππων, από έναν υβριδικό V8 – το πιο ισχυρό Urus μέχρι σήμερα.

Η απόφαση της Lamborghini να κρατήσει το Urus σε PHEV μορφή ευθυγραμμίζεται με την κίνηση της Porsche, που επίσης συνεχίζει την πώληση του θερμικού Cayenne (το οποίο μοιράζεται πολλά στοιχεία με το Urus), παράλληλα με την επερχόμενη ηλεκτρική εκδοχή, σε μια προσπάθεια διατήρησης της κερδοφορίας καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα δείχνει σημάδια κόπωσης.

Σε ερώτηση αν η ηλεκτρική εκδοχή του Urus θα μπορούσε να κυκλοφορήσει νωρίτερα από το 2035, και ίσως να πωλείται παράλληλα με την τρίτη γενιά με θερμικό κινητήρα, ο Winkelmann απάντησε: «Αποφασίσαμε ήδη για την επόμενη γενιά, και έχουμε αρκετό χρόνο για να δούμε τι θα συμβεί όσον αφορά την αποδοχή, τη νομοθεσία, τις υποδομές και –τελικά– την αλλαγή γενιάς.»

Σε αντίθεση με το επόμενο Cayenne, το οποίο θα είναι μια βαριά ανανεωμένη εκδοχή του υπάρχοντος μοντέλου, το νέο Urus θα αποτελεί εντελώς νέα γενιά, με φρέσκο σχεδιασμό – αν και, όπως διευκρίνισε ο ίδιος, «ο σχεδιασμός των μελλοντικών μοντέλων δεν έχει ακόμη κλειδώσει».

Μέχρι την έλευση του ηλεκτρικού Urus, η Lamborghini θα έχει ήδη λανσάρει το πρώτο της EV, το Lanzador. Ο Winkelmann τόνισε ότι «μέχρι το τέλος της δεκαετίας» είναι το κατάλληλο χρονικό πλαίσιο για το μοντέλο, όμως πρόσθεσε ότι η οριστική απόφαση για το αν θα καθυστερήσει περαιτέρω θα ληφθεί στις αρχές του 2026. Το μοντέλο έχει ήδη μετατεθεί για το 2029, έναν χρόνο αργότερα από τον αρχικό προγραμματισμό.

«Έχουμε ακόμα επτά μήνες περιθώριο για να αποφασίσουμε τι θα κάνουμε. Είμαστε ευέλικτοι και σκεφτόμαστε συνεχώς πότε είναι η σωστή στιγμή. Ήδη το μεταθέσαμε, γιατί η παγκόσμια αποδοχή της ηλεκτροκίνησης εξελίσσεται πολύ πιο αργά απ’ ό,τι περιμέναμε πριν λίγα χρόνια», παραδέχτηκε.

Και κατέληξε λέγοντας: «Οι κύκλοι ζωής των μοντέλων μικραίνουν, επειδή κάθε χρόνο προστίθενται νέες ρυθμίσεις. Αυτό κάνει τα πράγματα πολύ πιο περίπλοκα για εμάς.»