Ποιο καύσιμο εμπιστεύτηκαν οι Ευρωπαίοι το 2024

Τα βενζινοκίνητα συνέχισαν και το 2024 να έχουν τον πρώτο λόγο στην Ευρώπη, με τα υβριδικά να ακολουθούν και να υπερτερούν των αμιγώς ηλεκτρικών και πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

Το 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη παρουσίασαν μικρή άνοδο σε σχέση με το 2023 (+0,8%) φτάνοντας περίπου τις 10,6 εκατομμύρια μονάδες. Η Ισπανία συνέχισε να επιδεικνύει τη δέουσα… ανθεκτικότητα με σταθερό ρυθμό ανάπτυξης 7,1%. Αντίθετα, μειώσεις παρατηρήθηκαν στη Γαλλία (-3,2%), στη Γερμανία (-1%) και στην Ιταλία (-0,5%), σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών.

Τον Δεκέμβριο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 5,1%. Η Ισπανία πρωτοστάτησε με ισχυρή διψήφια αύξηση 28,8%, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+1,5%). Ωστόσο, μεταξύ των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ, μειώσεις παρατηρήθηκαν στη Γερμανία (-7,1%) και στην Ιταλία (-4,9%).

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία (BEV) παρέμειναν η τρίτη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές το 2024. Τον Δεκέμβριο, το μερίδιο αγοράς τους ήταν 15,9%, συνεισφέροντας σε μερίδιο 13,6% για ολόκληρο το έτος, ξεπερνώντας και πάλι το ντίζελ, το οποίο μειώθηκε στο 11,9%. Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα διατήρησαν το προβάδισμά τους στο 33,3%, ενώ τα υβριδικά αυτοκίνητα ενίσχυσαν τη δεύτερη θέση τους, αποσπώντας για το σύνολο του 2024 μερίδιο αγοράς 30,9%.

Ηλεκτρικά, plugin υβριδικά και υβριδικά

Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία μειώθηκαν κατά 10,2% φτάνοντας τις 144.367 μονάδες τον Δεκέμβριο του 2024. Αυτή η μείωση οφείλεται κυρίως στη σημαντική κάμψη των ταξινομήσεων τους στη Γερμανία (-38,6%) και τη Γαλλία (-20,7%), με αποτέλεσμα τη μείωση κατά 5,9% του όγκος αγοράς για το 2024 σε σύγκριση με το 2023. Ως αποτέλεσμα, το συνολικό μερίδιο αγοράς για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία διαμορφώθηκε στο 13,6% για το 2024.

Οι ταξινομήσεις για τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ανέκαμψαν κατά 4,9% τον περασμένο μήνα, λόγω των σημαντικών αυξήσεων στη Γαλλία (44,9%) και στη Γερμανία (6,8%). Τον Δεκέμβριο, τα plug-in υβριδικά αντιπροσώπευαν το 8,3%, διατηρώντας τα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, οι συνολικοί όγκοι του έτους για το 2024 μειώθηκαν κατά 6,8% σε σύγκριση με το 2023.

Οι ταξινομήσεις των υβριδικών αυξήθηκαν κατά 33,1% τον Δεκέμβριο, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται στο 33,6%, από 26,5% τον περασμένο Δεκέμβριο, υπερβαίνοντας τις ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων για τέταρτο συνεχόμενο μήνα.

Βενζίνη και ντίζελ

Τον Δεκέμβριο του 2024, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων μειώθηκαν κατά 1,8%, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν πτώση, εκτός από την Ισπανία, η οποία σημείωσε αύξηση 16%. Η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση, με τις εγγραφές να πέφτουν κατακόρυφα κατά 23%, ακολουθούμενη από την Ιταλία με πτώση 11,4%. Μείωση 7,4% κατέγραψε και η Γερμανία. Με 269.260 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν τον περασμένο μήνα, το μερίδιο αγοράς της βενζίνης μειώθηκε στο 29,6%, από 31,6% τον ίδιο μήνα πέρυσι.

Η αγορά των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 15%, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς τους να διαμορφωθεί στο 9,8% τον Δεκέμβριο. Συνολικά, διψήφιες μειώσεις παρατηρήθηκαν στις περισσότερες αγορές της ΕΕ.

Μερίδια αγοράς ανά τύπο καυσίμου 2024
Βενζίνη: 33,3% HEV: 30,9% ΒΕV: 13,6% Ντίζελ: 11,9% PHEV: 7,1 Άλλα: 3,1%

Αυτά που δεν έδειξε η σειρά Senna | SpeedΖone Podcast EP66 

 

Δείτε πόσα θα κερδίζει κάθε δευτερόλεπτο ο Hamilton στη Ferrari;  

Γιατί τα roundabouts στην Κύπρο αποτελούν καρουζέλ του τρόμου

!!! Πως να μάθετε αν το όχημα σας φέρει αερόσακο Takata !!!

Δείτε εδώ: Το τροχαίο που σόκαρε την Κύπρο

Κρυμμένα βαν: Πρόστιμα παντού, ασφάλεια πουθενά