Tεχνητή νοημοσύνη για τον φωνητικό βοηθό της Mercedes
Η Mercedes Benz αξιοποιεί ακόμα περισσότερο τη δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης, για να αυξήσει τις δυνατότητες του φωνητικού βοηθού MBUX, με μία νέα λειτουργία «γενικών γνώσεων».
Με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, ο φωνητικός βοηθός μπορεί πλέον να παρέχει ενημερωμένες απαντήσεις σε ερωτήσεις που βασίζονται σε γνώσεις, ξεκινώντας μία αναζήτηση στο Microsoft Bing. Στη συνέχεια, δημιουργεί απαντήσεις σε φυσική γλώσσα χρησιμοποιώντας το ChatGPT μέσω της υπηρεσίας Microsoft Azure Open AI. Τον περασμένο χρόνο η Mercedes Benz ήταν μία από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που εισήγαγε το ChatGPT ως πρόγραμμα US-beta και τώρα φέρνει αυτήν τη λειτουργία για πρώτη φορά σε οχήματα παραγωγής. Με αυτή τη λειτουργία στο αυτοκίνητο, οι χρήστες μπορούν να θέτουν κάθε είδους γενικών ερωτήσεων και να συνομιλούν ελεύθερα για το επιλεγμένο θέμα, για να λάβουν περισσότερες πληροφορίες. Το έξυπνο σύστημα είναι επίσης «γνώστης του πλαισίου». Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να ανταποκριθεί σε διαδοχικά αιτήματα για πρόσθετες πληροφορίες, ακόμη και αν ο ομιλητής χρησιμοποιεί ασαφείς λέξεις.
Για παράδειγμα, η ερώτηση θα μπορούσε να είναι η εξής: «Πόσα βραβεία Grammy έχει κερδίσει ένας συγκεκριμένος καλλιτέχνης;» Αφού λάβει την απάντηση, ο χρήστης θα μπορούσε να προσθέσει: «Πότε ήταν η πρώτη φορά που κέρδισε;» και το σύστημα θα απαντούσε σωστά, καθώς ήδη κατανοεί το ιστορικό. Οι πελάτες μπορούν ακόμα να χρησιμοποιούν τον φωνητικό βοηθό MBUX για να κάνουν ερωτήσεις που καλύπτουν πολλά καθημερινά θέματα, όπως ο καιρός, οι μετοχές και το χρηματιστήριο, τα δελτία ειδήσεων και τα αθλητικά αποτελέσματα.
«Προσθέτοντας στο σύστημα MBUX μια λειτουργία με βάση την τεχνητή νοημοσύνη, διευκολύνουμε ακόμη περισσότερο τους πελάτες μας να συνδεθούν με το όχημά τους με έναν διασκεδαστικό και αποτελεσματικό τρόπο. Το μοναδικό μας λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης αλληλεπιδρά απρόσκοπτα με το ChatGPT και το Bing μέσω της υπηρεσίας Microsoft Azure Open AI για να παρέχει πληροφορίες όπως ποτέ άλλοτε. Αυτό είναι ένα ακόμα αποδεικτικό στοιχείο της πορείας μας προς την υπέρ-εξατομικευμένη εμπειρία χρήστη μέσα στο αυτοκίνητο». Markus Schäfer, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Mercedes-Benz Group AG, Διευθύνων Σύμβουλος Τεχνολογίας, Ανάπτυξης; Προμηθειών
Οι χρήστες απολαμβάνουν μια ξεχωριστή εμπειρία, καθώς η νέα λειτουργία είναι άμεσα ενσωματωμένη στον φωνητικό βοηθό MBUX. Όπως και πριν, οι επιβάτες μπορούν να ενεργοποιήσουν το σύστημα «Hey Mercedes». Αυτό καθιστά εύκολη τη χρήση και δημιουργεί επίσης μια ασφαλή οδηγική εμπειρία, καθώς η συνομιλία είναι εντελώς hands-free. Εναλλακτικά, μπορούν να πατήσουν το κουμπί ομιλίας στο τιμόνι για να ενεργοποιήσουν τον βοηθό. Για να μεγιστοποιηθεί η λειτουργικότητά του, το ιστορικό της συνομιλίας αποθηκεύεται για έως και μία ώρα επιτρέποντας στον χρήστη να κάνει περαιτέρω ερωτήσεις πάνω σε ένα συγκεκριμένο ζήτημα. Από σήμερα, η νέα λειτουργία θα είναι διαθέσιμη ως δωρεάν ενημέρωση σε πάνω από τρία εκατομμύρια οχήματα με το σύστημα infotainment MBUX. Αρχικά θα προσφέρεται σε τρεις γλώσσες: Γερμανικά, βρετανικά αγγλικά και αμερικανικά αγγλικά. Οι χρήστες από άλλες αγορές μπορούν να αλλάξουν τη γλώσσα του συστήματός τους για να δοκιμάσουν τη λειτουργία.
Με τη νέα αυτή λειτουργία, η Mercedes-Benz αξιοποιεί τη δύναμη των κορυφαίων συστημάτων δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης της υπηρεσίας Azure OpenAI , τα οποία υποστηρίζονται από τις δυνατότητες ασφάλειας, προστασίας της ιδιωτικής ζωής και αξιοπιστίας της πλατφόρμας cloud της Azure. Η Mercedes-Benz διατηρεί τον πλήρη έλεγχο των μηχανογραφικών (ΙΤ) διαδικασιών στο παρασκήνιο. Όλα τα δεδομένα φωνητικών εντολών που συλλέγονται αποθηκεύονται στο Mercedes-Benz Intelligent Cloud, όπου ανωνυμοποιούνται και αναλύονται. Για να μειωθεί ο κίνδυνος πρόσβασης των πελατών σε τοξικό, επιβλαβές, παράνομο και αμφιλεγόμενο περιεχόμενο, η Mercedes-Benz έχει εφαρμόσει ένα εργαλείο για την αξιολόγηση κινδύνου όσον αφορά στις αντιδράσεις του συστήματος και τον εντοπισμό βέλτιστων πρακτικών για τη μείωση της πιθανότητας επιβλαβών απαντήσεων.