Η ολοκαίνουργια Mazda CX-5 είναι προ των πυλών

Η νέα γενιά της Mazda CX-5 ετοιμάζεται να κάνει το επίσημο ντεμπούτο της στις 10 Ιουλίου, και η ιαπωνική φίρμα μας δίνει την πρώτη επίσημη γεύση του επόμενου κεφαλαίου ενός από τα πιο αγαπημένα της SUV.

Παρά τις φήμες ότι ο ερχομός του CX-50 ίσως έβαζε «ταφόπλακα» στο CX-5, η Mazda είχε ξεκαθαρίσει πως δεν σκοπεύει να το αποσύρει, και τώρα ήρθε η ώρα να αποδείξει ότι το κλασικό crossover της εξακολουθεί να έχει θέση στην εποχή των πολλών SUV.

Οι πρώτες εικόνες αποκαλύπτουν έναν σχεδιασμό που εξελίσσει διακριτικά τις γραμμές του σημερινού μοντέλου — και αυτό μόνο κακό δεν είναι, μιας και το υπάρχον CX-5 παραμένει από τα πιο κομψά στην κατηγορία του. Η Mazda υπόσχεται μια πιο «σίγουρη» σχεδιαστική ταυτότητα, αν και θα ήταν ευπρόσδεκτη και λίγη περισσότερη διαφοροποίηση στη γκάμα της που συνεχώς διευρύνεται.

Αυτό που προβληματίζει ελαφρώς είναι η αναφορά σε μια «καθαρή καμπίνα» χωρίς σαφή εικόνα του εσωτερικού προς το παρόν. Εάν αυτό σημαίνει περιορισμό των φυσικών διακοπτών και ακόμα μεγαλύτερη εξάρτηση από την οθόνη αφής —ίσως και πλήρη κατάργηση του περιστροφικού χειριστηρίου τύπου BMW—, τότε ο χειρισμός θα εξαρτάται πλέον περισσότερο από software, παρά από απτική αμεσότητα. Το απλουστευμένο ταμπλό είναι ήδη πραγματικότητα σε μοντέλα όπως τα EZ-6 και EZ-60 στην Κίνα, που βασίζονται σε προηγμένα ψηφιακά περιβάλλοντα. 

Εκεί που αλλάζει πραγματικά το τοπίο, είναι στο μηχανολογικό υπόβαθρο. Η Mazda έχει επιβεβαιώσει πως η νέα CX-5 θα αποκτήσει υβριδική έκδοση — όχι όμως αμιγώς ηλεκτρική. Το μεγάλο νέο είναι ο επερχόμενος κινητήρας Skyactiv-Z, ένας ολοκαίνουργιος 2.5 λίτρων ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος με υβριδική υποβοήθηση, ο οποίος θα παρουσιαστεί το 2027. Η Mazda υπόσχεται σημαντικά αυξημένη θερμική απόδοση και πολύ ευρύτερη απόκριση από τους σημερινούς Skyactiv-G και Skyactiv-X. Η βελτίωση αυτή θα προέλθει και από νέα τεχνολογία θερμικής θωράκισης, με στόχο την επίτευξη της «τέλειας καύσης» όπου ο λόγος αέρα-καυσίμου (λ) είναι 1.0 — δηλαδή πλήρης καύση με μέγιστη απόδοση και ελάχιστους ρύπους.

Και το σημαντικότερο; Η νέα γενιά θα χρησιμοποιεί υβριδικό σύστημα εξελιγμένο εσωτερικά από τη Mazda, σε αντίθεση με το CX-50 που βασίζεται σε τεχνολογία της Toyota.

Μέχρι τότε, η Mazda ετοιμάζεται να ανεβάσει τους παλμούς υποσχόμενη ότι το νέο CX-5 θα διατηρήσει τον σπορ και άμεσο χαρακτήρα που πάντα χαρακτήριζε το μοντέλο.