WRC: Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί του 2027
Διαβάστε ποιοι θα είναι οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί που τεθούν σε ισχύ για 10 χρόνια στo WRC, αρχής γενομένης από το 2027.
Όπως είχαμε επισημάνει σε σχετική μας ανάρτηση στα τέλη του περασμένου μήνα, η σημερινή συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού που έλαβε χώρα στη Ρουάντα θα ήταν αυτή που θα «σφράγισε» και επίσημα το πλαίσιο των νέων τεχνικών κανονισμών του WRC από το 2027 και μετά. Όπερ και εγένετο.
Σύμφωνα με τις αποφάσεις που ελήφθησαν, τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 της τρέχουσας γενιάς θα βασιστούν στο υπάρχον πλαίσιο τύπου χωροδικτυώματος, με κοινό για την περίσταση σχεδιασμό, ο οποίος θα «μειώσει την πολυπλοκότητα και το κόστος». Αυτό θα επιτρέψει επίσης την υιοθέτηση πολλών τύπων αμαξώματος, είτε χάτσμπακ είτε SUV.
Ο έλεγχος του κόστους έχει προσδιοριστεί από τα ενδιαφερόμενα μέρη του WRC ως ένας από τους βασικούς περιοριστικούς παράγοντες για τη συμμετοχή τους στη μεγάλη κατηγορία και ως εκ τούτου το αποκαλούμενο και ως cost cap για το 2027 ορίζεται στα 345.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο προδιαγραφών Rally1 – αυτό αντιπροσωπεύει περισσότερο από 50% μείωση του κόστους σε σύγκριση με τον τρέχοντα Rally1.
Αυτή η εξοικονόμηση θα επιτευχθεί μέσω του ορισμού διαφορετικών προδιαγραφών σε μια σειρά από εξαρτήματα. Εκτός όμως από τη μείωση του κόστους των ίδιων των αυτοκινήτων, το λειτουργικό κόστος για τις ομάδες προβλέπεται να «κατέβει» και με άλλους τρόπους, όπως με τον περιορισμό του προσωπικού, τη μείωση του κόστους μεταφοράς, τη βελτιστοποίηση των logistics και την αύξηση της χρήσης των τοπικών εγκαταστάσεων.
Οι νέοι κανονισμοί δεν προβλέπουν την δυνατότητα υιοθέτησης μιας ποικιλίας αμαξωμάτων, αλλά και κινητήρων. Έτσι, από το 2027 και μετά θα παρέχεται η ελευθερία επιλογής κινητήρων εσωτερικής καύσης με βιώσιμο καύσιμο, υβριδικών μονάδων ή ακόμα και αμιγώς ηλεκτρικών.
Όπως επισημαίνει όμως η FIA, o αρχικός στόχος είναι «να χρησιμοποιηθούν κινητήρες εσωτερικής καύσης με βιώσιμο καύσιμο το 2027, με διαφοροποιήσεις που περιλαμβάνουν υβριδικά συστήματα ή πλήρως ηλεκτρικά, που θα μπορούσαν να εισαχθούν σε μεταγενέστερο στάδιο».
Παρακολουθήστε γιατί Norris & Leclerc έχασαν χρυσή ευκαιρία το ’24 |
SpeedΖone Podcast EP65
!!! Πως να μάθετε αν το όχημα σας φέρει αερόσακο Takata !!!
Διαβάστε ακόμη πως 5 supercars έκαναν φτερά