F1 – Πώς θα είναι τα μονοθέσια του 2026
Η FIA αποκάλυψε μικρές τροποποιήσεις στους τεχνικούς κανονισμούς της Formula 1 για το 2026, δίνοντας παράλληλα μια εικόνα του πως θα είναι τα μονοθέσια, σε λίγο περισσότερο από ένα χρόνο από σήμερα.
Τα μονοθέσια πρόκειται να υποστούν μια σημαντική ανανέωση σε λίγο περισσότερο από ένα χρόνο, με τα στοιχεία της αεροδυναμικής και της μονάδας ισχύος να αλλάζουν δραστικά. Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) αποκάλυψε επίσημα τις αλλαγές στους κανονισμούς, οι οποίοι παρουσιάστηκαν πριν λίγους μήνες και θα ισχύσουν για την αγωνιστική περίοδο του 2026 στην Formula 1. Οι αλλαγές επί των αλλαγών στους κανονισμούς είναι συνηθισμένο φαινόμενο στη Fοrmula 1, με μια σημαντική αλλαγή να συμβαίνει κάθε λίγα χρόνια, καθώς η τεχνολογία βελτιώνεται. Η τελευταία σημαντική αναθεώρηση θα φέρει μεγάλες αλλαγές στα μονοθέσια από την πλευρά της μονάδας ισχύος, καθώς επίσης στο πλαίσιο και στην αεροδυναμική.
Σχεδιασμένοι για να προσελκύσουν νέους κατασκευαστές στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, οι κανονισμοί οδήγησαν σε δεσμεύσεις από υπάρχοντες προμηθευτές όπως η Ferrari, η Mercedes και η Renault, στην επιστροφή της Honda ως κατασκευαστής και στην άφιξη των Audi και Red Bull Ford Powertrains.
Μονάδα ισχύος
Οι κανονισμοί για τη μονάδα ισχύος, που δημοσιεύθηκαν για πρώτη φορά τον Αύγουστο του 2022, προβλέπουν ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός. Βασισμένη στα θεμέλια του πιο αποδοτικού υβριδικού κινητήρα που χρησιμοποιείται στη F1, η μονάδα ισχύος του 2026 παρέχει ακόμη μεγαλύτερη ισχύ. Ενώ η ισχύς που προέρχεται από τον θερμικό κινητήρα μειώνεται από 550-560kw σε 400kw, το στοιχείο της μπαταρίας αυξάνεται από 120kw σε 350kw, μια αύξηση σχεδόν 300% στην ηλεκτρική ισχύ. Οι επιδόσεις διατηρούνται, ενώ η βιωσιμότητα αυξάνεται ακόμη περισσότερο. Με την απλοποίηση της μονάδας ισχύος μέσω της αφαίρεσης της MGU-H και της επέκτασης της ηλεκτρικής ισχύος, η ισχύς του 2026 σε συνδυασμό με το 100% βιώσιμο καύσιμο παρέχει μια προοδευτική πλατφόρμα για μεταβιβάσιμες μελλοντικές καινοτομίες. Επιπλέον, η ποσότητα ενέργειας που μπορεί να ανακτηθεί κατά το φρενάρισμα διπλασιάζεται, με αποτέλεσμα η συνολική ανακτήσιμη ενέργεια να ανέρχεται σε 8,5 MJ ανά γύρο.
Πλαίσιο
Σχεδιασμένο για να είναι μικρότερο και ελαφρύτερο από την τρέχουσα γενιά, οι διαστάσεις του αυτοκινήτου έχουν αλλάξει. Το μεταξόνιο μειώνεται από το μέγιστο των 3600mm στα 3400mm, ενώ το πλάτος έχει μειωθεί από τα 2000mm στα 1900mm. Το μέγιστο πλάτος του δαπέδου θα μειωθεί κατά 150mm. Η μείωση του βάρους αποτέλεσε βασικό στόχο και τα αυτοκίνητα του 2026 θα έχουν ελάχιστο βάρος 768kg, 30kg λιγότερο από τα αντίστοιχα του 2022. Το βάρος αυτό αποτελείται από 722kg αυτοκινήτου και οδηγού + 46kg εκτιμώμενης μάζας ελαστικών. Η downforce έχει μειωθεί κατά 30% και η αντίσταση κατά 55%. Το μέγεθος των τροχών 18 ιντσών που εισήχθη το 2022 διατηρείται, αν και το πλάτος των μπροστινών ελαστικών έχει μειωθεί κατά 25mm και των πίσω κατά 30mm, αλλά με ελάχιστη απώλεια στην πρόσφυση.
Αεροδυναμική
Τα αυτοκίνητα του 2026 θα επωφεληθούν επίσης από νέα συστήματα ενεργής αεροδυναμικής. Το σύστημα, που περιλαμβάνει κινητές εμπρός και πίσω πτέρυγες, θα έχει ως αποτέλεσμα μεγαλύτερες ταχύτητες στις στροφές, με την λειτουργία Z-Mode. Στις ευθείες οι οδηγοί θα μπορούν να πάνε στο X-Mode, μια διαμόρφωση χαμηλής που έχει σχεδιαστεί για να μεγιστοποιεί την ταχύτητα στην ευθεία. Θα υιοθετηθεί μια ενεργή πίσω πτέρυγα τριών στοιχείων, ενώ η κάτω πτέρυγα έχει αφαιρεθεί και οι ακραίες έχουν απλοποιηθεί. Η μπροστινή πτέρυγα θα είναι κατά 100 χιλιοστά στενότερη από ό,τι και θα διαθέτει ενεργό πτερύγιο δύο στοιχείων. Σε αντίθεση με τα σημερινά μονοθέσια, οι θόλοι των μπροστινών τροχών θα αφαιρεθούν και μέρος του αμαξώματος των τροχών θα είναι υποχρεωτικό, ώστε να επιτευχθεί η βέλτιστη απόδοση. Τα μονοθέσια θα διαθέτουν μερικώς επίπεδο πάτωμα και διαχύτη χαμηλότερης ισχύος, ο οποίος θα μειώσει το φαινόμενο του ground effect και επίσης την εξάρτηση των αυτοκινήτων από εξαιρετικά άκαμπτες και χαμηλές ρυθμίσεις.
Ασφάλεια
Η αυστηρή επιδίωξη της FIA για ασφάλεια διατηρείται στους κανονισμούς της F1 του 2026, η εφαρμογή των οποίων αυξάνει την προστασία κατά της εμπρόσθιας πρόσκρουσης, αλλά και κατά της πλευρικής. Επιπλέον, η βελτιωμένη προστασία επιτυγχάνεται χωρίς αύξηση του βάρους. Τα φωτιστικά σώματα της πίσω πτέρυγας θα είναι σημαντικά πιο ορατά και φωτεινά από τα σημερινά. Τα πλευρικά φώτα ασφαλείας θα εισαχθούν για να αναγνωρίζουν ένα αυτοκίνητο που έχει σταματήσει στην πίστα. Η κεραία GPS επανατοποθετείται για να βελτιώσει την ακρίβεια και να επιτρέψει τις μελλοντικές εξελίξεις στην ενεργητική ασφάλεια.
Βιωσιμότητα
Από το 2026 οι κινητήριες μονάδες της F1 θα λειτουργούν με πλήρως βιώσιμα καύσιμα, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση για περιβαλλοντικά υπεύθυνους αγώνες και θέτοντας νέα πρότυπα για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτό το καύσιμο θα είναι «drop-in», που σημαίνει ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σχεδόν σε οποιοδήποτε όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, προσφέροντας μια δυνητικά επαναστατική λύση για τα αέρια του θερμοκηπίου στον τομέα των μεταφορών. Μέχρι το 2030 θα κυκλοφορούν παγκοσμίως 1,2 δισ. αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης και το καύσιμο που αναπτύχθηκε για τη F1 θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη μείωση των εκπομπών σε βιομηχανική κλίμακα.
Παρακολουθήστε γιατί Norris & Leclerc έχασαν χρυσή ευκαιρία το ’24 |
SpeedΖone Podcast EP65
!!! Πως να μάθετε αν το όχημα σας φέρει αερόσακο Takata !!!