Αυτή είναι η νέα ηλεκτρική Mercedes CLA

Η Mercedes CLA περνά στην ηλεκτρική εποχή. Με αρχιτεκτονική 800V, δύο εκδόσεις ισχύος, προηγμένα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας και φόρτισης και αυτονομία έως και 792 χλμ.

Η Mercedes CLA, στην ηλεκτρική για την περίσταση εκδοχή της, μπορεί να καυχιέται ότι είναι το EV με τη μεγαλύτερη ονομαστική αυτονομία στην Ευρώπη. Παρά το γεγονός ότι η επίσημη πιστοποίηση δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί, η Mercedes ισχυρίζεται ότι η νέα CLA με το σύστημα κίνησης EQ μπορεί με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας να διανύσει έως και 792 χλμ. – και στον αυτοκινητόδρομο έως και 693 χλμ.

Η ομολογουμένως εντυπωσιακή αυτονομία της νέας, αμιγώς ηλεκτρικής Mercedes CLA οφείλεται στις προσπάθειες της γερμανικής εταιρείας να ελαχιστοποιήσει την κατανάλωση ενέργειας. Αλλά και σε εκείνη που σχετίζεται με την αποδοτικότητα της νέας γενιάς μπαταριών νικελίου-μααγγανίου-κοβαλτίου (NMC) χωρητικότητας 85 kWh με την οποία εξοπλίζεται.

Mercedes CLA

Σημαντική εδώ είναι και η συμβολή του αεροδυναμικού σχεδιασμού της. Αν και το αυτοκίνητο είναι μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του σε κάθε διάσταση (25 χλστ. σε πλάτος και ύψος και 30 χλστ. σε μήκος), καταβλήθηκε ιδιαίτερη προσπάθεια για να ελαχιστοποιηθεί η μετωπική επιφάνεια και να εξομαλυνθεί η ροή του αέρα γύρω από το αμάξωμα.

Mercedes CLA

Για παράδειγμα, οι τροχοί έχουν τοποθετηθεί πιο βαθιά στους θόλους των τροχών, ενώ μικρές εισαγωγές στον εμπρός προφυλακτήρα (και οι αντίστοιχες εξόδου στο πίσω μέρος του) καθοδηγούν τη ροή του αέρα γύρω από τους τροχούς. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα τη επίτευξη ενός συντελεστή οπισθέλκουσας της τάξης του 0,21 – όταν η μεγαλύτερη EQS προτάσσει τιμή 0,20 και 0,22 το Tesla Model 3.

Mercedes CLA

Η αποδοτικότητα δεν αποτελεί απότοκο μόνο της σχεδίασης του αμαξώματος και της… συνετής διαχείρισης της ενέργειας αλλά και της προηγμένης τεχνολογίας του ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς – διαθέσιμη είναι και μια τετρακίνητη έκδοση. Η ηλεκτρική μονάδα του πίσω άξονα χρησιμοποιεί έναν νέο μετατροπέα καρβιδίου πυριτίου, μειώνοντας το συνολικό της βάρος της. Ταυτόχρονα, οι μηχανικοί ισχυρίζονται ότι η πυκνότητα ροπής του εν λόγω ηλεκτροκινητήρα -ο οποίος έχει αποδοτικότητα που φτάνει το 93%- ενισχύεται έτι περαιτέρω από τους μαγνήτες που εισάγονται στα «σωθικά» του σε σχηματισμό διπλού V. Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα αυτή μονάδα κίνησης συνεργάζεται με ένα κιβώτιο δύο σχέσεων, όπως και στην Porsche Taycan.

Mercedes CLA

Το νέο EV των Γερμανών θα διατίθεται σε δύο παραλλαγές. Στην πισωκίνητη CLA 250+, η οποία προσφέρει αυτονομία 792 χλμ., η μέγιστη ισχύ της μονάδας προσδιορίζεται στα 200 kW, δηλαδή στους 272 ίππους, ενώ στην τετρακίνητη CLA 350 4Matic, η οποία ενσωματώνει εμπρός έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα 80 kW, η συνδυαστική απόδοση σκαρφαλώνει στα 260 kW, δηλαδή στους 353 ίππους. Η ροπή αντίστοιχα φτάνει τα 335 και 515 Nm. Και στις δύο περιπτώσεις, η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 210 χλμ./ώρα, με την ισχυρότερη εκ των δύο να εξασφαλίζει στο αμάξωμα επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 4,9 δλ. – η βασική επιτυγχάνει χρόνο 6,7 δλ.

Mercedes CLA

Και οι δύο εκδόσεις της ηλεκτρικής Mercedes CLA βασίζονται σε μια νέα πλατφόρμα που υποστηρίζει ηλεκτρικό κύκλωμα 800V. Αυτό προσφέρει ταχεία φόρτιση DC με μέγιστη ισχύ 320 kW. Με αυτό τον ρυθμό φόρτισης, η μπαταρία μπορεί να ανακτήσει ενέργεια για την κάλυψη 325 χλμ. μέσα σε μόλις 10 λεπτά.

Mercedes CLA

Mercedes CLA: Διαθέσιμη και σε ήπια υβριδική εκδοχή

Η νέα Mercedes CLA θα είναι διαθέσιμη και σε εκδόσεις βενζίνης με ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Το «πακέτο» περιλαμβάνει έναν νέο, 4κύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων που λειτουργεί στον κύκλο Μίλερ και ανήκει στην οικογένεια Fame (Family of modular engines) της Mercedes, ο οποίος συνεργάζεται με μια μικρή μπαταρία 1,3 kWh και έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 20 kW. Συνεργάζεται δε με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (e-DCT) με 8 σχέσεις.

Η συγκεκριμένη εξηλεκτρισμένη μονάδα θα είναι διαθέσιμη σε εκδόσεις με απόδοση 136 ή 190 ίππων.

Παρακολουθήστε ακόμη εδώ - Hamilton: I have a Dream | SpeedΖone Podcast EP68

Αυτοί είναι οι 5 πιο επικίνδυνοι δρόμοι της Κύπρου

Βγάζουν το ψωμί τους αλλά (δεν πρέπει) και τη ψυχή μας

Τα πασαλάκια της ντροπής: Όταν η ανομία γίνεται κουλτούρα 

Αύξηση Καυσίμων: Χτύπημα στην τσέπη των Κύπριων

Το 60% των οδηγών χρησιμοποιούν τον καθρέφτη για να…

Γιατί όλοι παίζουμε «Survivor» στους δρόμους της Κύπρου;