Η ηλεκτρική Porsche Macan έρχεται το 2023
Η ηλεκτρική Porsche Macan ξεκινά τις επίσημες δοκιμές της στο δρόμο με το ντεμπούτο της να είναι προγραμματισμένο για το 2023.
H γερμανική εταιρεία προχώρησε σήμερα σε λελογισμένες αποκαλύψεις για την ηλεκτρική Porsche Macan που θα παρουσιαστεί στη νέα της μορφή το 2023 αποκλειστικά σε έκδοση μηδενικών εκπομπών με την αρωγή μπαταρίας και ηλεκτροκινητήρων.
«Οι δοκιμές σε πραγματικό περιβάλλον ξεκινούν τώρα – και σίγουρα πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά ορόσημα στη διαδικασία εξέλιξης του μοντέλου», δήλωσε ο Michael Steiner, Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής και υπεύθυνος στο τμήμα R;D της Porsche.
Σύμφωνα με την εταιρεία, τη στιγμή που θα ξεκινήσει η διάθεση της ηλεκτρικής Porsche Macan το 2023, τα πρωτότυπα δοκιμών θα έχουν καλύψει ανά τον κόσμο και σε μία μεγάλη ποικιλία διαφορετικών συνθηκών περί τα 3 εκατομμύρια χιλιόμετρα.
Ωστόσο, μέχρι και σήμερα, η ψηφιακή εξέλιξη και οι δοκιμές σε εικονικό περιβάλλον «εντός των τειχών» της εταιρείας είχαν τον πρώτο λόγο εξοικονομώντας για αυτήν σημαντικό χρόνο και χρήμα. Έτσι, αντί για πραγματικά οχήματα, οι μηχανικοί χρησιμοποιούσαν ψηφιακά πρωτότυπα, σε συνδυασμό με διάφορα υπολογιστικά μοντέλα, προκειμένου να αναπαράγουν καταστάσεις και ιδιότητες της ηλεκτρικής Porsche Macan, που σχετίζονται κυρίως με τα συστήματα κίνησης και τις μονάδες ισχύος.
Για το λόγο αυτό η Porsche δημιούργησε 20 ψηφιακά πρωτότυπα για την πραγματοποίηση προσομοιώσεων στους τομείς της αεροδυναμικής και της διαχείρισης ενέργειας κ.α.
«Συγκεντρώνουμε τα δεδομένα από διάφορους τομείς και τα χρησιμοποιήσαμε για να δημιουργήσουμε ένα εικονικό όχημα, όσο το δυνατόν πιο λεπτομερές», εξηγεί ο Andreas Huber, Διευθυντής Ψηφιακών Πρωτοτύπων της Porsche.
Για παράδειγμα, η χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση αποτελεί ένα ζήτημα ζωτικής σημασίας για την ηλεκτρική Porsche Macan με γνώμονα τη διασφάλιση της μεγαλύτερης δυνατής αυτονομίας.
«Ακόμη και οι πολύ μικρές βελτιώσεις στη ροή του αέρα μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά. Οι μηχανικοί μας χρησιμοποιούν επί του παρόντος προσομοιώσεις για να βελτιστοποιήσουν λεπτομέρειες, όπως οι αγωγοί ψύξης. Οι υπολογισμοί δεν λαμβάνουν υπόψη μόνο τις θέσεις των επιμέρους εξαρτημάτων αλλά επίσης αντικατοπτρίζουν και τις διαφορετικές θερμοκρασιακές διαφορές που θα συναντήσει κανείς στην πραγματική ζωή», δηλώνει ο Thomas Wiegand, επικεφαλής του τμήματος αεροδυναμικής της Porsche.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται επίσης και στον τομέα της θερμοδυναμικής, καθώς το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης της νέας και αμιγώς ηλεκτροκίνητης Porsche Macan – από την μπαταρία έως τον κινητήρα – απαιτεί μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση σε θέματα ψύξης και ελέγχου των διαφορετικών, που εξ ορισμού αποδεικνύεται πολύ διαφορετική σε σχέση με εκείνη σε ένα συμβατικό όχημα.
«Ενώ το παράθυρο είναι 90 έως 120 βαθμοί Κελσίου στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ο ηλεκτρικός κινητήρας, τα συστήματα μετάδοσης της κίνησης και η μπαταρία υψηλής τάσης απαιτούν ένα εύρος μεταξύ 20 και 70 βαθμών Κελσίου, ανάλογα με το κάθε εξάρτημα. Οι κρίσιμες καταστάσεις δεν συναντώνται τόσο στο δρόμο όσο κατά τη διαδικασία της ταχείας φόρτισης σε υψηλές εξωτερικές θερμοκρασίες. Ωστόσο, οι άνθρωποι της Porsche μπορούν να υπολογίσουν με ακρίβεια τις καταστάσεις και να βελτιστοποιήσουν ψηφιακά τις επιμέρους παραμέτρους», δηλώνουν οι ιθύνοντες της εταιρείας.
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η ηλεκτρική Porsche Macan θα παρουσιαστεί επίσημα το 2023 και θα βασίζεται στο δάπεδο Premium Platform Electric (PPE), όπως και η Taycan, διαθέτοντας και αυτή ένα προηγμένο ηλεκτρικό κύκλωμα 800 V.
Όπως αποκαλύπτουν οι ιθύνοντες του εργοστασίου, η Porsche θα παρουσιάσει μια «επικαιροποιημένη» εκδοχή της Macan το 2021, η οποία θα διατίθεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης και από το 2023 και μετά παράλληλα με την ηλεκτρική αλλά πλήρως διαφοροποιημένη εκδοχή της.
«Στην Ευρώπη, η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα συνεχίζει να αυξάνεται, όμως ο ρυθμός των αλλαγών ποικίλλει σημαντικά σε ολόκληρο τον κόσμο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θα παρουσιάσουμε το διάδοχο μοντέλο της Macan με συμβατικό κινητήρα κατά τη διάρκεια του 2021», δηλώνει ο Michael Steiner, Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής και υπεύθυνος στο τμήμα R;D της Porsche.
Προς ώρας πάντως το γερμανικό εργοστάσιο δεν ανακοινώνει περισσότερα στοιχεία για τις.. δύο Porsche Macan που πρόκειται να παρουσιαστούν φέτος και σε δύο χρόνια από σήμερα, αντίστοιχα.