
Δοκιμάζουμε το VW Tiguan 1.5 eHybrid 204 PS (τιμές)

Οδηγούμε την νέα γενιά του Tiguan και την plug-in υβριδική έκδοση του μοντέλου και σας αναφέρουμε.
Το Tiguan είναι ένα από τα πλέον σημαντικά μοντέλα της VW. Μετρά σχεδόν 17 χρόνια ζωής και βρίσκεται πλέον αισίως στην τρίτη γενιά του, η οποία είναι και η πιο ξεχωριστή. Με φιλοδοξία να συνεχίσει την εμπορική επιτυχία που έχει σημειώσει όλα αυτά τα χρόνια, ακολουθεί την εξελικτική διαδικασία, μεγαλώνοντας και υιοθετώντας στοιχεία από την οικογένεια της γερμανικής φίρμας, κοιτώντας προς τα επάνω και μοντέλα, όπως το Touareg αλλά και το ID.7.
Διατίθεται με πλούσια γκάμα κινητήριων συνόλων, που περιλαμβάνει αυτοφορτιζόμενες (mild hybrid) εκδόσεις βενζίνης, αλλά και diesel εκδοχή, όντας ένα από τα λίγα μοντέλα της αγοράς, που δεν απαρνείται το πετρέλαιο, χωρίς όμως αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή, αφήνοντας αυτή την έκδοση στην οικογένεια ID. Εμείς σε αυτή τη φάση οδηγούμε την plug-in hybrid εκδοχή του μοντέλου, την οποία η VW αποκαλεί eHybrid, η οποία στη νέα γενιά του έχει ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνάει και τα 100 χιλιόμετρα.
Σε σπορ έκδοση
Όπως έχουμε αναφέρει και στην πρώτη δοκιμή του Tiguan, στη νέα αυτή τρίτη γενιά του έρχεται σημαντικά αλλαγμένο σε αισθητική, δίνοντας το δικό του στίγμα. Επιβλητικό, με έντονη προσωπικότητα και νέο «πρόσωπο», που αποτελεί την ταυτότητά του. Η γενικότερη αναβάθμιση τονίζεται και από τα φωτιστικά σώματα LED, που στην κορυφαία του εκδοχή έχουν τεχνολογία IQ.Light HD Matrix, κληροδότημα από το μεγαλύτερο Touareg.
Η μεγάλη επιφάνειά του εμπρός ίσως να μην προϊδεάζει για την προσοχή που έχει δοθεί στην αεροδυναμική, η οποία έχει βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς. Πιο συγκεκριμένα έχει πέσει από το Cd 0,33 του προκατόχου, στο Cd 0,28, με άμεσο όφελος στην αποδοτικότητα. Οι εκδόσεις eHybrid είναι διαθέσιμες αποκλειστικά στη σπορ έκδοση με τα διακριτικά R-Line.
Στοιχείο που καθιστά το Tiguan ακόμα πιο ξεχωριστό. Η μάσκα με τις μεγαλύτερες εισαγωγές είναι το σήμα κατατεθέν της έκδοσης, με τη διαφορετική εικόνα του να συμπληρώνουν οι γυαλιστερές λεπτομέρειες περιμετρικά του αμαξώματος και να την ολοκληρώνουν οι ειδικής αεροδυναμικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, με ελαστικά 255/45.
Με high-tech στοιχεία
Το μήκος 4,54 μ. Tiguan, με μεταξόνιο 2,68 μ. διακρίνεται δίχως άλλο για την ευρυχωρία που προσφέρει. Αξιόλογη για τέσσερα άτομα, με κορυφαίες ανέσεις, αλλά ακόμα και για πέντε χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Ανάλογα, μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος μπορεί στην plug-in hybrid έκδοση της δοκιμής να περιορίζεται ελαφρώς λόγω της μπαταρίας, από τα 510 στα 490 λίτρα, αλλά και πάλι είναι άπλετος.
Σημαντικό ρόλο σε αυτό και όχι μόνο, διαδραματίζει η πλατφόρμα MQB-EVO που χρησιμοποιείται για την κατασκευή του. Πέρα από τους χώρους, ευεργετικά λειτουργεί και επίπεδο τεχνολογίας, με το νέο Tiguan να είναι πλήρως ψηφιοποιημένο. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, με διαγώνιο 10,25 ίντσες, ενώ αυτή της κεντρικής οθόνης του συστήματος πολυμέσων είναι 12,9 ίντσες.
Ο πίνακας οργάνων προσφέρει επιλογές διαμόρφωσης της απεικόνισης των πληροφοριών, ενώ το infotainment παρέχει μεταξύ άλλων ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto, με τις ενημερώσεις να γίνονται απομακρυσμένα (over-the-air) και χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία σε εξουσιοδοτημένο κατάστημα της VW.
Αλλαγές συναντάμε και στην εργονομία, καθώς πλέον ο επιλογέας έχει μετακομίσει από τη βάση της κεντρικής κονσόλας στην κολώνα του τιμονιού, απελευθερώνοντας παράλληλα ακόμα περισσότερο χώρο για μικροαντικείμενα της καθημερινότητας.
Εκεί χαμηλά πλέον είναι ένας περιστροφικός διακόπτης, με μικρή οθόνη, που επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίσει τη φωνή στο σύστημα ψυχαγωγίας ή να επιλέξει ένα από τα τέσσερα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης: ECO, Comfort, Sport και Individual, στο οποίο ο οδηγός μπορεί να διαμορφώσει ανάλογα με τις επιθυμίες και τις ανάγκες του, τις επιμέρους λειτουργίες, μεταξύ αυτών και την ανάρτηση.
Στο δρόμο
Το VW Tiguan eHybrid εφοδιάζεται με ένα σύστημα που περιλαμβάνει ένα υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.5 TSI απόδοσης 150 ίππων και 250 Nm ροπής και έναν ηλεκτρικό κινητήρα 116 ίππων και 330 Nm ροπής. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος είναι 204 ίπποι (υπάρχει και έκδοση με 272 ίππους) και 350 Nm ροπής.
Η εκκίνηση του αυτοκινήτου γίνεται αυτόματα αμιγώς ηλεκτρικά, με το plug-in υβριδικό να παρουσιάζεται ιδιαίτερα αποδοτικό. Σε αυτή την περίπτωση η κατανάλωση βενζίνης είναι μηδενική, με αυτή της ηλεκτρικής ενέργειας να είναι 15-16 kWh/100 χλμ.
Ωστόσο, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει και τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος κίνησης, επιλέγοντας αν θα κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, για απόσταση μεγαλύτερη των 100 χιλιομέτρων σε κανονικές συνθήκες ή υβριδικά, εξοικονομώντας ενέργεια για χρήση μέσα στην πόλη.
Σε αυτόματη λειτουργία του συστήματος, η εμπλοκή του θερμικού κινητήρα γίνεται σχεδόν ανεπαίσθητα, όταν ο οδηγός πιέσει έντονα το δεξί πεντάλ και αναζητήσει όλη τη δύναμη, με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 6 να αναλαμβάνει να εκτελέσει τις αλλαγές γρήγορα και χωρίς να γίνονται αντιληπτές.
Με την μπαταρία εντελώς αφόρτιστη, για λόγους δοκιμής, η κατανάλωση του αυτοκινήτου σε βενζίνη είναι περίπου 6 λίτρα/100 χλμ. Ακόμα και έτσι όμως το Tiguan eHybrid διατηρεί ένα μικρό επίπεδο ενέργειας στην μπαταρία του, που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να εκκινήσει ηλεκτρικά, αλλά και να κάνει coasting στον ανοιχτό δρόμο, απενεργοποιώντας τον θερμικό κινητήρα σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το δεξί πεντάλ.
Η ηλεκτρονική ανάρτηση είναι αυτή που διαμορφώνει τη συμπεριφορά του Tiguan eHybrid στο δρόμο. Άνετο και ξεκούραστο, ακόμα και με αυτούς του μεγάλους τροχούς των 19 ιντσών, οι οποίοι στην πράξη φαίνεται να ταιριάζουν στο σύνολο. Ταξιδεύει ήσυχα, χάρη και στην καλή ηχομόνωση, καταπίνοντας χιλιόμετρα με ευκολία και οικονομία, αλλά και κακοτεχνίες με ιδιαίτερη αποτελεσματικότητα.
Ο οδηγός κάθεται ψηλά, όπως αρμόζει σε ένα μοντέλο του «είδους» και έχει στα χέρια του ένα τιμόνι με καλή αίσθηση, η οποία μπορεί να μην ενθουσιάζει, αλλά επιτρέπει στον οδηγό να καταλαβαίνει που πατάνε οι εμπρός τροχοί για να κινηθεί με ασφάλεια και την απαιτούμενη ακρίβεια. Η πρόσφυση είναι μπόλικη και σε κάθε συνθήκη, με τα ηλεκτρονικά να παρεμβαίνουν ήπια και χωρίς να διαταράσσουν τις ισορροπίες. Τα φρένα, με δίσκους και στα τέσσερα άκρα, είναι ισχυρά και αποτελεσματικά, με την αίσθηση να επηρεάζεται, όπως σε όλα τα μοντέλα της κατηγορίας, από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας και ειδικά στην πιο έντονη λειτουργία του.
Συμπερασματικά
Το VW Tiguan eHybrid 204 PS, είναι μια πρόταση που χτυπάει στην καρδιά του κοινού που αναζητά ένα ευρύχωρο οικογενειακό SUV, με άπλετους χώρους, αλλά και αξιόλογη αποδοτικότητα, που του επιτρέπει να κινηθεί στις καθημερινές του μετακινήσεις με μηδενική κατανάλωση βενζίνης, αφού η ηλεκτρική αυτονομία του ξεπερνάει τα 100 χιλιόμετρα. Ακόμα και αν οι αποστάσεις είναι μεγάλες, το Tiguan eHybrid, -με δεδομένο ότι είναι φορτισμένο-, αποδεικνύεται ιδιαίτερα φειδωλό σε απαιτήσεις καυσίμου. Η τιμή του στην κυπριακή αγορά εκκινεί από τα 42.900 ευρώ και προσφέρει πέρα από την τεχνολογία κίνησης, πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.
Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
VW TIGUAN 1.5 eHybrid 204 PS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.498 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 150 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 250 Nm/1.500 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 116 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 330 Nm/σ.α.λ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 204 ίπποι/σ.α.λ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 350 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο DSG 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 19,7 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.539×1.842×1.539 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.680 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 490 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.866 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,2 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 210 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,0 λτ./100 χλμ. * >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 10 γρ./χλμ. >ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ AYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ: 100-115 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ 0-100% (AC): 2 ώρες και 30 λεπτά (11 kW) >ΦΟΡΤΙΣΗ 10-80% (DC): 26 λεπτά (40 kW) >ΤΙΜΗ στην Κύπρο: Από 42.900 ευρώ. *Η συγκεκριμένη κατανάλωση της δοκιμής μετρήθηκε με αφόρτιστη μπαταρία.
Παρακολουθήστε ακόμη εδώ - Hamilton: I have a Dream | SpeedΖone Podcast EP68