VW: Ο κύβος ερρίφθη
Η VW ανακοίνωσε σε συνεργασία με τα εργατικά της συνδικάτα σαρωτικές αλλαγές στις δραστηριότητές της στη Γερμανία, μεταξύ των οποίων 35.000 περικοπές σε θέσεις εργασίας και μείωση παραγωγής.
Μάλιστα, η συμφωνία χαιρετίστηκε και χαρακτηρίστηκε από τους ηγέτες των εργατικών συνδικάτων της VW «χριστουγεννιάτικο θαύμα» μετά από 70 ώρες διαπραγματεύσεων, καθώς δεν θα υπάρξει άμεσο κλείσιμο εργοστασίων, με τις απολύσεις και τις περικοπές μισθών να πραγματοποιούνται σταδιακά και σε βάθος χρόνου.
Η συμφωνία επετεύχθη μετά από πέντε κύκλους συνομιλιών και δύο απεργίες στα γερμανικά εργοστάσια της VW τον περασμένο μήνα, στις οποίες συμμετείχαν περίπου 100.000 εργαζόμενοι – αυτές ήταν οι μεγαλύτερες στην 87χρονη ιστορία της γερμανικής εταιρείας.
Επ΄του πρακτέου, VW συμφώνησε να διατηρήσει σε λειτουργία τα 10 εργοστάσια της στη Γερμανία και να επαναφέρει τις συμφωνίες για την ασφάλεια των θέσεων εργασίας έως το 2030, δήλωσε το συμβούλιο εργαζομένων της εταιρείας σε συνέντευξη Τύπου. Σε αντάλλαγμα, οι εργαζόμενοι συμφώνησαν να παραιτηθούν από ορισμένα μπόνους, να μειώσουν τον αριθμό των ασκουμένων που αποκτούν μόνιμη απασχόληση καθώς και την παραγωγή σε πέντε εγκαταστάσεις.
«Κανένα εργοστάσιο δεν θα κλείσει, κανείς δεν θα απολυθεί για λειτουργικούς λόγους και η συμφωνία μισθών της εταιρείας μας θα εξασφαλιστεί μακροπρόθεσμα», δήλωσε η επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων Daniela Cavallo. «Με αυτήν την τριπλή συμφωνία, πετύχαμε μια σταθερή λύση κάτω από τις πιο δύσκολες οικονομικές συνθήκες».
Η VW δήλωσε σε ξεχωριστή συνέντευξη Τύπου είπε ότι είχε συμφωνήσει με τα συνδικάτα την περικοπή περισσότερων από 35.000 θέσεων εργασίας στις γερμανικές εγκαταστάσεις της έως το 2030 με κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο, κάτι που θα βοηθούσε στην επίτευξη εξοικονομήσεων ύψους 15 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Όπως επιβεβαιώθηκε, οι περικοπές στην παραγωγή θα ανέλθουν σε περίπου 700.00 οχήματα, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της μάρκας VW, Thomas Schaefer.
VW: Πως επηρεάζεται η παραγωγή και ποια μοντέλο «κόβονται» ή μετακινούνται
Ως μέρος της συμφωνίας, η διοίκηση της VW έπεισε τους ηγέτες των εργαζομένων να συμφωνήσουν στη μεταφορά της παραγωγής του Golf από το εργοστάσιο του Wolfsburg της Γερμανίας στο Μεξικό. Ταυτόχρονα, αποφασίστηκε η μείωση της παραγωγής στο εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Zwickau αλλά και η μεταφορά εκείνης των ID3, ID4 και Cupra Born στο Wolfsburg και στο Emden.
Το εργοστάσιο στο Zwickau θα συνεχίσει να παράγει το Audi Q4 e-tron, ενώ η μονάδα θα υποστηρίζει στο μέλλον και την ανακύκλωση αυτοκινήτων. Στο Wolfsburg θα κατασκευάζεται το ηλεκτρικό Golf που θα υποστηρίζεται από μια νέα πλατφόρμα που αναπτύχθηκε με τη Rivian Automotive. Το μοντέλο αυτό αναμένεται να είναι έτοιμο το 2028.
Επίσης, η παραγωγή αυτοκινήτων θα σταματήσει στη Δρέσδη το 2025 καθώς η VW αναζητά «εναλλακτικές επιλογές» για την μονάδα, η οποία ωστόσο δεν θα βάλει λουκέτο.