Η Hyundai N δεν εγκαταλείπει ακόμη τα βενζινοκίνητα hot hatchbacks

Τα βενζινοκίνητα hot hatchbacks δεν έχουν τελειώσει ακόμη, αφού η Hyundai N εργάζεται ήδη πάνω σε υβριδικές διαδόχους των αγαπημένων i20 N και i30 N, παρά τη διακοπή τους από τις ευρωπαϊκές αγορές.

Η κοινή εντύπωση ήταν πως το performance τμήμα της Hyundai είχε στραφεί πλήρως στην ηλεκτροκίνηση, επικεντρώνοντας τις προσπάθειές του σε μοντέλα όπως το βραβευμένο Ioniq 5 N και το νέο Ioniq 6 N που βρίσκεται καθ’ οδόν.

Ωστόσο, ο Joonwoo Park, αντιπρόεδρος και συνιδρυτής της σειράς N, τόνισε ότι τα βενζινοκίνητα μοντέλα παραμένουν βασικό κομμάτι της ταυτότητας της εταιρείας.

«Δεν είναι αλήθεια ότι γινόμαστε αποκλειστικά ηλεκτρική μάρκα επιδόσεων», δήλωσε χαρακτηριστικά. «Έχουμε ένα πολύτιμο παρελθόν με τα i20 N και i30 N – και αυτό δεν τελειώνει εδώ. Μάλιστα, επειδή στο μέλλον πιθανόν να μην υπάρξουν υβριδικά από άλλους κατασκευαστές, ένα τέτοιο μοντέλο μπορεί να μας δώσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».

Όσο για την τεχνολογία που θα χρησιμοποιηθεί, ο Alex Eichler, επικεφαλής δοκιμαστής και στέλεχος της Hyundai Motor Europe, ανέφερε πως οι υβριδικές λύσεις βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο.

«Αυτή τη στιγμή είμαστε στη φάση της προ-ανάπτυξης. Μέσα από τις προσομοιώσεις βλέπουμε πώς αλλάζουν οι επιδόσεις και οι χρόνοι γύρου ανάλογα με τις ρυθμίσεις που δοκιμάζουμε», εξήγησε.

Ο Park δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο βασικό μειονέκτημα των υβριδικών: το αυξημένο βάρος.

«Υπάρχουν θετικά και αρνητικά. Το ζήτημα είναι πώς θα αντιμετωπίσουμε αυτά τα μειονεκτήματα ώστε ο οδηγός να συνεχίσει να απολαμβάνει ένα πραγματικά διασκεδαστικό αυτοκίνητο», τόνισε, φέρνοντας ως παράδειγμα τη νέα, βαριά υβριδική BMW M5.

Όσο για πιθανό νέο μοντέλο, ο Eichler άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής του i20 N σε νέα μορφή:

«Θα μπορούσε να υπάρξει ένα μοντέλο σαν το i20 N στο μέλλον. Τουλάχιστον, το ελπίζω!»

Ένα τέτοιο αυτοκίνητο – όπως και πιθανός διάδοχος του i30 N – θα βασιστεί πιθανότατα σε νέα πλατφόρμα, καθώς οι υπάρχουσες (όπως αυτή του Ioniq 5 N και του επερχόμενου Ioniq 3) είναι σχεδιασμένες αποκλειστικά για ηλεκτρικά συστήματα. Το Ioniq 3 αναμένεται να πάρει τη σκυτάλη από το Kona N στη γκάμα των compact crossover με έμφαση στις επιδόσεις.

Παρά την αισιοδοξία, πάντως, το υβριδικό Hyundai N που θα επαναφέρει τον ενθουσιασμό των παραδοσιακών hot hatch φαίνεται πως απέχει ακόμα. Σύμφωνα με τις ενδείξεις, δεν αναμένεται να δούμε κάτι συγκεκριμένο πριν από τα τέλη του 2027.