
Ακρόπολις: Ημέρα επιβίωσης – Ο ήλιος "λύγισε" οδηγούς και ομάδες

Το φετινό Acropolis Rally θύμισε σε όλους γιατί οι οδηγοί και οι ομάδες του WRC συγκαταλέγονται στους πιο σκληραγωγημένους και ανθεκτικούς ανθρώπους στο motorsport.
Η Παρασκευή αποδείχθηκε ένας πραγματικός μαραθώνιος 14 ωρών, με τον υδράργυρο να φτάνει στα... όρια της ανθρώπινης αντοχής.
Αν νομίζεις πως η πίεση έρχεται μόνο από τα χρονόμετρα, φαντάσου το εσωτερικό ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου στους 70 βαθμούς Κελσίου. Αυτό δεν ήταν αγώνας, ήταν επιβίωση.
Η πιο καυτή μέρα της σεζόν
Η επιστροφή του αγώνα στον παραδοσιακό Ιούνιο – αντί για Σεπτέμβρη – έκανε το ήδη δύσκολο ράλι ακόμα πιο σκληρό. Ο συνδυασμός των διαλυτικών ειδικών του Ακρόπολις και της αφόρητης ζέστης μεταμόρφωσε το πρώτο σκέλος σε έναν αγώνα... για γερά νεύρα και γερό στομάχι.
Οι ομάδες έπρεπε να διανύσουν σχεδόν 500 χιλιόμετρα από τις 07:28 το πρωί ως τις 19:31 το βράδυ. Ακόμα και στα τμήματα μεταφοράς, όπου υποτίθεται ότι υπάρχει «ανάσα», η ζέστη παρέμενε ασφυκτική. Οι οδηγοί περιέγραψαν την αίσθηση σαν να οδηγείς με πιστολάκι μαλλιών να φυσάει στο πρόσωπό σου όλη μέρα.
Μια μάχη με τη ζέστη και την εξάντληση
Οι οδηγοί είχαν μαζί τους 3 λίτρα νερό μέσα στο αυτοκίνητο, αλλά ούτε αυτό ήταν αρκετό. Όλοι τους πάλευαν να κρατήσουν τη συγκέντρωσή τους.
Ο Sébastien Ogier, που έκλεισε την ημέρα στην τρίτη θέση, μίλησε για την ένταση: “Ήταν εξαντλητικό, αλλά το διαχειριστήκαμε. Σταματούσαμε σε όποιο δέντρο βρίσκαμε για λίγη σκιά. Δεν ένιωσα να χάνω τη συγκέντρωσή μου, αλλά είχα πονοκέφαλο πριν την τελευταία ειδική και χρειάστηκε να πάρω παυσίπονο.”
Ο Thierry Neuville, που έπεσε στην 8η θέση μετά από διπλό χτύπημα με σκασμένα λάστιχα, αποκάλυψε: “Ήμουν διψασμένος όλη την ημέρα και δεν έφαγα τίποτα στο μεσημεριανό service. Ήταν απογοήτευση πάνω στην απογοήτευση. Δεν ένιωθα καλά και με είχε καταβάλει και η αποτυχία.”
Ήρωες και πίσω από τα φώτα
Ο επικεφαλής της Hyundai, Cyril Abiteboul, δεν ξέχασε όσους δούλεψαν μακριά από το τιμόνι: “Δεν ήταν μόνο οι οδηγοί. Οι μηχανικοί και οι μηχανικοί μας ήταν στον ήλιο από τις 4:15 το πρωί για να πιάσουν καλή θέση στο remote service. Είναι σαν να πας παραλία και να θες να στρώσεις πετσέτα πριν γεμίσει. Έμειναν όλη μέρα εκεί, κάτω από τον ήλιο. Αξίζουν τεράστιο σεβασμό.”
Σιωπηλοί κίνδυνοι: οι πέτρες
Πέρα από τη ζέστη, οι οδηγοί έπρεπε να αποφύγουν και τις… θαμμένες παγίδες των ειδικών. Οι πέτρες παραμόνευαν, έτοιμες να σκίσουν ελαστικά και να προκαλέσουν ζημιές.
Ο Oliver Solberg, πρωτοπόρος της WRC2 και από τους λίγους που τερμάτισαν χωρίς πρόβλημα, τόνισε: “Ήταν πολύ δύσκολο. Δεν μπορείς να πιέσεις, πρέπει να πας πιο αργά και να βλέπεις τις πέτρες. Ταυτόχρονα πρέπει να διαβάζεις σημειώσεις και να έχεις τα μάτια σου παντού. Ειδικά για μένα που οι ειδικές ήταν καινούριες, ήταν διπλό το βάρος.”
Ελπίδα για δροσιά
Τα καλά νέα; Η πρόγνωση για το Σάββατο δείχνει πτώση στους 34°C, με πιθανότητα καταιγίδας – κάτι που οι οδηγοί πλέον θα υποδεχθούν… σαν όαση.