
Η Land Rover ετοιμάζει «μικρό Defender»

Η JLR ετοιμάζει ένα στιβαρό, compact 4x4 για να ανταγωνιστεί το επερχόμενο «μικρό G» της Mercedes.
Η Land Rover προετοιμάζεται να λανσάρει ένα πολυαναμενόμενο, εδώ και καιρό φημολογούμενο «μικρό Defender», ως νέο σημαντικό μέλος στη σειρά ηλεκτρικών SUV της.
Τώρα είναι επιτέλους καθ’ οδόν, ως αδελφικό μοντέλο της επόμενης γενιάς Range Rover Evoque, Range Rover Velar και Land Rover Discovery Sport. Θα βασίζεται, όπως και αυτά, στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα EMA της εταιρείας.
Από τις πρώτες εικόνες διακρίνεται ότι θα διατηρεί τις τετραγωνισμένες, στιβαρές αναλογίες του Defender, αλλά θα είναι μικρότερο και χαμηλότερο, με λιγότερη έμφαση στις off-road δυνατότητες.
Παράλληλα, η Mercedes-Benz ετοιμάζει ένα νέο μικρό SUV, εμπνευσμένο από το G-Class, με την ονομασία «μικρό G».
Η πρόθεση για επέκταση της οικογένειας Defender προς την κατηγορία των compact 4x4 επιβεβαιώθηκε προηγουμένως από τον CEO της JLR, Adrian Mardell, ο οποίος δήλωσε ότι οι μάρκες Range Rover, Defender και Discovery θα χρησιμοποιούν την πλατφόρμα EMA.
Αυτή η πληροφορία δίνει φως και στο μυστηριώδες τέταρτο μοντέλο που αναμένεται να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Halewood, πλάι στις νέες γενιές των Evoque, Velar και Discovery Sport.
Η δεύτερη γενιά του Velar αναμένεται να παρουσιαστεί πρώτη, καθώς έχει εντοπιστεί σε δοκιμές ήδη εδώ και έναν χρόνο.
Τι αποκαλύπτει η EMA πλατφόρμα για το νέο μοντέλο
Το νέο, μικρό Defender θα χρησιμοποιεί αποκλειστικά την ηλεκτρική πλατφόρμα EMA. Πιθανόν να ονομαστεί Defender Sport, ακολουθώντας τη φιλοσοφία των πιο προσανατολισμένων στο δρόμο εκδόσεων των Discovery και Range Rover, και θα μπορούσε να φτάσει στις εκθέσεις το 2027, μετά την παρουσίασή του που αναμένεται το 2026.
Θα είναι πολύ πιο συμπαγές σε διαστάσεις σε σχέση με το σημερινό Defender (L663), το οποίο βασίζεται στην D7 πλατφόρμα. Το νέο ηλεκτρικό Defender θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MLA, ενώ το «μικρό Defender» στην EMA.
Το μήκος του αναμένεται να φτάνει τα 4,6 μέτρα, πλάτος περίπου 2 μέτρα και ύψος λιγότερο από 1,8 μέτρα – παρόμοιο σε μέγεθος με το Dacia Bigster και το Skoda Kodiaq, αλλά σαφώς πιο premium.
Πιο προσιτό στο κοινό
Το μικρό Defender αναμένεται να είναι πιο προσιτό από τον πλήρως εξοπλισμένο μεγάλο αδελφό του, αλλά θα διατηρεί παρόμοια χαρακτηριστικά και την αναγνωρίσιμη σχεδίαση – αυξάνοντας τις πιθανότητες να εξελιχθεί σε βασικό εμπορικό μοντέλο για την JLR παγκοσμίως.
Η JLR δεν έχει ανακοινώσει τι ποσοστό πωλήσεων αναμένει από τα μοντέλα EMA, αλλά η επιτυχία των Evoque και Discovery Sport από το 2011 και το 2015 αντίστοιχα ενισχύει την άποψη ότι οι πιο μικρές εκδόσεις εμβληματικών SUV έχουν ιδιαίτερη απήχηση στην premium αγορά.