Ferrari 296 Speciale: γρήγορη, ακριβή και χωρίς συμβιβασμούς

H Ferrari προσφέρει με την 296 Speciale μηχανική τελειότητα, λιτή φινέτσα και καθαρόαιμη συγκίνηση, αλλά μόνο για τους εκλεκτούς.

Η Ferrari επιστρέφει στην πιο καθαρόαιμη φιλοσοφία της με την ολοκαίνουργια 296 Speciale, ένα supercar που δεν συγχωρεί, δεν επιδεικνύεται αλλά απογειώνει την εμπειρία της οδήγησης. Ξεχάστε την άνεση και την πολυτέλεια: εδώ έχουμε μηχανική ακρίβεια, ψημένη σε πίστα, ζυγισμένη με γραμμάρια και σμιλεμένη για να χαρίσει απόλυτη απόκριση.

Η 296 Speciale σηματοδοτεί την επιστροφή της Ferrari στις lightweight εκδόσεις των «μικρών» της, μετά την απουσία αντίστοιχης έκδοσης για την F8 Tributo. Από το 2026, θα διατίθεται τόσο ως κουπέ, όσο και σε ανοιχτή Aperta, με τιμή κοντά στις 410.000 ευρώ. 

Τεχνολογία F1 

Κάτω από το κάλυμμα του κινητήρα, κρύβεται ένα δίλιτρο V6 twin-turbo βελτιωμένο με τιτάνιες μπιέλες και ελαφρύτερο στρόφαλο, εμπνευσμένα από τη Ferrari F80. Η θερμική ισχύς φτάνει τους 690 ίππους, ενώ με τη συνδρομή ενός αναβαθμισμένου ηλεκτροκινητήρα, η συνολική δύναμη αγγίζει τους 868 ίππους – αριθμός ρεκόρ για πισωκίνητη Ferrari.

Με 0–100 km/h σε 2,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 335 km/h, η Speciale δεν περιορίζεται στο ευθύγραμμο… εντυπωσιασμό. Οι μηχανικοί της Ferrari κατάφεραν να δημιουργήσουν 435 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 km/h χωρίς χρήση σταθερής πίσω πτέρυγας, βασιζόμενοι σε έξυπνα αεροδυναμικά τεχνάσματα όπως:

  • αεραγωγούς τύπου S-duct εμπρός,

  • ενεργή πίσω πτέρυγα καμουφλαρισμένη ανάμεσα στα φώτα,

  • και side aero blades γύρω από τα πίσω φανάρια.

Αγωνιστική ψυχή, χειρουργική ακρίβεια

Η Speciale έχει χαμηλότερο ύψος κατά 5 χιλιοστά, νέα τιτάνια ελατήρια και Multimatic αμορτισέρ. Η φιλοσοφία του «κάθε γραμμάριο μετράει» αποτυπώνεται και στο βάρος:

  • 1.410 kg χωρίς υγρά για την κουπέ

  • 1.490 kg για την Aperta με τον μηχανισμό αναδίπλωσης της οροφής

Η καμπίνα είναι σπαρτιάτικη: χωρίς χαλιά, σχεδόν καμία ηχομόνωση, καθίσματα από ανθρακόνημα με ελάχιστη επένδυση – αλλά με όλα τα συστήματα ελέγχου παρόντα. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και ο Manettino στο τιμόνι συντονίζουν όλες τις λειτουργίες.

Οδηγική απόλαυση αλλά όχι για όλους 

Η τεχνολογία Side Slip Control v9.0 επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει πόσο ηλεκτρονικό έλεγχο θέλει, δίνοντας ακόμα και σε λιγότερο έμπειρους οδηγούς την ευκαιρία να γευτούν ένα κομμάτι από την αγωνιστική μαγεία της μάρκας.

Παρά την απουσία επίσημου περιορισμού στην παραγωγή, δεν σημαίνει ότι μπορεί να την αποκτήσει οποιοσδήποτε. Η Ferrari ξεκαθαρίζει ότι δικαίωμα παραγγελίας έχουν μόνο “ενεργοί” πελάτες, δηλαδή όσοι έχουν αγοράσει καινούργια ή εγκεκριμένα μεταχειρισμένα μοντέλα της εταιρείας τα τελευταία πέντε χρόνια.

Η Ferrari 296 Speciale είναι ένα αυτοκίνητο-δήλωση: δεν είναι για καθημερινή χρήση, δεν είναι για βιτρίνα. Είναι το απόσταγμα του τι σημαίνει Ferrari: μηχανική τελειότητα, λιτή φινέτσα και καθαρόαιμη συγκίνηση.

Ο Oscar δεν υψώνει τη φωνή -μόνο τον πήχη | SpeedΖone Podcast EP73

Διαβάστε εδώ: Το παιδί που ξύπνησε τη ψυχή ενός θρύλου

Διαβάστε ακόμη: Ο ήρωας της αφίσας των παιδικών μου ονείρων

Tags: