Το Volvo XC70 ανασταίνεται ως Plug-in υβριδικό με αυτονομία-ρεκόρ

Μια premium plug-in επιλογή με βλέμμα στο μέλλον και ρίζες στο παρελθόν – το νέο XC70 δεν είναι απλώς ένα όνομα που επιστρέφει. Είναι μια δήλωση προθέσεων.

Το Volvo XC70 επιστρέφει – και αυτή τη φορά δεν είναι ο γνώριμος "υψωμένος" οικογενειακός χώρος του παρελθόντος, αλλά ένα κανονικό SUV με τεχνολογία αιχμής και τεράστια ηλεκτρική αυτονομία. Αν και η Volvo εγκατέλειψε την ονομασία το 2016 για χάρη του εμπορικότερου XC60, το όνομα αναβιώνει – με νέο ρόλο και νέα αγορά-στόχο.

Οι πρώτες επίσημες εικόνες και teaser μάς είχαν ήδη δώσει μια πρόγευση, αλλά τα πρόσφατα αρχεία από το κινεζικό Υπουργείο Βιομηχανίας και Πληροφορικής (MIIT) αποκαλύπτουν όλη την αλήθεια: το νέο XC70 δεν έχει καμία σχέση με το παλιό. Το αμάξωμα θυμίζει πλέον κάτι ανάμεσα στο XC60 και το XC90, αν και χαμηλότερο και στενότερο από το πρώτο.

Η σχεδίαση εμπνέεται έντονα από το ανανεωμένο XC90 και το αμιγώς ηλεκτρικό EX90: φώτα LED «Σφυρί του Θορ» μπροστά, κλειστή πάνω γρίλια, ενεργά παντζούρια στην κάτω εισαγωγή αέρα για βελτίωση αεροδυναμικής, και πίσω φανάρια σε σχήμα C όπως του EX90.

Αν αναρωτιέστε γιατί όλα αυτά αποκαλύπτονται από την Κίνα, είναι επειδή – τουλάχιστον προς το παρόν – το νέο XC70 προορίζεται αποκλειστικά για την κινεζική αγορά. Εκπρόσωπος της Volvo δήλωσε πως «δεν υπάρχουν τρέχοντα σχέδια για πώληση του XC70 στην Ευρώπη», αν και η εταιρεία «εξερευνά μελλοντικές αγορές» ανάλογα με τη ζήτηση.

Το ότι ονομάζεται XC και όχι EX σημαίνει πως δεν είναι αμιγώς ηλεκτρικό: το νέο XC70 υιοθετεί plug-in υβριδική τεχνολογία και βασίζεται στη νέα πλατφόρμα SMA (Scalable Modular Architecture) – όχι στην ήδη γνωστή SPA του XC90. Η Volvo χαρακτηρίζει την SMA ως «premium αρχιτεκτονική plug-in hybrid εκτεταμένης αυτονομίας».

Πόσο εκτεταμένη; Σύμφωνα με τη Volvo, η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 200 χλμ. ή 124 μίλια με βάση το κινεζικό πρωτόκολλο CLTC – που είναι πιο αισιόδοξο από το WLTP της Ευρώπης. Ό,τι κι αν σημαίνει αυτό στην πράξη, είναι μια εντυπωσιακή τιμή για PHEV.

Η μετάδοση βασίζεται σε έναν 1.5-λίτρων τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 160 ίππων, σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες διαφόρων μεγεθών. Στα έγγραφα πατεντών φαίνεται ότι υπάρχουν δύο βάρη – 2.110 και 2.275 κιλά – ενώ οι ζάντες κυμαίνονται από 19 έως 21 ίντσες. Σε μήκος φτάνει τα 4.815 χιλιοστά, τοποθετώντας το ακριβώς μεταξύ XC60 και XC90.

Όπως δήλωσε και ο CEO της Volvo, Håkan Samuelsson: «Το XC70 σηματοδοτεί τη στρατηγική είσοδό μας στην κατηγορία των plug-in hybrid εκτεταμένης αυτονομίας – μια ιδανική γέφυρα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό, προσφέροντας μια εξαιρετικά ελκυστική εναλλακτική για όσους δεν είναι ακόμη έτοιμοι για πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.»