André Villas-Boas: Από προπονητής στο Champions League, οδηγός στο WRC
Ένας από τους πλέον καταξιωμένους Πορτογάλους προπονητές ποδοσφαίρου, ο André Villas-Boas, θα οδηγήσει ένα Citroen C3 Rally2 στο επερχόμενο Ράλλυ Πορτογαλίας.
Η ανάγνωση του πίνακα συμμετεχόντων στο επερχόμενο Ράλλυ Πορτογαλίας (20-23 Μαΐου) έκρυβε μια έκπληξη, αφού μεταξύ των οδηγών συγκαταλέγεται ο André Villas-Boas.
Ο Πορτογάλος, που έχει προπονήσει κορυφαίες ποδοσφαιρικές ομάδες όπως οι Porto, Chelsea, Τottenham Hotspur, Zenit και Marseille, τρέφει μεγάλη αγάπη για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Συγκεκριμένα, πήρε το βάπτισμα πυρός στο Dakar το 2018, ενώ φέτος έκανε ντεμπούτο στα ράλλυ.
Το Ράλλυ Πορτογαλίας, όπου θα συμμετάσχει στο πλαίσιο του WRC3, θα αποτελέσει την πρώτη του εμφάνιση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.
André Villas-Boas: Ποδόσφαιρο, Dakar και WRC
O Luís André de Pina Cabral e Villas-Boas, γνωστός ως André Villas-Boas, ξεκίνησε την προπονητική πολύ νωρίς. Συγκεκριμένα, σε ηλικία 32 ετών έφυγε από το προπονητικό τιμ του κορυφαίου Jose Mourinho, για να βρεθεί στον πάγκο της πορτογαλικής Academica.
Από εκεί, μεταπήδησε στην Porto, από τις κορυφαίες πορτογαλικές και ευρωπαϊκές ομάδες ποδοσφαίρου, που εδρεύει στην πόλη-επίκεντρο του Ράλλυ Πορτογαλίας. Η σεζόν 2010-2011 υπήρξε απόλυτα επιτυχημένη, αφού η Porto έφτασε στο “treble”, κατακτώντας το Europa League, το Πρωτάθλημα Πορτογαλίας χωρίς ήττα, και το Κύπελλο Πορτογαλίας.
Αυτή η επιτυχία έφερε τη “μεταγραφή” του André Villas-Boas στην αγγλική Chelsea, έναντι ποσού-ρεκόρ τότε, 15 εκατομμυρίων ευρώ. Πέραν της Chelsea, στην Αγγλία προπόνησε και την Tottenham Hotspur.
Έπειτα, βρέθηκε στη Ρωσία και τη Zenit Αγίας Πετρούπολης, όπου κατέκτησε το πρωτάθλημα (2014-2015) και το κύπελλο (2015-2016) Ρωσίας. Τελευταία ομάδα που προπόνησε, ήταν η γαλλική Marseille, από όπου αποχώρησε τον περασμένο Φεβρουάριο.
Αν και πολύ νέος, ο André Villas-Boas έχει ήδη κάνει σημαντική πορεία στο χώρο του ποδοσφαίρου. Όμως, το συγκεκριμένο άθλημα δεν είναι το μοναδικό που αγαπά ο Πορτογάλος, αφού ο μηχανοκίνητος αθλητισμός έχει εξέχουσα θέση στην καρδιά του.
Έκανε την αρχή με τον πλέον δύσκολο τρόπο, καθώς συμμετείχε στο Dakar 2018 με Toyota Hilux. Αν και εγκατέλειψε νωρίς, αποκομίζοντας και τραυματισμό στην πλάτη, η αγάπη του για τους αγώνες δεν έσβησε. Παρέμεινε στον χώρο του rally-raid, συμμετέχοντας στο Ράλλυ Μαρόκου και ορισμένους αγώνες στην Πορτογαλία.
Φέτος, έκανε ντεμπούτο στα ράλλυ, τερματίζοντας στη 10η θέση του Ράλλυ Vieira do Minho-Extra, με Citroen C3 Rally2. Με το ίδιο αυτοκίνητο και συνοδηγό το φίλο του, Gonzalo Magalhaes, θα πάρει το βάπτισμα πυρός και στο WRC, στις χωμάτινες ειδικές της χώρας του, στις 20-23 Μαΐου.
Η συμμετοχή του André Villas-Boas στο WRC3
Ο 43χρονος προπονητής και οδηγός, θα οδηγήσει ένα γαλάζιο Citroen C3 Rally2 της ομάδας Sports and You, στο πλαίσιο του WRC3, όπου συμμετέχουν 25 πληρώματα. Θυμίζουμε, πως το συγκεκριμένο πρωτάθλημα αποτείνεται σε ιδιώτες με αυτοκίνητα Rally2, ενώ teammate του Villas-Boas θα είναι, συμμετέχοντας στο WRC2 με ίδιο αυτοκίνητο, ο Eric Camilli.
“Τα ράλλυ είναι διαφορετικά – είναι σκληρά και όλα γίνονται πολύ γρήγορα”, δήλωσε o André Villas-Boas στο WRC. “Στο τέλος του πρώτου κύματος της πανδημίας πέρυσι, η Sports and You μου πρότεινε να δοκιμάσω το Citroen C3 της για πρώτη φορά”.
Πριν βρεθεί στα πηδάλια του Citroen C3 Rally2, ο Villas-Boas είχε οδηγήσει στην ίδια διαδρομή το Toyota Hilux, οπότε είχε άμεση σύγκριση για τα δύο, διαφορετικά μεταξύ τους, αγωνιστικά: “Είχα πρώτα οδηγήσει το Toyota που έκανα το Dakar, οπότε όταν πέρασα στο αυτοκίνητο ράλλυ ήταν εκπληκτικά – ελαφρύτερο, ταχύτερο και πιο ευέλικτο. Βλέπεις πραγματική διαφορά και η εμπειρία ήταν τόσο συναρπαστική. Δοκιμάσαμε για άλλη μια φορά, με στόχο το Ράλλυ Πορτογαλίας. Η δοκιμή περιλάμβανε τη συμμετοχή στο Ράλλυ Vieira de Minho. Πήγε αρκετά καλά, οπότε αποφάσισα να το προσπαθήσω”.
Συνοδηγός του André Villas-Boas στο Citroen C3 Rally2, θα είναι ο παιδικός του φίλος, Gonçalo Magalhães, με τον οποίο έχουν πολλές ενδιαφέρουσες αναμνήσεις από το κοινό τους πάθος για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
“Όταν παρακολουθούσαμε δοκιμές Formula 1, βρήκαμε μια μικρή τρύπα στο έδαφος του ξενοδοχείο. Περνούσαμε από την τρύπα για να βρεθούμε στο paddock χωρίς διαπίστευση”, ανέφερε ο Πορτογάλος.
Άπειροι και οι δύο, αφού έχουν συμμετάσχει αμφότεροι μόνο σε ένα ράλλυ, χρειάστηκαν τη βοήθεια του teammate τους, Eric Camilli, για τη βελτιστοποίηση των σημειώσεών τους, ενόψει Πορτογαλίας: “Στις πρώτες μας δοκιμές, οι σημειώσεις μας ήταν “δεξιά, αριστερή, δεξιά, αριστερή, δεξιά μακράς διαρκείας”. Τώρα, με τον Eric, καταλάβαμε το σύστημα με αριθμούς που χρησιμοποιεί και τώρα το μαθαίνουμε”.
O André Villas-Boas διαθέτει μεγάλη συλλογή από αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες που κέρδισαν στο Dakar καθώς και από κλασικά αυτοκίνητα. Αγαπημένος του οδηγός, είναι ο Ιταλός Παγκόσμιος Πρωταθλητής 1988 και 1989, Miki Biasion.