
BYD: Νέα plug-in υβριδικά με 200 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας και ταχυφόρτιση 150kW

Η κινεζική BYD περνά στην αντεπίθεση, με PHEV που υπόσχονται να ξεπεράσουν τα Range Extenders και να φέρουν την επανάσταση στην κατηγορία.
Η BYD ετοιμάζει μια νέα γενιά plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV), τα οποία θα προσφέρουν έως και 200 χιλιόμετρα (124 μίλια) καθαρά ηλεκτρικής αυτονομίας και θα μπορούν να φορτίζουν με ταχύτητα άνω των 150kW. Πρόκειται για μια τεράστια βελτίωση σε σχέση με ό,τι κυκλοφορεί σήμερα στην αγορά – και αναμένεται μέσα στα επόμενα 1-2 χρόνια.
60% μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία από τον ανταγωνισμό
Επί του παρόντος, το PHEV με τη μεγαλύτερη ηλεκτρική εμβέλεια στη Βρετανία είναι το Volkswagen Golf eHybrid με 88 μίλια (περίπου 141 χλμ.), ενώ το καλύτερο της BYD είναι το Seal U με 77 μίλια (124 χλμ.), που φορτίζει με μόλις 18kW.
Η νέα σειρά, με το διακριτικό DM-i, υπόσχεται σημαντικά βελτιωμένες επιδόσεις τόσο σε αυτονομία όσο και σε ταχύτητα φόρτισης.
Στόχος: Καθημερινή χρήση ως EV – χωρίς περιορισμούς
Η Stella Li, αντιπρόεδρος της BYD, εξηγεί: «Ο στόχος μας είναι ο κόσμος να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο καθημερινά ως ηλεκτρικό, και ταυτόχρονα να έχει την ελευθερία να ταξιδεύει μακριά χωρίς περιορισμούς, αρκεί να υπάρχει δυνατότητα φόρτισης».
Η τρέχουσα πλατφόρμα DM-i συνδυάζει την Blade Battery της BYD με τον κινητήρα Xiaoyun, έναν βενζινοκινητήρα που έχει σχεδιαστεί ειδικά για υβριδικά και θεωρείται από τους πιο αποδοτικούς στον κόσμο σε θερμική απόδοση.
Η μάχη των PHEV: Πιο κρίσιμη από ποτέ
Ο ειδικός σύμβουλος της BYD για την Ευρώπη, Alfredo Altavilla, εξηγεί ότι η αγορά των PHEV γίνεται το νέο «πεδίο μάχης» των κατασκευαστών. «Όλοι περιμένουν τροποποιήσεις στην Πράσινη Συμφωνία, που ίσως επιτρέψουν την πώληση τέτοιων μοντέλων και μετά το 2035. Εμείς είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι για αυτήν την εξέλιξη».
Κατά τον Altavilla, κανείς δεν πλησιάζει την τεχνολογία DM-i: «Αν έχεις μόνο 35-45 χλμ. αυτονομία με ρεύμα, στην ουσία είσαι ένα θερμικό αυτοκίνητο με πρίζα. Πολλοί προσπαθούν τώρα να φτάσουν την τεχνολογία μας, μέσω των λεγόμενων range extenders».
PHEV ή Range Extender;
Τα Range Extender (REx), που κερδίζουν έδαφος στην Κίνα και σιγά-σιγά φτάνουν στην Ευρώπη, είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα με γεννήτρια βενζίνης που φορτίζει την μπαταρία όταν χρειαστεί – και όχι για απευθείας κίνηση.
Κατασκευαστές όπως οι Ford, Leapmotor, Lotus και Volkswagen πειραματίζονται ήδη με τέτοιες λύσεις. Εκπρόσωπος της Leapmotor δήλωσε πρόσφατα πως τα REx είναι μια καλή ενδιάμεση λύση για την Ευρώπη, καθώς: «Ο κινητήρας δουλεύει πάντα στο πιο αποδοτικό φάσμα του, και η πρόωση γίνεται αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρα».
Ωστόσο, ο Altavilla διαφωνεί: «Τα PHEV είναι ανώτερα, γιατί σου δίνουν τρεις διαφορετικούς τρόπους οδήγησης, ανάλογα με τις ανάγκες σου. Στα REx, όλα γίνονται με έναν μόνο τρόπο – δεν έχεις επιλογή».
Συμπέρασμα
Η BYD ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία των plug-in υβριδικών με την επόμενη γενιά DM-i. Με ηλεκτρική αυτονομία που πλησιάζει τα πλήρως ηλεκτρικά, ταχυφόρτιση που ξεπερνά ακόμα και μερικά EV, και ευελιξία χρήσης, η κινεζική εταιρεία δηλώνει έτοιμη να πάρει το προβάδισμα σε μια κατηγορία που αναμένεται να κρίνει πολλά για το μέλλον της αυτοκίνησης στην Ευρώπη.
Ο Max κλέβει τη σοκολάτα απ’ τη McLaren | SpeedΖone Podcast EP75
c