Δείτε ποια ήταν τα 50 δημοφιλέστερα μοντέλα του 2024

Η ακτινογραφία της αγοράς αυτοκινήτου στην Ευρώπη

Η ευρωπαϊκή αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 0,9% πέρυσι, σύμφωνα με την στοιχεία της Jato Dynamics, η οποία ανέφερε 12.909.741 ταξινομήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη των 28 χωρών το 2024.

Παρά τη μικρή άνοδο στις εγγραφές, το 2024 ήταν η πέμπτη χρονιά κατά την οποία η αγορά κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με εκείνα πριν από την πανδημία. Εν προκειμένω, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου έχει συρρικνωθεί κατά σχεδόν 2,9 εκατομμύρια μονάδες από την «έλευση» της πανδημίας το 2020.

European car regs last 10 years

Λιγότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, περισσότερα υβριδικά

Το 2024 δεν ήταν μια θετική χρονιά για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στην Ευρώπη, εξαιτίας της επιβράδυνσης της ανάπτυξης των πωλήσεων τους. Οι τελευταίες μπορεί να αυξήθηκαν κατά 107% σε ετήσια βάση μεταξύ 2019 και 2020, κατά 63% μεταξύ 2020 και 2021, κατά 29% μεταξύ 2021 και 2022 και κατά 28% μεταξύ 2022 και 2023),ωστόσο οι 1.985.996 ταξινομήσεις που σημείωσαν τα EVs το 2024 αντιστοιχούν σε πτώση 1,2% σε ετήσια βάση.

European car regs by powertrain 2024

Η πτώση των ταξινομήσεων αντικατοπτρίστηκε και στο μερίδιο αγοράς των BEV στην Ευρώπη, το οποίο μειώθηκε ελαφρά από 15,7% το 2023 σε 15,4% πέρυσι. Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με τα κίνητρα (βλ. επιδοτήσεις), η υψηλή μέση τιμή λιανικής των νέων μοντέλων και οι χαμηλές υπολειμματικές αξίες -καθώς και οι ανησυχίες σχετικά με τις υποδομές φόρτισης- είναι μεταξύ των λόγων πίσω από την πτώση.

BEV market share by country

Η Νορβηγία διατήρησε τη θέση της ως η Νο 1 χώρα σε μερίδιο αγοράς στα BEV (88%). Ακολούθησαν η Δανία (51%), η Σουηδία (35%) και η Ολλανδία (34,7%). Η Δανία, το Βέλγιο, η Νορβηγία, το Λουξεμβούργο και η Ολλανδία ήταν οι πέντε χώρες στην Ευρώπη όπου τα BEV κέρδισαν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς από έτος σε έτος, ενώ το αντίθετο συνέβη στη Γερμανία, την Ιρλανδία, τη Φινλανδία, τη Ρουμανία και τη Σουηδία.

Top 10 OEM by powertrain 2024

Σε ότι αφορά τους κατασκευαστές, η αγορά BEV δεν άλλαξε σημαντικά το 2024. Το VW Group εν τω συνόλων του παρέμεινε ο κορυφαίος σε πωλήσεις, με περισσότερες από 427.000 ταξινομήσεις EV. Το μερίδιό του στην αγορά των BEV οχημάτων μειώθηκε ελαφρώς, από 22,2% το 2023 σε 21,5%. Η Tesla ακολούθησε στη δεύτερη θέση, παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό από άλλους παίκτες, με το Model 3 να μην μπορεί να αντισταθμίσει τις απώλειες εν αναμονή του νέου Model Y. Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Stellantis, η οποία παρέμεινε στους τρεις κορυφαίους παραγωγούς BEV παρά το γεγονός ότι σημείωσε πτώση 10% σε πωλήσεις.

Top 10 origins 2024

European car regs by segments 2024

Υβριδικά οχήματα: στα μισά του δρόμου;

Αν και δεν προσφέρουν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες

υβριδικά μοντέλα, η κατηγορία κατέγραψε ετήσια αύξηση 21% μεταξύ 2023 και 2024 και όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες που πρόσφεραν τέτοιου είδους οχήματα σημείωσαν ανάπτυξη πέρυσι.

Top 20 best-selling PHEV ; BEV 2024

Από μια συνολική αγορά 1.529.806 μονάδων που καταγράφηκαν το 2024, η Toyota «πήρε» τις 738.500 μονάδες. Σχεδόν ένα στα δύο υβριδικά οχήματα που ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη το 2024 είχαν τα λογότυπα των Toyota και Lexus – το 75% των ταξινομήσεων των επιβατικών αυτοκινήτων Toyota ήταν υβριδικά οχήματα.

Ακολούθησε το Renault Group, με σχεδόν 300.000 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 49% σε ετήσια βάση, ενώ οι Hyundai-Kia, Nissan και Honda συμπλήρωσαν το Top 5. To VW Group, η Stellantis, το BMW Group, η Mercedes και η Geely ήταν μερικοί από τους κατασκευαστές που απουσίαζαν από αυτήν την κατηγορία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Jato Dynamics, η μέση τιμή λιανικής ενός υβριδικού που διατίθεται στην Ευρωζώνη το 2024 ήταν 42.222 ευρώ, έναντι 62.709 ευρώ για ένα BEV.

Top 10 best-selling models 2024

Η Κίνα συνεχίζει να αυξάνει την επιρροή της

Σύμφωνα με την ίδια πηγή πληροφοριών, σχεδόν το 21% των νέων επιβατικών οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ28 το 2024 προέρχονταν από εργοστάσια στη Γερμανία. Ωστόσο, η χώρα έχασε μερίδιο αγοράς από την Τσεχία, την τρίτη μεγαλύτερη χώρα προέλευσης οχημάτων στην Ευρώπη, η οποία βρέθηκε πίσω από την Ισπανία. Η Γαλλία πήρε στην τέταρτη θέση, παρά το γεγονός ότι οι όγκοι παραγωγής από τα γαλλικά εργοστάσια μειώθηκαν κατά 3%. Στην πέμπτη θέση συναντάμε την Ρουμανία.

Top 50 best-selling brands 2024

Η πιο σημαντική τάση είδηση αφορά την έκτη θέση της Κίνας ως προς τη χώρα προέλευσης των νέων οχήματα που ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη. Μεταξύ 2023 και 2024, η Κίνα ξεπέρασε το Ηνωμένο Βασίλειο, την Τουρκία, την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, οι οποίες συμπληρώνουν το Top 10.

Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι η SAIC Motor, η Geely, η BYD, η Chery και το BMW Group ήταν οι κορυφαίες εταιρείες στην Ευρώπη για το 2024 με τις μεγαλύτερες πωλήσεις αυτοκινήτων κινεζικής προέλευσης ή/και συναρμογής.

Ρεκόρ μεριδίου αγοράς για τα SUV

Τα SUV παρέμειναν η κατηγορία οχημάτων με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη. Έτσι, το 54% των συνολικών ταξινομήσεων στην Ευρώπη το 2024 ήταν SUV – ένα μερίδιο αγοράς ρεκόρ για την κατηγορία. Συνολικά, οι καταναλωτές στην Ευρώπη αγόρασαν 6,92 εκατομμύρια SUV, καταγράφοντας αύξηση 4% σε σχέση με το 2023.

Τα C-SUV ήταν τα πιο δημοφιλή στην κατηγορία, αντιπροσωπεύοντας το 42% των συνολικών ταξινομήσεων SUV πέρυσι, ακολουθούμενα από τα B-SUV με μερίδιο αγοράς 36%. Ωστόσο, η μεγαλύτερη ανάπτυξη προήλθε από τα πολυτελή SUV, οι ταξινομήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 13% φτάνοντας τις 56.300 μονάδες.

Σχεδόν το ένα τέταρτο του συνολικού αριθμού των νέων SUV που ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη πέρυσι προέρχονταν από τις τάξεις του VW Group, με τα T-Roc και Tiguan να συγκαταλέγονται μεταξύ των δέκα κορυφαίων μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην κατηγορία. Η Stellantis ήταν το δεύτερη με σχεδόν 800.000 μονάδες (-7% σε σχέση με το 2023), ενώ η Hyundai-Kia τρίτη με 705.500 μονάδες (-1%).

Alfa Romeo Junior

Το Dacia Sandero παίρνει κεφάλι για πρώτη φορά

Το τέλος της βασιλείας του VW Golf το 2021 ακολουθήθηκε το 2022 από την πρωτιά του Peugeot 208 και την αντίστοιχη του Tesla Model Y το 2023. Πέρσι, κατεγράφη μια ακόμα αλλαγή, με το Dacia Sandero -το οποίο βρίσκεται στα τρία κορυφαία μοντέλα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις από το 2021- να είναι αυτό που ολοκλήρωσε την κούρσα των πωλήσεων στην πρώτη θέση.

Dacia Sandero

Το 2024, οι ταξινομήσεις του Tesla Model Y μειώθηκαν κατά 17% -η μεγαλύτερη πτώση μεταξύ των κορυφαίων 36 μοντέλων- καθώς κατρακύλισε στην τέταρτη θέση στην κατάταξη. Η ύφεση μπορεί εν μέρει να αποδοθεί στον μειωμένο αντίκτυπο των μειώσεων τιμών που προσέφερε η Tesla πέρυσι σε σύγκριση με το 2023 -παράγοντας που την βοήθησε να φτάσει στην πρώτη θέση- και στον αυξανόμενο ανταγωνισμό στην αγορά. Παρ’ όλα αυτά ωστόσο, το Model Y ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ολλανδία, τη Σουηδία, την Ελβετία, τη Δανία και τη Νορβηγία το 2024.

TESLA MODEL Y

Μεταξύ των νέων αυτοκινήτων που παρουσιάστηκαν από τα τέλη του 2023 έως και εκείνο του 2024, το Volvo EX30 ξεχώρισε με 78.000 ταξινομήσεις, γεγονός που το κατέστησε ως το τρίτο BEV με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη. Το VW ID.7 κατέγραψε 32.200 πωλήσεις, μπαίνοντας έτσι στο Top 20 των BEV. Το MG 3 «έγραψε» 31.300 μονάδων, ενώ 26.300 σημείωσε το Fiat 600, ακολουθούμενο από το Renault E-Tech (24.100) και το Lexus LBX (21.400). Από τη μεριά της, η Alfa Romeo Junior δεν πρόλαβε να «γράψει» περισσότερες από 5.300 πωλήσεις.

Πηγή πληροφοριών: Jato Dynamics

Top 50 best-selling models 2024

Από που είναι εμπνευσμένη η καρό σημαία; Ποιος πραγματικά επινόησε τη ζώνη ασφαλείας και γιατί; Πότε μπήκαν τα πρώτα φώτα εκκίνησης; Γιατί ο πιλότος είναι ξαπλωτός στο μονοθέσιο; Ποιοι ήρωες πιλότοι ήταν και ήρωες της ανθρωπότητας;

 

Παρακολουθήστε τα όλα εδώ: Η ιστορία της καρό σημαίας | SpeedΖone Podcast EP67

  

Αφιέρωμα στον «μαύρο καβαλάρη της ασφάλτου»

Σοκ! Απόπειρα εκβιασμού κατά της οικογένειας Schumacher