Οι κρυμμένοι… καρχαρίες της Opel
Οι καρχαρίες είναι της μόδας στην Opel καθώς, άλλοτε περισσότερο και άλλοτε λιγότερο ορατοί, δίνουν το «παρών» σε διάφορα μοντέλα σε απόκρυφα σημεία τους.
Οι φιγούρες του κορυφαίου θηρευτή αποτελούν πλέον παράδοση στα μοντέλα της Opel – κάτι που κάθε άλλο παρά έκπληξη αποτελεί, αφού ο κατασκευαστής απο το Russelsheim είχε ανέκαθεν πάθος για τη ναυτιλία, το οποίο ξεκίνησε πριν από αρκετές δεκαετίες.
Οι ναυαρχίδες του παρελθόντος της Opel γοήτευαν τους αγοραστές με τη μοναδική τους σχεδίαση. Η αγάπη για τη θάλασσα παρέμεινε στην Opel, αλλά όσο περνούσε ο καιρός μετατοπίστηκε στα πλάσματα που βρίσκονται στα βάθη των ωκεανών. Έτσι, το 1970, η Opel παρουσίασε το Manta, ένα σπορ κουπέ που έφερε με υπερηφάνεια το έμβλημα του σαλαχιού στο αμάξωμά του.
Οι σχεδιαστές της Opel έδωσαν μεγάλη προσοχή στη σχεδίαση του χαρακτηριστικού εμβλήματος του Manta. Την ίδια προσοχή στη λεπτομέρεια και αφοσίωση έχουν επιδείξει και με τις φιγούρες καρχαρία πάνω από 15 χρόνια.
«Όλα ξεκίνησαν πριν από 17 χρόνια και αυτό έχει πλέον εξελιχθεί σε πραγματική κουλτούρα στην Opel» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Διευθυντής Σχεδίασης της εταιρείας, Karim Giordimaina.
Από πού λοιπόν προέρχονται οι καρχαρίες για την Opel;
Μία Κυριακή το 2004, ο σχεδιαστής της εταιρείας Dietmar Finger ήταν στο σπίτι του σχεδιάζοντας το Opel Corsa. Και για την ακρίβεια, το διακριτικό εξωτερικό τοίχωμα του ντουλαπιού εμπρός από το συνοδηγό, που τις περισσότερες φορές καλύπτεται από τη κλειστή πόρτα του. Όταν το ντουλαπάκι ανοίγει, αυτό το τοίχωμα πρέπει να προσφέρει σταθερότητα, η οποία επιτυγχάνεται με εγκάρσια «νεύρα» στην πλαστική του επιφάνεια. Ο σχεδιαστής έπρεπε να σχεδιάσει αυτά τα νεύρα. Καθώς είχε φτάσει στη μέση του σχεδιασμού, τον πλησίασε ο γιός του, ο οποίος είδε το σχέδιο και ρώτησε:
«Μπαμπά, γιατί δε ζωγραφίζεις ένα καρχαρία;»
Αμέσως ο Dietmar Finger έδωσε στα «νεύρα» του ντουλαπιού το σχήμα ενός καρχαρία. Έτσι, γεννήθηκε μία ιδέα που έγινε παράδοση για την Opel με τον… καρχαρία στο ντουλαπάκι να μπαίνει στην παραγωγή. Από εκεί και μετά, ο «καρχαρίας της Opel» έγραψε ιστορία.
Ο Karim Giordimaina, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για τη σχεδίαση του εσωτερικού του Zafira εκείνη την εποχή, έκρυψε τρεις μικρούς καρχαρίες στο κόμπακτ πολυμορφικό μοντέλο της Opel. Η συνέχεια ήταν ανάλογη, με μικρούς καρχαρίες να συνεχίζουν να δίνουν ένα διακριτικό «παρών», πρώτα στο Opel Adam, μετά στο σύγχρονο Astra και τέλος σε άλλα επιβατικά μοντέλα της εταιρείας – από το Crossland και το Grandland X μέχρι το Insignia.
Αυτό δημιούργησε μία εσωτερική κουλτούρα για την Opel με αποτέλεσμα κάθε σχεδιαστής να φροντίζει στο τέλος της διαδικασίας εξέλιξης να έχει τοποθετήσει τουλάχιστον έναν καρχαρία κάπου στο εσωτερικό, οι οποίοι παραμένουν «κρυφοί» μέχρι το λανσάρισμα ενός αυτοκινήτου.
Για τον Karim Giordimaina, ο καρχαρίας έχει γίνει σημαντικό στοιχείο της Opel με τη πάροδο των χρόνων, όχι μόνο στο ντουλαπάκι:
«Οι δημοσιογράφοι μας ρωτάνε τώρα που βρίσκονται οι καρχαρίες όταν λανσάρουμε νέα μοντέλα. Πάντα ενθαρρύνω τους σχεδιαστές μας να κρύβουν καρχαρίες στο εσωτερικό. Οι θηρευτές αυτοί συμβολίζουν το στοιχείο που χαρακτηρίζει την Opel – το πάθος για τα αυτοκίνητα. Έχουμε πάθος για τη σχεδίαση των αυτοκινήτων μας και την ακρίβεια στη παραμικρή λεπτομέρεια», δηλώνει ο Karim Giordimaina.
Οι καρχαρίες θα συνεχίζουν να εμφανίζονται σε μελλοντικά οχήματα της Opel, άλλοτε περισσότερο και άλλοτε λιγότερο κρυμμένοι.