WRC: Τέλος στα ορυκτά καύσιμα από το 2022
H FIA ανακοίνωσε την υιοθέτηση ενός μείγματος βιοκαυσίμων και συνθετικών καυσίμων από το 2022, αποκλειστικός προμηθευτής των οποίων θα είναι η P1 Racing Fuels.
Η “πράσινη στροφή” του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC) από το 2022, επιπλέον της εισαγωγής υβριδικών κινητήριων συνόλων στην κορυφαία κατηγορία Rally1, θα περιλαμβάνει και χρήση πιο φιλικών προς το περιβάλλον, καυσίμων. Ταυτόχρονα, το Παγκόσμιο Συμβούλιο της FIA ενέκρινε τη συμφωνία με την P1 Racing Fuels, η οποία θα αποτελέσει τον μοναδικό προμηθευτή καυσίμων από το 2022 έως το 2024.
Ειδικοί της P1 και βιομηχανικοί συνεργάτες της βρετανικής εταιρείας, συνεργάστηκαν για την παραγωγή μη ορυκτών υδρογονανθράκων, συνδυάζοντας βιοκαύσιμα και συνθετικά καύσιμα. Αυτή θα είναι η πρώτη φορά που κάτι τέτοιο συμβαίνει στην κορυφαία κατηγορία, καθώς και συνολικά, Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.
Η P1 Fuels, διαθέτει τεχνογνωσία τριών δεκαετιών από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, κατά τις οποίες παρείχε καύσιμα για οχήματα υψηλής απόδοσης, σε πολλές μορφές αγώνων. Η FIA και ο Promoter του WRC, θέλησαν να συμπληρώσουν την εισαγωγή της υβριδικής τεχνολογίας με καύσιμο που θα ενσωματώνει υλικά από “πράσινες” και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αυτό, συνεπάγεται μειωμένες εκπομπές CO2 χωρίς έλλειμμα απόδοσης και ταυτόχρονα, δίχως να αυξάνεται σε μεγάλο βαθμό το κόστος.
Έπειτα από εκτενή ανάλυση, η προσφορά της P1 Racing Fuels θεωρήθηκε ως η καλύτερη από την Επιτροπή του WRC και το αγωνιστικό τμήμα της FIA, για τους εξής λόγους:
- Ποσοστό βιώσιμων στοιχείων που να συμμορφώνονται με τα πρότυπα της FIA για το συγκεκριμένο καύσιμο
- Συμβατότητα του καυσίμου με τις τεχνικές προδιαγραφές του WRC
- Κόστος ανά λίτρο για τους συμμετέχοντες
- Τεχνική ικανότητα
Η συγκεκριμένη απόφαση, είναι η πρώτη που οριστικοποιείται στο πλαίσιο τριπλού διαγωνισμού για εισαγωγή βιώσιμης ενέργειας στο WRC, που ξεκίνησε τον περασμένο Νοέμβριο . Εκτός από το καύσιμο, τα υπόλοιπα σκέλη του διαγωνισμού αφορούν στο “ντύσιμο” των συστημάτων φόρτισης για τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, καθώς και παραγωγή και προμήθεια ενέργειας στο service park.
“Η FIA έχει ισχυρή δέσμευση να οδηγήσει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και την κινητικότητα σε ένα μέλλον χαμηλών ρύπων”, δήλωσε ο Πρόεδρος της FIA, Jean Todt. “Με την υιοθέτηση βιώσιμων καυσίμων μαζί με την υβριδική τεχνολογία της κατηγορίας Rally1, κάνουμε ένα σημαντικό βήμα προς τη νέα εποχή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ το 2022. Το περιβάλλον είναι σημαντικός πυλώνας για το κίνημα “FIA Purpose Driven”. Μαζί με τους ενεργειακούς μας συνεργάτες, θα συνεχίσουμε να συνδυάζουμε την καλύτερη τεχνολογική και περιβαλλοντική απόδοση”.
O CEO του WRC Promoter, Jona Siebel, ανέφερε: “Η τεχνολογία πίσω από τα βιώσιμα καύσιμα αλλάζει με ταχείς ρυθμούς Ως εκ τούτου, επενδύσαμε μεγάλη προσπάθεια για να βρούμε την καλύτερη διαθέσιμη λύση – και είμαστε υπερήφανοι για το αποτέλεσμα. Το επιλεγμένο μείγμα προηγμένου βιοκαυσίμου και καινοτόμων στοιχείων e-fuel καθιστά το WRC σε πραγματικό ηγέτη στον βιώσιμο μηχανοκίνητο αθλητισμού με καθημερινά αυτοκίνητα. Το WRC είναι μια τεράστια πλατφόρμα για την ανάπτυξη και την επικύρωση αυτού του καινοτόμου καυσίμου σε οχήματα μαζικής παραγωγής, σε πραγματικούς δρόμους και υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Όσα θα μάθουμε από τη χρήση αυτού του καυσίμου στις ειδικές διαδρομές του WRC μπορούν να ωφελήσουν τους χρήστες των δρόμων σε ολόκληρο τον κόσμο”.
Ο Martin Popilka, CEO της P1 Racing Fuels, πρόσθεσε: “Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένας χώρος όπου γεννήθηκαν καινοτομίας που διαμόρφωσαν το μέλλον της κινητικότητας. Για αυτό η P1 Fuels είναι ιδιαίτερα υπερήφανη που φέρνει το πρώτο πλήρως ανανεώσιμο καύσιμο στις ειδικές διαδρομές του WRC. Αυτή η σύνθεση που δημιουργήσαμε, είναι προϊόν 4 ετών έρευνας και καινοτομίας και αποτελεί μια πρωτιά στον κόσμο της αγωνιστικής τεχνολογίας. Ακόμη, είναι ένα σημαντικό βήμα προς τους κινητήρες με μηδενικές εκπομπές ρύπων, ως μέρος του μέλλοντος της βιώσιμης κινητικότητας. Η παροχή ενός καινοτόμου, βιώσιμου και μειωμένου κόστους καυσίμου, διαθέσιμου σε κλίμακα δεν είναι συναρπαστική μόνο για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά και για τον κόσμο της αυτοκίνησης, ένα υποσχόμενο σημάδι πως το μέλλον των αυτοκινήτων παραγωγής μηδενικών ρύπων βρίσκεται τώρα ένα βήμα πιο κοντά στην πραγματικότητα”.