
Οι V10 κινητήρες ξαναμπαίνουν στο στόχαστρο της F1

Η FIA Ανοίγει τον δρόμο για τη μεγάλη ανατροπή
Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, άναψε φωτιές στον κόσμο της Formula 1, προτείνοντας μια επιστροφή που θα έκανε κάθε λάτρη της ταχύτητας να ανατριχιάσει: την επαναφορά των εμβληματικών κινητήρων V10 – αυτή τη φορά, όμως, με βιώσιμα καύσιμα.
Η F1 ετοιμάζεται να περάσει σε νέα εποχή από το 2026, με τους νέους κανονισμούς να προβλέπουν πλήρως συνθετικά καύσιμα και έναν συνδυασμό που θα ισορροπεί μεταξύ της παραδοσιακής ισχύος των V6 κινητήρων εσωτερικής καύσης και της αυξημένης ηλεκτρικής ενέργειας μέσω του πιο ισχυρού MGU-K συστήματος.
Αυτό το βήμα στοχεύει στην προσέλκυση περισσότερων κατασκευαστών, με την Audi να κάνει το ντεμπούτο της το 2026, ενώ η Cadillac σχεδιάζει να αναπτύξει δικούς της κινητήρες για τη νέα της ομάδα που θα προστεθεί ως 11η από το 2028. Παράλληλα, η Honda έκανε στροφή 180 μοιρών, επιστρέφοντας στο άθλημα, την ώρα που η Renault φαίνεται να αποχωρεί ως εργοστασιακή ομάδα.
Ωστόσο, με τον στόχο της F1 να πετύχει μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα έως το 2030, πολλοί αναπολούν τον χαρακτηριστικό ήχο των V10, που ακούστηκε τελευταία φορά σε ολόκληρο το grid το 2005.
Ο Ben Sulayem τόνισε πως είναι ώρα να επανεξεταστεί το ενδεχόμενο επιστροφής στους δυναμικούς V10, χρησιμοποιώντας όμως βιώσιμα καύσιμα:
"Η έναρξη της νέας σεζόν στο Λονδίνο άνοιξε σημαντικές συζητήσεις για το μέλλον του αθλήματος. Αν και ανυπομονούμε για τους κανονισμούς του 2026, πρέπει να ηγηθούμε των μελλοντικών τεχνολογικών τάσεων στη Formula 1. Πρέπει να εξετάσουμε διάφορες κατευθύνσεις – συμπεριλαμβανομένου του θρυλικού ήχου των V10 με βιώσιμα καύσιμα. Όποια κατεύθυνση κι αν πάρουμε, πρέπει να στηρίξουμε τις ομάδες και τους κατασκευαστές, διασφαλίζοντας τον έλεγχο του κόστους στην έρευνα και ανάπτυξη."
Παρόμοια άποψη εξέφρασε και ο CEO της Formula 1, Stefano Domenicali, ο οποίος δήλωσε πως αν τα βιώσιμα καύσιμα μπορούν να εξασφαλίσουν μηδενικές εκπομπές ρύπων, τότε ίσως ήρθε η ώρα να σκεφτούμε κάτι πιο απλό και πιο οικονομικό:
"Αν τα βιώσιμα καύσιμα κάνουν τη δουλειά τους και προσεγγίζουμε τη βιωσιμότητα σωστά, ίσως δεν χρειάζεται πια να έχουμε τόσο περίπλοκες και δαπανηρές μονάδες ισχύος. Ίσως πρέπει να σκεφτούμε την επιστροφή σε ελαφρύτερους κινητήρες, με έναν ήχο που θα ξυπνάει τα πλήθη."