Δοκιμάζουμε το Cupra Formentor eHybrid 204 PS

Στα σπορ χαρακτηριστικά του ανανεωμένου Formentor η Cupra πρόσθεσε μια εντυπωσιακά αποδοτική έκδοση plug-in hybrid με ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνάει τα 100 χιλιόμετρα.

Η Cupra έχει ανεβάσει ταχύτητα, με αξιοσημείωτη επιτυχία σε μικρό χρονικό διάστημα που βρίσκεται στην αγορά. Με μοντέλα που ξεχωρίζουν για την αισθητική τους, αλλά το κυριότερο για τα σπορ χαρακτηριστικά τους.

Το Formentor ήταν το πρώτο μοντέλο που δημιουργήθηκε στους κόλπους της εταιρείας, εξολοκλήρου από αυτήν, με την εμπορική επιτυχία του, να δικαιώνει τους κόπους και τις επιλογές της ισπανικής μάρκας.

Cupra Formentor eHybrid 204PS Test 4T

Έπιασε μέχρι και την κορυφή στην Ευρώπη και στην κατηγορία του, αυτή των C-SUV, δίνοντας την ώθηση που αναζητούσε και ίσως να μην περίμενε ακόμα και η ίδια η εταιρεία ότι μπορεί να έχει από ένα μοντέλο της, σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα.

Η ανανέωση του Formentor αλλά και γενικότερα της γκάμα της Cupra ήρθε ως φυσική συνέπεια, προκειμένου να γίνει φρεσκάρισμα στους επιμέρους τομείς και να τα καταστήσουν πιο επίκαιρα και ανταγωνιστικά.

Επιδόσεις και οικονομία
Με δεδομένο ότι το Formentor έχει σχεδιαστεί εξ αρχής για να δώσει μια σπορ διάσταση στην κατηγορία, ακόμα και στην εισαγωγική του έκδοση και ακολουθώντας την εν γένει φιλοσοφία της Cupra, δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά τα πράγματα στην ανώτερη έκδοση plug-in hybrid, η οποία είναι διαθέσιμη σε δύο εκδοχές, με 204 και 272 ίππους.

Cupra Formentor eHybrid 204PS Test 4T

Στα χέρια μας για δοκιμή έχουμε την πρώτη με τους 204 ίππους, που έχει συνολικά 350 Nm ροπής. Επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Τη βάση για το σύστημα κίνησης αποτελεί ο βενζινοκινητήρας 1.5 TSI, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, με μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 19,7 kWh.

Έτσι, η έκδοση eHybrid παρουσιάζεται σημαντικά αναβαθμισμένη όσον αφορά τη δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά. Πιο συγκεκριμένα μπορεί να καλύψει περισσότερα από 100 χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες (119 χλμ. ανακοινώνει η Cupra), χωρίς να τεθεί σε λειτουργία ο θερμικός κινητήρας. Με μηδενικούς ρύπους, απόλυτη ησυχία, αλλά και αρκετό νεύρο.

Στα αξιοσημείωτα της εν γένει διαχείρισης του συστήματος, είναι και το γεγονός ότι η μπαταρία δίνει ενέργεια ακόμα στο Formentor 1.5 eHybrid, ακόμα και όταν δείχνει ότι είναι άδεια. Σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, ακόμα και με υψηλές ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου, όταν ο οδηγός αφήσει το γκάζι θα κάνει coasting, ενώ θα αφήσει το βενζινοκινητήρα στην… ησυχία του, όταν ο οδηγός επιστρέψει στο γκάζι με ήπιο τρόπο.

Cupra Formentor eHybrid 204PS Test 4T

Στην πιο πάνω περίπτωση, χωρίς δηλαδή χρήση μπαταρίας, η μέση κατανάλωση βενζίνης δεν ξεπερνάει τα 6 λτ./100 χλμ. Αναμφίβολα όμως ο σωστός τρόπος χρήση ενός plug-in hybrid μοντέλου είναι η τακτική φόρτιση της μπαταρίας, έτσι ώστε να αξιοποιούνται τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας αυτής και να έχει χαμηλή έως μηδενική κατανάλωση καυσίμου, αλλά και μηδενικές εκπομπές CO2.

Σε κάθε περίπτωση, όταν ακολουθείς αυτή τη λογική, με την μπαταρία φορτισμένε, μπορεί να καλύψει τις ανάγκες των καθημερινών μετακινήσεων αμιγώς ηλεκτρικά, χωρίς σταγόνα βενζίνης, καθώς το σύστημα παρουσιάζεται ιδιαίτερα αποδοτικό. Εξάλλου, το ανανεωμένο Formentor διαθέτει βελτιωμένες δυνατότητες φόρτισης. Πιο συγκεκριμένα σε DC φτάνει τις 50 kW, κάνοντας το 0-100% σε μόλις 26 λεπτά της ώρας, ενώ στο σπίτι σε wallbox η ισχύς ανέβηκε από τα 3,6 kW που είχε στην προηγούμενη γενιά στα 11 kW, με το χρόνο πλήρους φόρτισης να είναι 2 ώρες και 30 λεπτά.

Οδηγώντας…
Στο δρόμο το Formentor 1.5 eHybrid διατηρεί τα σπορ γονίδια που χαρακτηρίζουν το μοντέλο. Έχει τη δύναμη να κινηθεί σβέλτα και χωρίς κόπο μάλιστα, αλλά έχει και επιπλέον 100 κιλά, λόγω των μπαταριών να διαχειριστεί, φτάνοντας τώρα τα 1.717 κιλά.

Cupra Formentor eHybrid 204PS Test 4T

Οι μεγάλοι τροχοί 19 ιντσών με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά λειτουργούν περισσότερο φιλικά απ’ όσο ίσως περιμένει κάποιος. Συνδυάζονται με την ανάρτηση πολύ καλά, προσφέροντας καλή οδική συμπεριφορά, στα υψηλά πρότυπα της Cupra, χωρίς να διαταράσσουν την ισορροπία και την άνεση που αναμένεις από ένα οικογενειακό SUV.

Κάθεσαι καλά στα μπάκετ καθίσματα με την εξαιρετική στήριξη, που συνδυάζουν με άνεση, έχοντας εμπρός σου ένα τιμόνι κομψοτέχνημα. Όμορφο σε εικόνα, με το χαρακτηριστικό μπουτόν εκκίνησης να δεσπόζει στο δεξί μπράτσο και πολλά άλλα χειριστήρια, που απαιτούν κάποιο χρόνο εξοικείωσης να δίνουν πρόσβαση στις επιμέρους λειτουργίες. Η αίσθηση που λαμβάνεις από σύστημα διεύθυνσης είναι μεστή, βαριά, που μπορείς να αξιοποιήσεις για να διαγράφεις με μεγάλη ακρίβεια την πορεία σου.

Cupra Formentor eHybrid 204PS Test 4T

Ακούει σε κάθε κίνηση, ενώ το διαφορικό XDS κάνει το δύσκολα, πιο εύκολα, βάζοντας τη δύναμη κάτω ακόμα και όταν οι συνθήκες είναι πιο απαιτητικές. Αξιόλογα είναι και τα φρένα που στέκονται στο ύψος των περιστάσεων σε όλες τις συνθήκες.

Με τόλμη…
Επιστρέφοντας στα πιο γνωστά που αφορούν εν γένει το μοντέλο. Η νέα, αναθεωρημένη σχεδιαστική προσέγγιση, δείχνει δίχως άλλο τόλμη. Γνωστές λίγο έως πολύ οι αλλαγές, από προηγούμενες αναφορές μας στο μοντέλο, που αφορούν φυσικά και την έκδοση eHybrid των 204 ίππων της δοκιμής μας.

Cupra Formentor eHybrid 204PS Test 4T

Ανακεφαλαιώνοντας, αυτές είναι μεγάλες και ειδικά αν αναλογιστούμε ότι αφορούν το πιο σημαντικό μοντέλο της Cupra. Οι σχεδιαστές δεν δίστασαν να ανασχεδιάσουν εντελώς το εμπρός μέρος, ακολουθώντας μια νέα φιλοσοφία, προκειμένου να προσελκύσουν ένα ευρύτερο κοινό και έχοντας ως στόχο πιο νέους σε ηλικία αγοραστές.

Αυτή είναι η νέα ταυτότητα της ισπανικής φίρμας, όπως αντικατοπτρίζεται από τις νέες εισαγωγές αέρα, τη μεγάλη στο κάτω μέρος και την μικρότερη πιο πάνω και κάτω από το μυώδες καπό. Όπως η ίδια η Cupra υποστηρίζει, θυμίζει ρύγχος καρχαρία και σίγουρα αποτελεί ξεχωριστή προσέγγιση σε σχέση με τον προκάτοχό του.

Cupra Formentor eHybrid 204PS Test 4T

Τα τριγωνικά σχήματα διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην αισθητική του νέου Formentor, μοτίβα που συναντάς μεταξύ άλλων σημείων και στους προβολείς. Αντιδιαμετρικά, στο πίσω μέρος εφαρμογή βρίσκει στο σήμα, το οποίο είναι και φωτιζόμενο. Στο ίδιο μήκος κύματος η φωτιζόμενη μπάρα που διατρέχει όλο το πλάτος της πέμπτης πόρτας και ενώνει τα φώτα LED.

Full της τεχνολογίας…
Ανάλογα, σπουδαίες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό. Διατηρείται η γνωστή αρχιτεκτονική, με αναβαθμισμένη όμως ποιότητα σε υλικά που χρησιμοποιούνται. Το ψηφιακό εσωτερικό διαμορφώνεται από μια μεγάλη οθόνη πολυμέσων με διαγώνιο 12,9 ίντσες και μια ελαφρώς πιο μικρή 10,25 ίντσες για τον πίνακα οργάνων. Ο τελευταίος παρέχει δυνατότητες διαμόρφωσης, με την εικόνα του να είναι σε κάθε περίπτωση ευχάριστη.

Cupra Formentor eHybrid 204PS Test 4T

Το νέο, σημαντικά αναβαθμισμένο λογισμικό κάνει πιο εύκολη της χρήση του συστήματος, παρέχοντας πρόσβαση στις επιμέρους λειτουργίες με απλές κινήσεις από τα υπομενού. Ο κρυφός φωτισμός δίνει μια πιο όμορφη εικόνα στην καμπίνα και ταιριάζει με την αναβαθμισμένη τεχνολογική προσέγγιση του ανανεωμένου Formentor.

Cupra Formentor eHybrid 204PS Test 4T

Με μήκος 4,451 μ. και μεταξόνιο 2,680 μ., το Formentor προσφέρει αξιόλογους χώρους στην καμπίνα του, φιλοξενώντας τέσσερα άτομα με όλες τους τις ανέσεις, αλλά ακόμα και πέντε, με μικρές παραχωρήσεις. Μεγαλύτερες θα πρέπει να είναι αυτές όσον αφορά το χώρο αποσκευών, που έχει όγκο (λόγω μεγάλης μπαταρίας) 345 λίτρα.

Καλός σύντροφος
Το Cupra Formentor είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς και εν γένει να συμβιώνεις μαζί. Απολαυστικό σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, ικανοποιεί με την άνεση που προσφέρει, ενώ η αναβαθμισμένη τεχνολογία του το καθιστά ακόμα πιο εύκολο στη χρήση. Στην έκδοση eHybrid των 204 ίππων είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να συνδυάζει τις επιδόσεις με την οικονομία, εφόσον φυσικά η μπαταρία του είναι φορτισμένη. Το σύστημα είναι ιδιαίτερα αποδοτικό και συμβάλει σημαντικά στην οικονομία, αλλά και στη γενικότερη ευκολία χρήση στην καθημερινότητα, δίνοντας προτεραιότητα στον ηλεκτρικό κινητήρα.

CUPRA FORMENTOR 1.5 eHybrid 204 PS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.498 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 150 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 250 Nm/1.500 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 116 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 330 Nm/σ.α.λ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 204 ίπποι/σ.α.λ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 350 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο DSG 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 19,7 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.451×1.839×1.537 χλστ.  >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.680 χλστ.  >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 345 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.717 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 210 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,0 λτ./100 χλμ. * >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 9-10 γρ./χλμ. >ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ AYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ: 100-115 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ 0-100% (AC): 2 ώρες και 30 λεπτά (11 kW) >ΦΟΡΤΙΣΗ 10-80% (DC): 26 λεπτά (40 kW) >ΤΙΜΗ στην Κύπρο: Από 43.900 ευρώ (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ
Η συγκεκριμένη κατανάλωση της δοκιμής μετρήθηκε με αφόρτιστη μπαταρία.

Παρακολουθήστε ακόμη εδώ - Hamilton: I have a Dream | SpeedΖone Podcast EP68

Αυτοί είναι οι 5 πιο επικίνδυνοι δρόμοι της Κύπρου

Βγάζουν το ψωμί τους αλλά (δεν πρέπει) και τη ψυχή μας

Γιατί όλοι παίζουμε «Survivor» στους δρόμους της Κύπρου;