Ford Capri: Δοκιμάζουμε το RWD Extended Range των 286 ίππων

Στην πρώτη μας επαφή με το νέο Ford Capri επί ελληνικού εδάφους, δοκιμάζουμε το Extended Range (μπαταρία 77 kWh), με κίνηση στους πίσω τροχούς και απόδοση 286 ίππους.

Η «μπλε οβάλ» συνεχίζει τον εξηλεκτρισμό της, αλλά και τη συνταγή του 2019, όταν αναβίωσε το όνομα «Puma» όχι για τον διάδοχο του σπορ κουπέ του παρελθόντος, αλλά για ένα B-SUV που αναδείχθηκε σε best-seller της ευρωπαϊκής αγοράς.

Ford Capri

Τη σκυτάλη παίρνει τώρα το νέο Ford Capri, το οποίο κατασκευάζεται στην ίδια γραμμή με το Explorer, στο εργοστάσιο της Ford στην Κολωνία. Με την πρώτη ματιά, η συγγένειά του με τα VW ID.4 και ID.5 είναι εμφανής – και όχι τυχαία, αφού όλα βασίζονται στην πλατφόρμα MEB του VW Group, αποτέλεσμα της συνεργασίας Ford και VW στα επαγγελματικά και επιβατικά μοντέλα.

Ford Capri

Ford Capri. Θρυλικό όνομα, σύγχρονη υλοποίηση. Από το κουπέ μοντέλο του 1968 σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό crossover.

Παρακολουθήστε τα όλα εδώ: Η ιστορία της καρό σημαίας | SpeedΖone Podcast EP67

Ford Capri: Ακόμα μεγαλύτερο από κοντά

Αυτή είναι η πρώτη εντύπωση που αποκομίζεις μόλις το αντικρίσεις, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις διαστάσεις του (4.634×1.872×1.626 χλστ.). Η σιλουέτα του παραπέμπει σε κουπέ SUV, με απόσταση 190 χλστ. από το έδαφος και έντονες, σμιλευμένες γραμμές που βελτιώνουν την αεροδυναμική απόδοση.

Ford Capri

Στο εμπρός μέρος, τα LED φωτιστικά σώματα ενώνονται οπτικά μέσω ενός μαύρου γραφικού μοτίβου, σε μια ξεκάθαρη αναφορά στο αρχικό Ford Capri. Αντίστοιχα, στο πίσω μέρος οι σχεδιαστικές επιρροές από τον πρόγονο είναι εμφανείς, με τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα τεσσάρων στοιχείων και τη μεγάλη πέμπτη πόρτα, η οποία αποκαλύπτει έναν ευρύχωρο χώρο αποσκευών 572 λίτρων – που επεκτείνεται στα 1.505 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Ford Capri

Ανοίγοντας τις πόρτες, η καμπίνα αποπνέει αίσθηση άνεσης και ευρυχωρίας (μεταξόνιο 2.767 χλστ.), ενώ δε λείπουν οι επιρροές από τα ID της VW – όπως οι διακόπτες των παραθύρων με την επιφάνεια αφής για την επιλογή εμπρός ή πίσω, ένα χαρακτηριστικό που ποτέ δε μας βόλεψε, και συνεχίζει να μας βρίσκει αντίθετους και εδώ. Παράλληλα, συναντάμε στοιχεία εμπνευσμένα από τη Mustang, σε μια μινιμαλιστική σχεδιαστική προσέγγιση, με μαλακά και ποιοτικά υλικά που κάνουν άμεσα αισθητή την παρουσία τους.

Ford Capri

Η καμπίνα προσφέρει γενναιόδωρους χώρους για τους πίσω επιβάτες, ενώ τα μονοκόμματα εμπρός καθίσματα και το κομψό σπορ τιμόνι με επίπεδο κάτω μέρος –που εξασφαλίζει επιπλέον χώρο για τα γόνατα– δημιουργούν ένα ιδανικό περιβάλλον. Παράλληλα, δε λείπουν οι έξυπνες λύσεις αποθήκευσης, όπως το Mega Console χωρητικότητας 17 λίτρων, ιδανικό για την αποθήκευση ενός laptop ή μιας τσάντας, και ο «κρυφός» αποθηκευτικός χώρος My Private Locker, που βρίσκεται ακριβώς πίσω από την οθόνη SYNC Move 1 (14,6΄΄), ασφαλίζοντας προσωπικά αντικείμενα μέσω ηλεκτρονικού διακόπτη όταν η οθόνη είναι σε οριζόντια κλίση 30 μοιρών και το όχημα δεν τροφοδοτείται με ρεύμα. Στα αξιοσημείωτα περιλαμβάνεται και ένα κόκκινο σφυρί θραύσης κρυστάλλων, διακριτικά τοποθετημένο χαμηλά στην κεντρική κονσόλα.

Ford Capri

Τέλος, το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό κουπέ SUV της Ford διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού: Style και Premium. Στη δεύτερη, οι επιβάτες απολαμβάνουν επιπλέον πολυτέλεια, με δερμάτινα καθίσματα Sensico, ηχοσύστημα B&O με δέκα ηχεία και απόδοση 480W, καθώς και ατμοσφαιρικό φωτισμό δέκα χρωμάτων σε επτά σημεία της καμπίνας, με ρυθμιζόμενη ένταση.

Ford Capri

Ford Capri: Άνετο

Στην γκάμα του Ford Capri περιλαμβάνονται δύο εκδόσεις ως προς τις μπαταρίες: η «βασική», με χωρητικότητα 52 kWh, απόδοση 170 ίππους και κίνηση αποκλειστικά στους πίσω τροχούς, και η Extended Range, με μπαταρία νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NCM) με χωρητικότητα 77 kWh στην πισωκίνητη «δική» μας περίπτωση, και 79 kWh στην τετρακίνητη έκδοση, η οποία με τον έξτρα ηλεκτροκινητήρα στους εμπρός τροχούς αποδίδει συνδυαστικά 340 ίππους.

Ford Capri

Στο πισωκίνητο Extender Range Capri η μέγιστη ισχύς ανέρχεται σε 286 ίππους (210 kW), με ροπή τα ουκ ολίγα 545 Nm, κάτι που μεταφράζεται σε 6,4 δλ. για το «0-100», με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Αυτά σε ένα όχημα… 2.098 έως 2.114 κιλών, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού.

Διαβάστε επίσης: Ford Capri RS 2600 & RS 3100

Οδηγώντας, πέρα από τις επιδόσεις, σημειώνεις αμέσως την καλή ανάρτηση του αυτοκινήτου, με σημείο αναφοράς την άνεση φυσικά, αλλά και το πολύ γρήγορο τιμόνι. Ωστόσο, δε θα το θέλαμε τόσο ελαφρύ, αφού κατά μία έννοια «χάνει» κάτι από την ταυτότητα της Ford στον συγκεκριμένο τομέα. Σε κάθε περίπτωση, το Capri έχει όλα τα φόντα να ακολουθήσει ακόμα και έναν σβέλτο ρυθμό, με τους κατευθυντήριους τροχούς να εκτελούν με άνεση τις εντολές του συστήματος διεύθυνσης και το αλά κουπέ αμάξωμα να μην προβληματίζει με κλίσεις, πολλώ δε μάλλον τη στιγμή που τα περιθώρια πρόσφυσης αποδεικνύονται υψηλά.

Διαβάστε επίσης: Οδηγούμε το Ford Capri AWD

Ford Capri

Η αυξημένη ροπή του ηλεκτροκινητήρα γίνεται εμφανής στην πίεση, με το Capri να επιταχύνει «αέρινα» ασχέτως προγράμματος οδήγησης (EcoNormalSport και Individual) ή ρύθμισης του ESC (διαθέτει λειτουργία Sport), ενώ το Traction μπορεί και να απενεργοποιηθεί. Συνολικά, πάντως, το ύφος του προδιαθέτει για άνετο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, ενώ, παρά τον όγκο του, αποδεικνύεται εξίσου άνετο και εντός πόλης, πλην ίσως της κάπως περιορισμένης ορατότητας πίσω, λόγω του κουπέ σχήματος.

Ford Capri

Το νέο Capri σημείωσε την ανώτατη βαθμολογία των 5 αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP. Συγκεκριμένα, απέσπασε βαθμολογία 89% και 86% για την προστασία που παρέχει στους ενήλικους επιβάτες και στα παιδιά, αντίστοιχα. Ως προς την προστασία πεζών και ποδηλατών, η σχετική βαθμολογία ανήλθε στο 80%, ενώ στην κατηγορία αξιολόγησης της απόδοσης των συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας σημείωσε 72%.

Σε πιο… απτά χαρακτηριστικά, το νέο Ford Capri -τουλάχιστον στην Extended Range έκδοσή του- έρχεται να δώσει το στίγμα του με την αυτονομία του. Το εργοστάσιο κάνει λόγο για έως 627 χλμ. για τη δικίνητη έκδοση και έως 592 χλμ. για την τετρακίνητη. Στην πράξη, όπως και σε κάθε άλλη ηλεκτρική υλοποίηση, οι τιμές αυτές δεν είναι εφικτές, στην πραγματικότητα όμως τα 400 χλμ. μέσα στην πόλη και τα περίπου 370 χλμ. σε μικτές συνθήκες είναι επιτεύξιμα, και μάλιστα απολύτως ικανοποιητικά – κατά το διάστημα αυτής της δοκιμής η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στις 21 kWh/100 χλμ.

Ford Capri

Χάρη στο ηλεκτρικό κύκλωμα που υποστηρίζει φόρτιση σε εναλλασσόμενο ρεύμα με μέγιστη ισχύ 11 kW, και σε συνεχές έως 135 και 185 kW για τις εκδόσεις RWD και ΑWD, αντίστοιχα, η μπαταρία του νέου Ford Capri μπορεί να φορτιστεί σε ταχυφορτιστή DC υψηλής ισχύος από 10% έως 80% σε περίπου 28 λεπτά για τις εκδόσεις με κίνηση στους πίσω τροχούς, και σε 26 λεπτά για τις εκδόσεις AWD. Πρακτικά, μόλις 10 λεπτά ταχείας φόρτισης DC αρκούν ώστε η μπαταρία ιόντων λιθίου να ανακτήσει την ενέργεια που απαιτείται για την κάλυψη 179 χλμ. για την έκδοση RWD, και 199 χλμ. για την AWD. Από εκεί και πέρα, σε παροχή εναλλασσόμενου ρεύματος με ισχύ 11 kW, η μπαταρία θα φορτίσει από το 10% έως το 80% σε 5 ώρες και 21 λεπτά (RWD) και σε 5 ώρες και 25 λεπτά (AWD).

Διαβάστε επίσης: Ford Capri 1700 GT

FORD CAPRI

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 1 Ηλεκτροκινητήρας >ΙΣΧΥΣ: 286 ίπποι (210 kW) >ΡΟΠΗ: 545 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους πίσω τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 77 kWh (ΝΕΤ) >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.634×1.872×1.626 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.767 χλστ. >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 190 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 572-1.505 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 2.098 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,4 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 21 kWh/100 χλμ. >ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ AYTONOMIA: 627 χλμ. >ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΔΟΚΙΜΗΣ: 370 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ 10%-80% (AC): 5 ώρες και 21 λεπτά (11 kW) >ΦΟΡΤΙΣΗ 10%-80% (DC): 28 λεπτά (135 kW

Παρακολουθήστε τα όλα εδώ: Η ιστορία της καρό σημαίας | SpeedΖone Podcast EP67

Δείτε τον πλήρη κατάλογο με τις ανακλήσεις εδώ 

Ωρολογιακές βόμβες Takata στην Κύπρο (δείτε εδώ το podcast)

Δείτε ακόμη: Αυτά που δεν έδειξε η σειρά Senna | SpeedΖone Podcast EP66