
Έρχεται «καυτό» ηλεκτρικό hatch της VW με 400 ίππους και μοτέρ στους... τροχούς

Το πρώτο VW με in-wheel motors ετοιμάζεται να επαναπροσδιορίσει την έννοια του «R»
Η Volkswagen σχεδιάζει να ταράξει τα νερά της ηλεκτρικής σπορ κατηγορίας με την ID 2 R – μια υπερ-βόμβα επιδόσεων που ετοιμάζεται να λανσαριστεί ως το πρώτο μοντέλο της εταιρείας με ηλεκτροκινητήρες ενσωματωμένους μέσα στους τροχούς.
Το νέο hot hatch θα βασίζεται στην ID 2 GTI, αλλά θα το ξεπερνά σε όλα. Η προσθήκη δύο ανεξάρτητα ελεγχόμενων in-wheel μοτέρ στους πίσω τροχούς θα προσφέρει τετρακίνηση, υψηλή απόδοση και προηγμένο έλεγχο ροπής, χωρίς να περιορίζει τον χώρο αποσκευών ή να ανεβάζει το βάρος με το κλασικό «διπλό μοτέρ».
Επαναστατική τεχνολογία, όχι φουτουριστική θεωρία
Πηγές μέσα από τη Volkswagen αποκαλύπτουν ότι το project έχει την τεχνική υποστήριξη ενός συνεργάτη από τα Βαλκάνια, ο οποίος ειδικεύεται σε ελαφριές και ισχυρές λύσεις με in-wheel τεχνολογία. Ο στόχος είναι να πετύχουν «υπερ-hatch» επιδόσεις με μικρότερο βάρος και κόστος απ’ ό,τι μια συμβατική διάταξη με δύο μεγάλα μοτέρ.
Για την ιστορία, το ήδη επιβεβαιωμένο ID 2 GTI θα αποδίδει έως και 286 ίππους. Το ID 2 R ανεβάζει το παιχνίδι στους 400 ίππους – και βλέπουμε. Αν πάρει το «πράσινο φως», θα τοποθετηθεί απέναντι σε αυτοκίνητα όπως το φουτουριστικό Renault 5 Turbo 3E, ίσως και ακόμα ψηλότερα.
Μικρό, αλλά καθόλου αθώο
Το αυτοκίνητο θα βασίζεται στην πλατφόρμα MEB Plus, όπως το ID 2 GTI και το επερχόμενο crossover ID 2 (αναμένεται το 2027). Πάντως, σε περίπτωση που δεν υλοποιηθεί η λύση με τα in-wheel μοτέρ, η VW δηλώνει ότι η πλατφόρμα μπορεί να δεχτεί και μια πιο «παραδοσιακή» τετρακίνηση με δεύτερο μοτέρ πίσω, χωρίς ιδιαίτερες τροποποιήσεις. Άλλωστε, το Elroq vRS της Skoda – το μικρότερο αυτή τη στιγμή MEB-based EV με διπλό μοτέρ – είναι 40 πόντους μακρύτερο από το ID 2.
Αυτό δείχνει ότι το ID 2 R μπορεί να προσφέρει τετρακίνηση και κορυφαία επιτάχυνση χωρίς να μεγαλώσει, να βαρύνει ή να συμβιβαστεί στον χώρο.
Το μέλλον των «R» γεννιέται εδώ
Η νέα αυτή προσέγγιση επιτρέπει στη Volkswagen να προσφέρει τετρακίνηση σε μικρά EVs – hatchbacks και SUV – χωρίς να αλλάζει την αρχιτεκτονική ή να θυσιάζει πρακτικότητα. Παράλληλα, ετοιμάζεται και το ηλεκτρικό Golf πάνω στη νέα πλατφόρμα SSP, το οποίο ενδέχεται να υιοθετήσει παρόμοια τεχνολογία με μηδενικούς συμβιβασμούς σε εσωτερικούς χώρους.
Οι άνθρωποι του R τμήματος λένε ότι το ID 2 R θα έχει ξεχωριστή σχεδίαση, προσαρμοσμένο στήσιμο και ειδικά στοιχεία στο σαλόνι. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί πνευματικός διάδοχος του Polo R WRC των 151 mph, μόνο που τώρα αντί για ήχο… θα έχει ροπή από το μέλλον.
Hot hatch χωρίς «θυσίες»
Το βασικό ζητούμενο; Να προσφέρουν ένα ηλεκτρικό hot hatch που δεν είναι βαρύ σαν SUV, που στρίβει και επιταχύνει σαν supermini με ψυχή, και που δεν κοστίζει όσο ένα Tesla Model S. Αν το πετύχουν, τότε το ID 2 R ίσως δεν είναι απλώς ένα αυτοκίνητο: ίσως είναι το νέο πρότυπο στα ηλεκτρικά performance μοντέλα.
Ο Kubica τους ρήμαξε με το κίτρινο «πειρατικό» της Ferrari | SpeedΖone Podcast EP77