WRC: Τι νέο φέρνει το 2025
Δύο 24ωρα απομένουν από το άνοιγμα της αυλαίας του WRC για το 2025, το οποίο φέρνει αρκετές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς, στα ελαστικά, στο σύστημα βαθμολογίας αλλά και στη σύνθεση των πληρωμάτων των ομάδων στη μεγάλη κατηγορία.
Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς στο WRC βρίσκεται προ των πυλών, με τα πληρώματα και τις ομάδες να προετοιμάζονται πυρετωδώς για τη νέα χρονιά που εκκινεί σε δύο 24ώρα στο Μόντε Κάρλο φέρνοντας μαζί της αρκετές αλλαγές.
Ράλλυ Μόντε Κάρλο: Με 70 συμμετοχές
Το WRC λέει «αντίο» στο υβριδικό σύστημα κίνησης
Παρά το γεγονός ότι τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 δείχνουν το ίδιο γνώριμα στο μάτι, η πιο αξιοσημείωτη αλλαγή σε αυτά αφορά φέτος στο σύστημα μετάδοσης κίνησης καθώς από την τρέχουσα σεζόν και μετά όλα τροφοδοτούνται αποκλειστικά από υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες εσωτερικής καύσης με χωρητικότητα 1,6 λίτρων, καταναλώνοντας καύσιμα κατά 100% χωρίς ορυκτά.
Τροποποιήσεις στο σύστημα απονομής βαθμών
Το 2025 εισάγεται ένα βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν σύστημα απονομής βαθμών στο WRC. Η νέα δομή του απλοποιεί τα πράγματα, ανταμείβοντας τους 10 πρώτους στο τέλος του αγώνα με τους ακόλουθους βαθμούς: 25-17-15-12-10-8-6-4-2-1. Σημαντικό επίσης είναι ότι δεν θα κατανέμονται πλέον βαθμοί με βάση την κατάταξη του Σαββάτου. Ωστόσο, τα πληρώματα θα έχουν την ευκαιρία αποκομίσουν βαθμούς την Super Sunday, όπου τα πέντε κορυφαία πληρώματα θα αποσπούν επιπλέον βαθμούς (5-4-3-2-1) για τις προσπάθειές τους. Η βαθμολογία με βάση τα αποτελέσματα στην Power Stage παραμένει αμετάβλητη, (5-4-3-2-1 για τους πέντε πρώτους).
Νέος προμηθευτής ελαστικών
Μια ακόμα σημαντική αλλαγή για το 2025 είναι η έλευση της Hankook, στη θέση της Pirelli, ως αποκλειστικού προμηθευτή για όλες τις κατηγορίες του WRC, συμπεριλαμβανομένων των WRC, WRC2, WRC3 και FIA Junior WRC. Η Hankook θα εξοπλίσει τις ομάδες με το ελαστικό Ventus Z215 που προορίζεται για στεγνές και υγρές ασφάλτινες επιφάνειες, Για βρεγμένες επιφάνειες προορίζεται και το Ventus Z210, ενώ το Dynapro R213 θα χρησιμοποιηθεί στους χωμάτινους αγώνες. Επιπλέον, προβλέπεται η εισαγωγή του Winter i*cept SR20 για το Ράλλυ Μόντε Κάρλο και του Winter i*Pike SR10W για τις χιονισμένες επιφάνειες του Ράλλυ Σουηδίας (13-16Φεβρουαρίου).
Ανακατατάξεις και προσθήκες στα πληρώματα
Σημαντικές αλλαγές σηματοδοτούνται και στους οδηγούς. Ο Andrien Fourmaux μεταπήδησε στις τάξεις της Hyundai, πλαισιώνοντας τους Thierry Neuville και Ott Tanak. Την ίδια στιγμή, ο Kalle Rovanpera επιστρέφει το 2025 σε φουλ πρόγραμμα με τα χρώματα της Toyota, στο ρόστερ της οποίας προστέθηκε στη μεγάλη κατηγορία ο Sami Pajari, με νέο για την περίσταση συνοδηγό .Στην M-Sport Ford, ο Ιρλανδός Josh McErlean πραγματοποιεί το ντεμπούτο του με αυτοκίνητο προδιαγραφών Rally1, με πλήρες μάλιστα πρόγραμμα.
Νέοι αγώνες στο αγωνιστικό ημερολόγιο
Το 2025 θα είναι η μεγαλύτερη σεζόν από το 2008, με 14 στο σύνολο αγώνες. Η Σαουδική Αραβία εντάσσεται για πρώτη φορά στο καλεντάρι, ολοκληρώνοντας τη χρονιά, ενώ την δική του πρεμιέρα στο WRC πραγματοποιεί φέτος και το Ράλλυ Κανάριων Νήσων. Επίσης, η Παραγουάη εντάσσεται και αυτή στο πρόγραμμα αγώνων του 2025, ενώ η Εσθονία επιστρέφει στο θεσμό μετά από ένα χρόνο παρουσίας στο ημερολόγιο του ERC.
Δείτε πόσα θα κερδίζει κάθε δευτερόλεπτο ο Hamilton στη Ferrari;
Γιατί τα roundabouts στην Κύπρο αποτελούν καρουζέλ του τρόμου
!!! Πως να μάθετε αν το όχημα σας φέρει αερόσακο Takata !!!
Όταν η ψυχή του πιο παράτολμου ακροβάτη έγραφε ποίηση στην πίστα
Δείτε εδώ: Το τροχαίο που σόκαρε την Κύπρο
Κρυμμένα βαν: Πρόστιμα παντού, ασφάλεια πουθενά