F1 – Η Pirelli ξεκίνησε τις δοκιμές ελαστικών για βρεγμένο οδόστρωμα ενόψει 2026

Η Pirelli ξεκίνησε τις δοκιμές της επόμενης γενιάς ελαστικών για βρεγμένο οδόστρωμα, ενόψει της αγωνιστικής περιόδου του 2026. Η πρώτη ημέρα δοκιμών πραγματοποιήθηκε στο Paul Ricard και διεξήχθη σε συνεργασία με τη McLaren.

Στο πρώτο μισό της ημέρας των δοκιμών, ο Oscar Piastri οδήγησε την MCL60, με την επίστρωση της νέας γόμας. Ωστόσο, δεν μπόρεσε να κάνει τον προγραμματισμένο αριθμό γύρων λόγω των εξαιρετικά ψυχρών συνθηκών, με ορισμένα σημεία της επιφάνειας της πίστας να φτάνουν τους -2°C. Αργότερα συνέχισε και ολοκλήρωσε το πρόγραμμά του, που περιελάμβανε 120 γύρους στην πίστα των 3,463 χιλιομέτρων, με καλύτερο χρόνο 1’07″008. Τη δεύτερη ημέρα των δοκιμών, ο Lando Norris «έγραψε» 123 γύρους, με καλύτερο χρόνο 1’07″956. Συνολικά καλύφθηκαν 840 χιλιόμετρα, όλα σε βρεγμένη πίστα. Η πίστα ήταν στεγνή την πρώτη ημέρα, με επαναλαμβανόμενη βροχή τη δεύτερη. Η επιφάνεια της ασφάλτου ψεκάστηκε με βυτιοφόρα, ώσπου να διασφαλιστεί ότι οι συνθήκες ήταν όσο το δυνατόν πιο ομοιόμορφες και να επιτραπεί η αποτελεσματικότερη αξιολόγηση των δεδομένων των δοκιμών.

Pirelli F1 Tyres

Ο Mario Isola, διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, δήλωσε: «Θα είναι ένα πολύ γεμάτο ξεκίνημα της σεζόν για όσους από τους μηχανικούς μας εργάζονται στην ανάπτυξη: μετά από αυτή τη δοκιμή στο Paul Ricard, έχουμε άλλες δύο τις επόμενες δύο εβδομάδες. Και οι δύο είναι στην Ισπανία και θα επικεντρωθούν στα ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα. Στις 4 και 5 Φεβρουαρίου, η McLaren και η Ferrari θα βρεθούν στην πίστα της πίστας Barcelona-Catalunya. Στη συνέχεια, στις 12 και 13, στη Jerez de la Frontera, η Alpine θα δουλέψει μαζί μας και τις δύο ημέρες, ενώ η McLaren και η Mercedes θα κάνουν από μία ημέρα η καθεμία».

Για το 2026, οι κανονισμοί επισημαίνουν ότι η διάμετρος των ζαντών θα παραμείνει στις 18 ίντσες, αλλά με ελαφρώς μικρότερο πλάτος και εξωτερική διάμετρο στον εμπρός και πίσω άξονα.