
Ο Norris άντεξε την πίεση του Verstappen και πήρε την καρό σημαία!

Ο δευτεραθλητής του 2024 αντιστάθηκε στον Verstappen και μετέτρεψε το pole position του σε νίκη, σε έναν αγώνα όπου οι βροχές έφεραν ανατροπές στη Μελβούρνη.
Ο Lando Norris επέζησε από βροχοπτώσεις, αυτοκίνητα ασφαλείας και μια έξοδο στο γρασίδι για να πανηγυρίσει τη νίκη στο εναρκτήριο Grand Prix της Formula 1 για το 2025 στην Αυστραλία. Ξεκινώντας σε βρεγμένο οδόστρωμα και με συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες καθ’ όλη τη διάρκεια του απογεύματος, ο Norris πήρε την καρό σημαία, καθώς η McLaren – όταν είχε την ευκαιρία – έδειξε την υπεροχή της έναντι του ανταγωνισμού.
Ο Max Verstappen τερμάτισε δεύτερος, πιέζοντας τον Norris μέχρι το τέλος των 57 γύρων, καθώς οι δύο πρώτοι της περσινής σεζόν ξεχώρισαν από το υπόλοιπο grid.
Η «κατάρα» των γηγενών πιλότων χτύπησε τον Oscar Piastri, ο οποίος τερμάτισε στην 9η θέση, αφού κόλλησε στο γρασίδι, έχοντας ακολουθήσει τον Norris εκτός πίστας στον 44ο γύρο.
Ήταν μια καλή μέρα για τη Mercedes, με τον George Russell να αποφεύγει τα προβλήματα και να κατακτά την 3η θέση του βάθρου. Ο νέος του ομόσταβλος, Andrea Kimi Antonelli, πέρασε τη γραμμή του τερματισμού τέταρτος, αλλά τιμωρήθηκε με ποινή πέντε δευτερολέπτων για επικίνδυνη έξοδο από τα pits, πέφτοντας πίσω από τον Alex Albon, ο οποίος πραγματοποίησε μια εξαιρετική εμφάνιση για τη Williams.
Η Ferrari είχε απογοητευτική απόδοση στα προκριματικά και αντιμετώπισε δυσκολίες στον αγώνα, με τον Charles Leclerc να τερματίζει 8ος και τον Lewis Hamilton 10ος, αφού το στοίχημά του με τον καιρό δεν απέδωσε.
Καλές εμφανίσεις πραγματοποίησαν ο Lance Stroll, που κατέκτησε την 6η θέση για την Aston Martin, και ο Nico Hulkenberg, ο οποίος τερμάτισε μια θέση πιο πίσω για τη Sauber.
Οι απαιτητικές συνθήκες αποδείχθηκαν δύσκολες για τέσσερις από τους νεοφερμένους του 2025, με τους Isack Hadjar, Jack Doohan, Gabriel Bortoleto και Liam Lawson να εγκαταλείπουν ύστερα από ατυχήματα.
Η άστατη κακοκαιρία κατά τη διάρκεια της ημέρας έκανε αβέβαιη την απόφαση για το αν ο αγώνας θα ξεκινούσε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας μέχρι την τελευταία στιγμή. Τελικά, αποφασίστηκε μια παραδοσιακή εκκίνηση, καθώς η βροχή είχε σταματήσει, με όλους τους πιλότους να επιλέγουν τα ενδιάμεσα ελαστικά.
Ο Hadjar εγκατέλειψε προτού καν ξεκινήσει ο αγώνας, καθώς έχασε τον έλεγχο της Racing Bulls του στη δεύτερη στροφή, χτυπώντας την πίσω αεροτομή στις μπαριέρες, οδηγώντας σε μια ματαιωμένη εκκίνηση και αφήνοντάς τον εμφανώς απογοητευμένο.
Όταν ο καθυστερημένος αγώνας ξεκίνησε, ο Doohan της Alpine έχασε τον έλεγχο και έπεσε στον τοίχο, καταστρέφοντας τις ελπίδες του να εντυπωσιάσει στον εντός έδρας αγώνα του και προκαλώντας αυτοκίνητο ασφαλείας.
Ωστόσο, δεν ήταν μόνο οι νεοφερμένοι που αντιμετώπιζαν προβλήματα, καθώς ο Carlos Sainz, ο περσινός νικητής στο Albert Park, έχασε τον έλεγχο στην τελευταία στροφή πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, βάζοντας πρόωρο τέλος στο ντεμπούτο του με τη Williams.
Μέχρι εκείνο το σημείο, ο Verstappen είχε ήδη περάσει τον Piastri στις πρώτες στροφές, χωρίζοντας τις δύο McLaren, με τον Norris να έχει διατηρήσει την πρωτοπορία, ενώ τα δύο ατυχήματα καθαρίζονταν από την πίστα.
Ο αγώνας συνεχίστηκε στον 7ο γύρο, με την πίστα να στεγνώνει σταδιακά, αναγκάζοντας τους πιλότους να βγαίνουν εκτός αγωνιστικής γραμμής για να διατηρούν ζεστά τα ενδιάμεσα ελαστικά τους.
Ο Piastri κατάφερε να ανακτήσει τη 2η θέση, πλησιάζοντας τον Verstappen, προτού ο παγκόσμιος πρωταθλητής κάνει ένα σπάνιο λάθος στη βροχή, πηγαίνοντας ευθεία στη στροφή 11 και μόλις που απέφυγε τη χαλικοπαγίδα.
Ο Verstappen δεν ήταν ικανοποιημένος με τα ελαστικά του και έμεινε πίσω από το δίδυμο της McLaren, ενώ ο Piastri άρχισε να μειώνει τη διαφορά από τον Norris.
Οι Norris και Piastri ήταν ελεύθεροι να αγωνιστούν μεταξύ τους, αλλά όταν ο Piastri πλησίασε επικίνδυνα, η ομάδα του έδωσε εντολή να διατηρήσει τη θέση του, καθώς και οι δύο McLaren περνούσαν τους πρώτους οδηγούς που είχαν φάει γύρο.
Τα pit stops ξεκίνησαν όταν ο Fernando Alonso βρέθηκε στον τοίχο, χάνοντας τον έλεγχο της Aston Martin του στη στροφή 6 με τον Antonelli να τον ακολουθεί, προκαλώντας ξανά αυτοκίνητο ασφαλείας.
Ο Norris και ο Piastri άλλαξαν στα σκληρά ελαστικά, ενώ ο Verstappen, που μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν απειλούσε την κορυφή, τοποθέτησε τον μεσαίο τύπο ελαστικού πριν την επανεκκίνηση.
Και ενώ το μονοθέσιο του Alonso απομακρυνόταν αργά, όλοι στα pit παρακολουθούσαν τον ουρανό, καθώς σύννεφα βροχής πλησίαζαν το Albert Park. Ωστόσο, οι 16 εναπομείναντες ήταν πλέον σε στεγνά ελαστικά όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε.
Αμέσως μετά, όμως, οι επιλογές αυτές αποδείχθηκαν λανθασμένες, καθώς άρχισε να πέφτει δυνατή βροχή, οδηγώντας και τις δύο McLaren εκτός πίστας. Ο Norris κατάφερε να επιστρέψει στα pits, αλλά ο Piastri κόλλησε στο γρασίδι.
Με τον Norris στα pits, ο Verstappen πήρε για πρώτη φορά το προβάδισμα, με τον Hamilton να ανεβαίνει δεύτερος, έχοντας προσπεράσει τους Leclerc, Albon και Tsunoda.
Με τη βροχή να δυναμώνει, η Ferrari ρίσκαρε να μείνει έξω, αλλά οι Bortoleto και Lawson εγκατέλειψαν έπειτα από γλιστρήματα, προκαλώντας ένα τρίτο αυτοκίνητο ασφαλείας και καταστρέφοντας τις πιθανότητες των Hamilton και Leclerc, οι οποίοι τελικά αναγκάστηκαν να βάλουν ενδιάμεσα ελαστικά.
Ο Norris ηγήθηκε της τελευταίας επανεκκίνησης με πέντε γύρους να απομένουν, κρατώντας τη θέση του, ενώ ο Leclerc πέρασε τον Hamilton στη μάχη για τους τελευταίους βαθμούς.
Ο Verstappen πίεσε τον Norris στους τελευταίους γύρους, αλλά δεν μπόρεσε να τον προσπεράσει, με τον Piastri να ανακάμπτει μέχρι την 9η θέση, προσπερνώντας τον Hamilton στον τελευταίο γύρο.
Αποτελέσματα Grand Prix Αυστραλίας
Θέση | Πιλότος | Ομάδα | Μονοθέσιο | Γύροι | Χρόνος / Απόσταση | Ταχ. (km/h) | Πιτ | Βαθμοί |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | L. Norris | McLaren | McLaren-Mercedes MCL39 | 57 | 1:42'06.304 | 176.786 | 5 | 25 |
2 | M. Verstappen | Red Bull Racing | Red Bull Racing-Honda RBPT RB21 | 57 | +0.895 | 176.760 | 5 | 18 |
3 | G. Russell | Mercedes | Mercedes FW47 | 57 | +8.481 | 176.541 | 5 | 15 |
4 | A. Albon | Williams | Williams-Mercedes FW47 | 57 | +12.773 | 176.418 | 5 | 12 |
5 | A. Antonelli | Mercedes | Mercedes FW47 | 57 | +15.135 | 176.350 | 5 | 10 |
6 | L. Stroll | Aston Martin | Aston Martin Aramco-Mercedes AMR25 | 57 | +17.413 | 176.285 | 5 | 8 |
7 | N. Hulkenberg | Sauber | Kick Sauber-Ferrari C45 | 57 | +18.423 | 176.256 | 5 | 6 |
8 | C. Leclerc | Ferrari | Ferrari SF-25 | 57 | +19.826 | 176.215 | 5 | 4 |
9 | O. Piastri | McLaren | McLaren-Mercedes MCL39 | 57 | +20.448 | 176.198 | 5 | 2 |
10 | L. Hamilton | Ferrari | Ferrari SF-25 | 57 | +22.473 | 176.140 | 5 | 1 |
11 | P. Gasly | Alpine | Alpine-Renault A525 | 57 | +26.502 | 176.024 | 5 | - |
12 | Y. Tsunoda | Racing Bulls | RB-Honda RBPT VCARB 02 | 57 | +29.884 | 175.927 | 5 | - |
13 | E. Ocon | Haas F1 Team | Haas-Ferrari VF-25 | 57 | +33.161 | 175.834 | 5 | - |
14 | O. Bearman | Haas F1 Team | Haas-Ferrari VF-25 | 57 | +40.351 | 175.629 | 5 | - |
DNF | L. Lawson | Red Bull Racing | Red Bull Racing-Honda RBPT RB21 | 46 | +11 γύροι | 177.273 | 4 | - |
DNF | G. Bortoleto | Sauber | Kick Sauber-Ferrari C45 | 45 | +12 γύροι | 176.091 | 5 | - |
DNF | F. Alonso | Aston Martin | Aston Martin Aramco-Mercedes AMR25 | 32 | +25 γύροι | 181.800 | 3 | - |
DNF | C. Sainz | Williams | Williams-Mercedes FW47 | 0 | Δεν τερμάτισε | - | - | - |
DNF | J. Doohan | Alpine | Alpine-Renault A525 | 0 | Δεν τερμάτισε | - | - | - |
DNS | I. Hadjar | Racing Bulls | RB-Honda RBPT VCARB 02 | 0 | Δεν ξεκίνησε | - | - | - |
Σημείωση: DNF = Δεν τερμάτισε, DNS = Δεν ξεκίνησε.
Αυτοί είναι οι 5 πιο επικίνδυνοι δρόμοι της Κύπρου