
2025 Toyota bZ4X: Ανανεωμένο και με αυτοπεποίθηση

Το μεσαίο ηλεκτρικό SUV της Toyota επιστρέφει πιο ώριμο, πιο αποδοτικό και έτοιμο να ανταγωνιστεί τους πάντες.
Το Toyota bZ4X δεν είχε και την πιο εύκολη εκκίνηση στην αγορά: καθυστερήσεις, ανάκληση λόγω προβλημάτων στους τροχούς και αμφιλεγόμενες επιδόσεις σε ψυχρές συνθήκες. Όμως το facelift του 2025 φέρνει σημαντικές βελτιώσεις, και όχι μόνο αισθητικές.
Εμφανισιακή ανανέωση, τεχνική αναβάθμιση
Η νέα μάσκα είναι πιο δυναμική, τα φωτιστικά σώματα πιο λεπτά και τα τόξα των τροχών έχουν πλέον γυαλιστερό φινίρισμα αντί για μαύρο ματ πλαστικό. Η σημαντική αλλαγή, όμως, βρίσκεται στην μπαταρία: με ανασχεδιασμό του πακέτου και των μηχανικών μερών, χωρούν πλέον 8 επιπλέον κυψέλες. Η χωρητικότητα ανεβαίνει από 71,4kWh σε 73,1kWh (69kWh αξιοποιήσιμα).
Υπάρχει και νέα βασική έκδοση με μικρότερη μπαταρία (57,7/54,0kWh), αλλά αυτή δύσκολα θα έχει εμπορική απήχηση στην Ευρώπη.
Πιο αποδοτικό και πιο στιβαρό
Η Toyota εφοδίασε το bZ4X με νέους inverter πυριτίου-καρβιδίου και πιο αποδοτικό κιβώτιο, ενώ ενίσχυσε το αμάξωμα με περισσότερη συγκόλληση και βελτιωμένο υποπλαίσιο. Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης βελτιώνουν την ποιότητα κύλισης, ιδιαίτερα για τους πίσω επιβάτες.
Στην πράξη, το αυτοκίνητο συνεχίζει να προσφέρει μια ισορροπημένη οδηγική εμπειρία – ούτε τόσο "μαλακό" όσο το Hyundai Ioniq 5, ούτε τόσο "στημένο" όσο το Kia EV6 ή το Tesla Model Y. Το bZ4X είναι ήσυχο, προβλέψιμο και ξεκούραστο.
Καμπίνα πιο λογική, τεχνολογία πιο φιλική
Η παλιά γυαλιστερή κεντρική κονσόλα έφυγε, αφήνοντας τη θέση της σε ματ επιφάνεια με δύο ασύρματους φορτιστές. Το infotainment έχει αναβαθμιστεί: διατηρεί πλέον σταθερή γραμμή εργαλείων ακόμα και με Apple CarPlay ενεργό, καθιστώντας τη χρήση του πιο πρακτική.
Το σύστημα προέρχεται από το Lexus RZ και είναι σαφώς πιο εξελιγμένο. Στο ταμπλό, τα ύφασμα αντικαταστάθηκαν από μαλακό καουτσούκ. Ναι μεν πρακτικό, αλλά δημιουργεί μια πιο μουντή αίσθηση στην καμπίνα.
Ο χώρος παραμένει στα ίδια επίπεδα: επαρκής χώρος για τα γόνατα πίσω, αλλά με σχετικά ψηλό δάπεδο και πορτμπαγκάζ μέτριας χωρητικότητας. Τα καθίσματα όμως παραμένουν άνετα.
Καλύτερη απόδοση και αυξημένη αυτονομία
Η διπλοκινητήρια έκδοση αυξάνει την ισχύ κατά 124 ίππους – μια ολόκληρη Citroën ë-C3 προστίθεται στο σύνολο – ρίχνοντας τον χρόνο 0-100km/h κατά 1,8 δευτερόλεπτα. Είναι εμφανώς πιο σβέλτο. Η μονοκινητήρια έκδοση κερδίζει 20 ίππους – λιγότερο αισθητή η διαφορά, αλλά ευπρόσδεκτη.
Η αυτονομία πλέον φτάνει:
-
508 χλμ (από 460) για τη διπλοκινητήρια έκδοση με 18άρες ζάντες
-
570 χλμ (από 502) για τη μονοκινητήρια έκδοση με 18άρες ζάντες
-
Με 20άρες ζάντες, η αυτονομία μειώνεται κατά 30–50 χλμ περίπου.
Στην πράξη, η μονοκινητήρια έκδοση έδειξε κατανάλωση 15,9kWh/100km, τιμή εντυπωσιακή για SUV τέτοιου μεγέθους.
Το νέο bZ4X έχει πλέον λειτουργία προθέρμανσης μπαταρίας για ταχυφόρτιση, έτσι ώστε να επιτυγχάνει πιο σταθερά το μέγιστο των 150kW, ακόμη και τον χειμώνα – κάτι που ήταν προβληματικό στο προηγούμενο μοντέλο.
Μικρές λεπτομέρειες με μεγάλη σημασία
-
Ένδειξη “υγείας μπαταρίας” στο πίνακα οργάνων (σε ποσοστό απόδοσης)
-
Νέα paddles για ρύθμιση ανάκτησης ενέργειας (χωρίς one-pedal mode)
-
Φρένο by-wire με προοδευτική αίσθηση
-
Ελαφρώς καλύτερη ηχομόνωση με τις 18άρες
2026 Toyota bZ4X 73kWh FWD – Τεχνικά Στοιχεία
-
Ισχύς: 221 ίπποι
-
Ροπή: 300 Nm
-
Μετάδοση: εμπρός κίνηση, μονής σχέσης
-
0-100km/h: 7,4 δευτερόλεπτα
-
Μέγιστη ταχύτητα: 160 km/h
-
Μπαταρία: 73,1kWh συνολική / 69kWh ωφέλιμη
-
Αυτονομία: έως 570 χλμ
-
Κατανάλωση: 13,5–15,9 kWh/100km
-
Εκπομπές CO₂: 0g/km
-
Αντίπαλοι: Skoda Enyaq, Tesla Model Y, Hyundai Ioniq 5, Renault Scenic E-Tech