
To αερόστατο της Goodyear γίνεται 100 χρόνων

Η Goodyear αποκάλυψε το σχέδιο του πλευρικού τοιχώματος του ελαστικού «400», για τον εορτασμό της 100ης επετείου του διαφημιστικού της Zeppelin.
H Goodyear παρουσίασε ένα αναμνηστικό σχέδιο πλευρικών τοιχωμάτων με θέμα το αερόστατο, το οποίο θα υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα της σειράς αγώνων NASCAR για το Σαββατοκύριακο στις 5 και 6 Απριλίου στο Darlington Raceway στη Νότια Καρολίνα. Τα αγωνιστικά ελαστικά Eagle της Goodyear θα έχουν μια ιστορική εικόνα του πρώτου αερόστατου της Goodyear, του «Pilgrim», το οποίο πέταξε το 1925, καθώς και ένα πανό που θα επισημαίνει το ορόσημο των 100 ετών. Επιπλέον, το αερόστατο της Goodyear που θα πετάξει για να παρέχει εναέρια κάλυψη της εκδήλωσης, θα φέρει ένα σετ ελαστικών Goodyear Flight Radials με θέμα την επέτειο. Το Darlington Raceway γιορτάζει επίσης την 75η επέτειό του φέτος.
«Πολύ λίγες εταιρείες έχουν την ευκαιρία να γιορτάσουν ένα ορόσημο τόσο σημαντικό όσο τα 100 χρόνια», δήλωσε ο Stu Grant, γενικός διευθυντής της Goodyear Global Race Tires. «Η Goodyear και η NASCAR παρέχουν αξέχαστες εναέριες εικόνες και συναρπαστικούς αγώνες για σχεδόν το ίδιο χρονικό διάστημα. Θα είναι ένας ιδιαίτερος εορτασμός της 100ης επετείου του αερόστατου στο Goodyear 400 με το αερόστατο στον ουρανό σε μια ιστορική τοποθεσία όπως το Darlingrton».
Τα ελαστικά με θέμα το αερόστατο θα κάνουν επίσης την εμφάνισή τους στο World Endurance Challenge (WEC) και στο European Le Mans Series (ELMS) στις διοργανώσεις Spa-Francorchamps και Silverstone. Ο στόλος των τριών αερόπλοιων της Goodyear θα φορέσει επίσης προσαρμοσμένα ελαστικά το 2025, καθώς θα πετούν σε ειδικές εκδηλώσεις σε όλη τη διάρκεια του έτους.
Η ιστορία των αεροπλοίων της Goodyear
Η ιστορία των αεροπλοίων της Goodyear, προορισμένων για εμπορική εκμετάλλευση με τη χρήση
ηλίου, αντί υδρογόνου, ξεκινά πριν από 75 χρόνια, τον Ιούνιο του 1925. Ωστόσο, η εμπλοκή
της εταιρείας με τη νεοσύστατη, ακόμη τότε, αεροπορική βιομηχανία και με τα «ελαφρύτερα
του αέρος» (lighter-than-air) αεροσκάφη, κατηγορία στην οποία εμπίπτουν και τα αερόπλοια,
ξεκίνησε πολύ νωρίτερα. Αφετηρία αποτέλεσε η σύσταση του τμήματος Αεροναυτικής της
εταιρείας, το 1910, με σκοπό την εμπορική προώθηση ελαστικών επικαλύψεων, για χρήση από
αεροπλάνα και αερόπλοια-αερόστατα. Σαν απ? ευθείας αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας, η
Goodyear κατασκεύασε το πρώτο της αερόστατο το 1912 και την επόμενη χρονιά ξεκίνησε την
κατασκευή και επιχειρησιακή αξιοποίηση τέτοιων πτητικών μηχανών σε εθνικούς και διεθνείς
αγώνες.
Η εταιρεία για πάρα πολλά χρόνια κάλυπτε τις ανάγκες των αμερικανικών ένοπλων
δυνάμεων για αερόπλοια και αερόστατα και ιδιαίτερα αυτές του αμερικανικού ναυτικού, καθώς
το τελευταίο χρησιμοποίησε ένα μέρος του στόλου των αεροπλοίων της Goodyear σε ρόλο
αεροπορικής επιτήρησης και ανθυποβρυχιακού αγώνα. Ωστόσο, η πρόοδος της τεχνολογίας και
ειδικότερα στα συστήματα επιτήρησης, άρχισε να εκτοπίζει και στο τέλος εξαφάνισε, στην
ουσία, τα όποια πλεονεκτήματα προσέφεραν τα αερόπλοια, με αποτέλεσμα το αμερικανικό
ναυτικό να εγκαταλείψει οριστικά, το 1962, το πρόγραμμα αξιοποίησης αεροπλοίων σε
αποστολές ναυτικής συνεργασίας.
Συνολικά, κατά το διάστημα 1917-1995, η Goodyear κατασκεύασε 347 αερόπλοια διάφορων
τύπων, περισσότερα δηλαδή από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία στον κόσμο.
Μέχρι το 1972, ο στόλος των αεροπλοίων της Goodyear επιχειρούσε αποκλειστικά επί
αμερικανικού εδάφους. Εκείνη τη χρονιά, όμως, ξεκίνησε στην Αγγλία η κατασκευή του πρώτου
ευρωπαϊκού αεροπλοίου της εταιρείας, το οποίο βαφτίστηκε «Europa» και για τα επόμενα 14
χρόνια ταξίδεψε σε αρκετούς ευρωπαϊκούς προορισμούς. Ωστόσο, το 1986, εξαιτίας διάφορων
οικονομικών κυρίως πιέσεων, το πρόγραμμα «Europa» διακόπηκε, με αποτέλεσμα τα
χαρακτηριστικά εναέρια σύμβολα της Goodyear να εξαφανιστούν για ένα αρκετά μεγάλο
διάστημα από τον ευρωπαϊκό ουρανό. Ευτυχώς, το 1998 τα αερόπλοια επανήλθαν περισσότερο
ισχυρά παρά ποτέ, στο πλαίσιο ενός προγράμματος επέκτασης του παγκόσμιου εταιρικού
στόλου.
Η Goodyear εξακολουθεί αδιαμφισβήτητα να αποτελεί το μεγαλύτερο κατασκευαστή αεροπλοίων
παγκοσμίως, ξεπερνώντας κατά πολύ ακόμη και την ίδια την Zeppelin, την εταιρεία θρύλο στο
χώρο των αεροπλοίων. Εξυπηρετώντας τους σκοπούς του προγράμματος αεροπλοίων, η εταιρεία
επιχειρεί αυτή τη στιγμή 5 τέτοια αεροσκάφη, σε όλο τον κόσμο, με τα τρία από αυτά να
εδρεύουν στις ΗΠΑ, ένα στην Ευρώπη και ένα στη Βραζιλία. Η αποστολή τους είναι η άμεση
συμβολή στην εταιρική εικόνα, μέσα από ένα πραγματικά πρωτότυπο τρόπο προβολής, ο οποίος,
όχι άδικα, έχει προσδώσει στα αερόπλοια αυτά τον τίτλο των «Aerial Ambassadors» (Εναέριων
Πρεσβευτών). Η επαφή με το αερόπλοιο είναι σε κάθε περίπτωση μαγευτική. Από τη στιγμή που
θα απογειωθεί, μπορεί να επιχειρεί είτε ως αεροπλάνο είτε ως ελικόπτερο.
Στην πραγματικότητα, θα μπορούσε να ειπωθεί ότι δεν υπάρχει πιο άνετος και ευχάριστος τρόπος
πτήσης από αυτόν ενός αεροπλοίου! Τουλάχιστον για τους επιβάτες! Σε αντίθεση όμως με ένα
αεροπλάνο ή ελικόπτερο, όπου οι κινήσεις στα χειριστήρια ελέγχου περνούν πρώτα από
υδραυλική υποβοήθηση, πριν μεταφερθούν στις επιφάνειες ελέγχου, στην περίπτωση του
αεροπλοίου όλα βασίζονται στη μυϊκή δύναμη του πιλότου. Δεν υπάρχει κανενός είδους
υποβοήθηση στις εντολές που δίνει και έτσι απαιτείται η καταβολή σημαντικής μυϊκής
ενέργειας, προκειμένου να κατευθύνει ή να ισορροπήσει το αερόπλοιο. Ας μην ξεχνάμε,
εξάλλου, ότι πρόκειται για μια τεράστια επιφάνεια, που λόγω του μικρού της βάρους
υπόκειται εύκολα και σε μεγάλο βαθμό στις οποιεσδήποτε μεταβολές στις ατμοσφαιρικές
συνθήκες, με τη μεγαλύτερη επίδραση στη συμπεριφορά του αεροπλοίου να έχει η ένταση του
ανέμου.
Αν αναρωτιέστε αναφορικά με το κατά πόσο ασφαλής είναι η πτήση με ένα αερόπλοιο, αρκεί να
αναφέρουμε ότι η πίεση εντός του θόλου είναι εξαιρετικά χαμηλή, μόλις 1/15 psi. Αυτό
πρακτικά σημαίνει ότι ακόμη και εάν προκληθεί άνοιγμα στο θόλο, η διαρροή ηλίου θα είναι
τόσο μικρή, που θα χρειαστούν ώρες, αν όχι? ημέρες, μέχρι να επηρεαστεί η απόδοση του
αεροπλοίου!
Δίχως αμφιβολία, τα αερόπλοια της Goodyear αποτελούν σύμβολο περηφάνιας για τη μεγαλύτερη
στον κόσμο εταιρεία κατασκευής ελαστικών, η οποία έχει ήδη μπει στη δεύτερη εκατονταετία
από την ίδρυσή της. Πέρα όμως από καθετί το επιχειρηματικό, στην αυγή του 21ου αιώνα, οι
«εναέριοι πρεσβευτές» της Goodyear προσφέρουν ρομαντικές πτήσεις, που δίχως αμφιβολία
έχουν εκλείψει στις ημέρες μας, ημέρες των high-speed επιβατικών αεροσκαφών. Μια πτήση με
αερόπλοιο αποτελεί, δίχως άλλο, τον καλύτερο τρόπο να επιστρέψεις σήμερα στις ρίζες της
αεροπορίας. Στην εποχή που στις πτήσεις κυριαρχούσε η θέληση του ανέμου και η μυϊκή
δύναμη του πιλότου!
Παρακολουθήστε ακόμη εδώ - Hamilton: I have a Dream | SpeedΖone Podcast EP68