Αυτό είναι το πιο δυνατό Golf όλων των εποχών

Η Volkswagen παρουσίασε το Golf GTI Edition 50 – την πιο ισχυρή και πιο οδηγοκεντρική εκδοχή του GTI που έχει υπάρξει στα 50 χρόνια ζωής του θρυλικού μοντέλου.

Με ρίζες στο φρεσκοανανεωμένο Golf Mk8.5, το Edition 50 φέρει αναβαθμισμένο κινητήρα 2.0 λίτρων turbo EA888, που αποδίδει 321 ίππους και 420 Nm ροπής – μια σημαντική αύξηση σε σχέση με το απλό GTI και ακόμα πιο πάνω από το GTI Clubsport. Αν και το τετρακίνητο Golf R 20 Years διατηρεί μια μικρή υπεροχή στην ιπποδύναμη, το Edition 50 ισοφαρίζει τη ροπή του.

Η επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή: 0–100 km/h σε 5,5 δευτερόλεπτα και 0–200 km/h σε 16,9 δευτερόλεπτα, τιμές που το φέρνουν κοντά σε μοντέλα όπως το Honda Civic Type R. Η τελική ταχύτητα παραμένει ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 270 km/h.

Αλλά, όπως ξεκαθαρίζει ο υπεύθυνος ανάπτυξης πλαισίου Lars Frömmig, η ουσία δεν είναι μόνο οι αριθμοί: «Η απόδοση είναι κάτι πολύ περισσότερο από δύναμη. Είναι το πιο ικανό GTI που έχουμε κατασκευάσει ποτέ για χρήση στην πίστα».

Το Edition 50 διαθέτει επανασχεδιασμένη ανάρτηση με μειωμένο ύψος – κατά 20 χιλιοστά σε σχέση με το απλό GTI και 5 χιλιοστά χαμηλότερο από το Clubsport. Οι μηχανικοί αύξησαν την αρνητική γωνία κάμπερ στον εμπρός άξονα στους −2°, χρησιμοποιώντας ενισχυμένες επάνω βάσεις, νέους βραχίονες και τροποποιημένα σινεμπλόκ. Στο πίσω μέρος, το αυτοκίνητο επαναφέρει τη λύση της διπλής άρθρωσης που είχε το Golf Mk7, για βελτιωμένη σταθερότητα στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης.

Η τιμονιέρα, το Dynamic Chassis Control και το Vehicle Dynamics Manager έχουν επαναπρογραμματιστεί για να συνεργάζονται ιδανικά με τις σφιχτότερες ρυθμίσεις της ανάρτησης. Το αυτοκίνητο φορά αποκλειστικά για το μοντέλο εξελιγμένα ημισλικ ελαστικά Bridgestone Potenza Race διαστάσεων 235/35 R19, τα οποία είναι τοποθετημένα σε σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου Warmenau 19 ιντσών – κάθε γωνία του αμαξώματος κερδίζει πάνω από 2 κιλά μείωσης μη αναρτώμενης μάζας μόνο από τον τροχό.

Η συνολική αίσθηση στην οδήγηση –σύμφωνα με τη VW– είναι ένα GTI που στρίβει πιο άμεσα, έχει ελάχιστες κλίσεις αμαξώματος και προσφέρει προοδευτική αύξηση πλευρικής πρόσφυσης.

Το αποτέλεσμα; Ένας χρόνος 7:46.13 στο Nürburgring Nordschleife – ο ταχύτερος γύρος που έχει καταγράψει ποτέ αυτοκίνητο παραγωγής της Volkswagen, ακόμα και από το τετρακίνητο Golf R.

Οπτικά, η έκδοση Edition 50 δεν απομακρύνεται από το Clubsport, αλλά διαθέτει διακριτικές λεπτομέρειες όπως μαύρα γραφικά στις πόρτες, ένα "50" στο σπόιλερ οροφής και μαύρες απολήξεις εξάτμισης. Όσοι θέλουν περισσότερη ένταση, μπορούν να παραγγείλουν και το προαιρετικό σύστημα εξάτμισης τιτανίου της Akrapovic που μειώνει το βάρος κατά 11 κιλά.

Οι παραγγελίες για το νέο GTI Edition 50 αναμένεται να ανοίξουν προς το τέλος του 2025, με τις πρώτες παραδόσεις δεξιοτίμονων εκδόσεων να ξεκινούν στις αρχές του 2026.

Ο Kubica τους ρήμαξε με το κίτρινο «πειρατικό» της Ferrari | SpeedΖone Podcast EP77