
Golf GTI Edition 50: Πιο γρήγορο κι από Golf R

Η επετειακή έκδοση του GTI ρίχνει "χυλόπιτα" στο τετρακίνητο Golf R με 7:46.13 γύρο στην πίστα του Nordschleife.
Η Volkswagen ετοιμάζεται να γιορτάσει τα 50 χρόνια του Golf GTI με μια ειδική έκδοση που όχι μόνο τιμά το παρελθόν, αλλά βγάζει γλώσσα και στο ίδιο της το "R". Το νέο Golf GTI Edition 50, βασισμένο στο ανανεωμένο Mk8.5, κατάφερε να γυρίσει το Nürburgring σε 7 λεπτά και 46.13 δευτερόλεπτα, ξεπερνώντας το τετρακίνητο και ισχυρότερο Golf R 20 Years – και όλα αυτά με κίνηση εμπρός.
Η επίδοση σημειώθηκε λίγες μέρες πριν τις 24 Ώρες του Nürburgring, εκεί όπου θα γίνει και η επίσημη παρουσίαση της έκδοσης στις 20 Ιουνίου.
Πιο γρήγορο από το Golf R;
Για την ιστορία, το Golf R 20 Years με 328 ίππους και τετρακίνηση είχε σημειώσει χρόνο 7:47.31 πίσω στο 2022. Τώρα όμως, το μπροστοκίνητο GTI Edition 50 παίρνει τη σκυτάλη του ταχύτερου VW παραγωγής στη Nordschleife. Και μάλιστα πλησίασε απειλητικά το ρεκόρ προσθιοκίνητου της Honda Civic Type R (7:44.88).
Στο τιμόνι ήταν ο Benny Leuchter, δοκιμαστής και αγωνιζόμενος με χρόνια εμπειρίας στο GTI. Όπως αποκάλυψε, οι συνθήκες της πίστας κάθε άλλο παρά ιδανικές ήταν: “Είχαμε ένα πολύ μικρό παράθυρο μετά από ώρες βροχής. Το Fuchsröhre ήταν ύπουλο, με στάσιμα νερά σε πολλά σημεία της διαδρομής.”
Η VW ξεκαθαρίζει ότι το αυτοκίνητο του γύρου ήταν σε μορφή παραγωγής – τίποτα το “ειδικά ρυθμισμένο”. Όμως, φορούσε το προαιρετικό Performance Package που αναμένεται να διατίθεται αργότερα, το οποίο περιλαμβάνει:
-
Ειδικά ελαστικά Bridgestone Potenza Race
-
Σφυρήλατες ζάντες Warmenau 19 ιντσών
-
Αναβαθμισμένη ανάρτηση
Δεν έχουν δοθεί πλήρη τεχνικά στοιχεία ακόμη, αλλά οι πληροφορίες θέλουν το GTI Edition 50 να αποδίδει κοντά στους 320 ίππους από τον γνώριμο 2.0 TSI EA888 τετρακύλινδρο. Συνδυάζεται με 7άρι DSG κιβώτιο και μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης – για όσο το GTI παραμένει θερμόαιμο και όχι ηλεκτρικό.
Και μετά… ηλεκτροσόκ
Το Golf GTI Edition 50 ίσως είναι το κύκνειο άσμα του GTI με θερμικό κινητήρα, πριν το όνομα περάσει στον κόσμο των ηλεκτρικών. Ένα GTI όπως το ξέρουμε – με ήχο, στροφάλισμα και οδηγική αμεσότητα – ίσως για τελευταία φορά.
Οι παραγγελίες αναμένονται τέλη του 2025, με τις πρώτες παραδόσεις μέσα στο 2026. Αν ψάχνεις το GTI στην καλύτερη, πιο αγωνιστική και πιο ιστορική του μορφή – αυτή είναι η ευκαιρία σου.