H Mitsubishi αναβιώνει την Ralliart
H Ralliart αναμένεται να επανέλθει στο προσκήνιο από τη Mitsubishi, αρχής γενομένης από το 2023, με τα WRC και Dakar να θεωρούνται ως οι βασικοί... στόχοι.
Ralliart υπήρξε επί σειρά ετών το αγωνιστικό παρακλάδι της Mitsubishi, διαμορφώνοντας μια οντότητα που έγραψε σημαντική ιστορία στους αγώνες αυτοκινήτου. Με βάση όσα αναφέρονται στην 25η σελίδα της ανακοίνωσης του οικονομικού απολογισμού της Mitsubishi, στο Tokyo, η αναβίωση της Ralliart είναι γεγονός.
Επιστροφή μιας ιστορικής αγωνιστικής οντότητας
Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Mitsubishi, η επανεμφάνιση της Ralliart γίνεται για να ενδυναμωθεί αυτό που η εταιρεία ονομάζει ως “Mitsubishi-ness driving”, δηλαδή η οδήγηση με τον τρόπο της μάρκας. Η εργοστασιακή εμπλοκή στα ράλλυ, μέσω της Ralliart με επικεφαλής τον Andrew Cowan, έφερε 4 Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ράλλυ Οδηγών (1996, 1997, 1998, 1999) με οδηγό σε Lancer Evolution, τον Tommi Makinen καθώς και έναν τίτλο Κατασκευαστών (1998).
Ακόμη, η Mitsubishi ανέβηκε 12 φορές στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στο περίφημο Παρίσι-Ντακάρ, κατά τις δεκαετίες 1980, 1990 και 2000, με Pajero.
Το 2005 και ενώ νωρίτερα η εμπλοκή της Mitsubishi είχε περάσει από τη Ralliart στην Mitsubishi Motors Motorsports με έδρα τη Γερμανία, η συμμετοχή των Ιαπώνων σε WRC και Dakar, σταμάτησε.
Τι (μπορεί να) σημαίνει η επιστροφή της Ralliart
Έχοντας δημιουργήσει “brand name” στο μηχανοκίνητο αθλητισμό με βάση την τετρακίνηση, οι Ιάπωνες δεν κρύβουν την πρόθεσή τους για επιστροφή στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, μέσω της Ralliart. Χαρακτηριστικά, ο CEO της Mitsubishi, Takao Kato, δήλωσε: “Για τους πελάτες που επιθυμούν να ζήσουν την εμπειρία της Mitsubishi-ness μας, θα λανσάρουμε εξατομικευμένα αξεσουάρ για τη γκάμα μοντέλων μας και θα εισέλθουμε εκ νέου σε γεγονότα μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο”.
Ήδη από το 2018, η Toyota είχε προσπαθήσει δια στόματος του Akio Toyoda, να πείσει τη Mitsubishi καθώς και την ομογάλακτή της, Subaru, να επιστρέψουν στο WRC, ώστε να δυναμώσει την εικόνα τη δική τους, καθώς και της Ιαπωνίας.
Με βάση τις διαφάνειες που παρουσιάστηκαν στην έκθεση οικονομικού απολογισμού που προαναφέραμε, η επιστροφή της Mitsubishi-Ralliart στον μηχανοκίνητο αθλητισμό από το 2023, θεωρείται ιδιαίτερα πιθανό να συμβεί με αυτοκίνητα SUV-Crossover. Αν σε αυτό προσθέσουμε το γεγονός ότι η ιαπωνική μάρκα επενδύει στα εξηλεκτρισμένα (plug-in hybrid και ηλεκτρικά) οχήματα, είναι λογικό πως και η επιστροφή στο motorsport θα γίνει με αυτοκίνητα αντίστοιχης λογικής.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, προφανής στόχος για τέτοια επιστροφή φαίνεται πως είναι το Dakar, όμως δεν πρέπει να αποκλείσουμε και το ενδεχόμενο επιστροφής στο WRC. Άλλωστε, αυτό είχε συζητηθεί πριν από μερικά χρόνια και εντέλει δεν προχώρησε, ενώ από το 2022 τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας Rally1 θα είναι υβριδικά. Όπως δείχνουν οι πληροφορίες περί υιοθέτησης του Puma από την Μ-Sport Ford, η χρήση ενός SUV για αυτό το σκοπό, μόνο απίθανη δε φαντάζει.
Η συνέχεια, αναμένεται με ενδιαφέρον.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ 4Τ