Seat Leon: από 22.700 ευρώ

Δοκιμάζουμε το νέο Seat Leon στην έκδοση 1.5 eTSI 150ps με αυτόματο κιβώτιο DSG και ήπιο υβριδικό 48V σύστημα.

Το Leon αποτελεί ακρογωνιαίο πυλώνα της Seat, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία δραστηριοποιείται πολύ έντονα στο θέμα των SUV με μοντέλα όπως τα Arona, Ateca και Tarraco. Παρόλα αυτά, το 2019 παρέμεινε το best seller της εταιρείας συνεχίζοντας μία πολύ καλή εμπορική πορεία. Βλέπεται το συνολικό νούμερο πωλήσεων του Leon έχει φθάσει στα 2,2 εκ. αντίτυπα, με την προηγούμενη γενιά να είναι μακράν η δημοφιλέστερη μεταξύ των τριών. Εκεί όπου η πρώτη σταμάτησε στα 535.000 αντίτυπα και  η  δεύτερη στα 676.000 αντίτυπα, η δημοφιλέστατη τρίτη κατάφερε να πουλήσει σχεδόν όσο οι δύο άλλες μαζί, με 1.057.000 αντίτυπα. 

side

Σύμφωνα με τις δηλώσεις της εταιρείας, το νέο Leon είναι το πιο καινοτόμο  όχημα που έχει κατασκευάσει η εταιρεία, σε ότι αφορά τους τομείς της συνδεσιμότητας, της ασφάλειας και του εξηλεκτρισμού. Βασισμένο στην πλατφόρμα MQB evo, το νέο Leon ενσωματώνει ότι νεώτερο έχει να επιδείξει η μικρομεσαία παλέτα του γερμανικού γκρούπ, σε συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, κινητήρες και λύσεις συνδεσιμότητας. 

Μπορεί το προφίλ με την βασική γραμμή των παραθύρων και την χαρακτηριστική τριγωνική πίσω κολώνα να θυμίζει κάτι από την προηγούμενη γενιά, πολλά είναι τα στοιχεία που εντυπωσιάζουν στο νέο Seat Leon. Το ρύγχος είναι πιο μυτερό τονίζοντας την πολυγωνική μάσκα και τους μακρόστενους προβολείς (στάνταρ τεχνολογίας led και full led στις πλουσιότερες εκδόσεις). Στο πλάι ξεχωρίζουν οι έντονες ακμές, όπου μάλιστα αυτή στο ανώτερο τμήμα ξεκινάει από τα εμπρός φώτα και φθάνει μέχρι τα πίσω που προεξέχουν και ενοποιούνται από μία λεπτή φωτιζόμενη μπάρα. Μάλιστα το αυτοκίνητο που είχαμε στην διάθεσή μας ήταν έκδοση FR, κάτι που ξεχωρίζει από τις προσθήκες στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, αλλά και τους 18ρηδες τροχούς (θα θέλαμε πάντως μερικές επιπλέον σπορτιφ πινελιές).

rear

Στο εσωτερικό συναντάμε την νέα φιλοσοφία του ομίλου σε ότι αφορά την σχεδίαση και τα επιμέρους συστήματα. Το ταμπλό χωρίζεται νοητά σε δύο τμήματα μέσω μιας έντονης ακμής, με το ανώτερο να διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα των υλικών. Σε αυτή την έκδοση υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών, με διαφορετικές δυνατότητες απεικόνισης μέσω του κουμπιού view στο νέο τιμόνι, ενώ το σύστημα πολυμέσων (καθώς και του κλιματισμού) ελέγχεται μέσω μιας κεντρικά τοποθετημένης οθόνης αφής 8,25 ιντσών.  Το φαρδύ πλαστικό πλαίσιο που την περιβάλει δεν εντυπωσιάζει, ενώ δεν θα λέγαμε ότι μείναμε ικανοποιημένοι από την λογική του χειρισμού στο interface (για τις περισσότερες λειτουργίες χρειάζονται μερικά πατήματα σε διάφορα υπομενού), αν και η ύπαρξη φυσικών διακοπτών και δύο μεγάλων περιστροφικών κουμπιών είναι καλοδεχούμενη. Καθώς αυξήθηκε το μήκος του (αυστηρά πεντάθυρου πλέον, με μόνη εναλλακτική την στέισον έκδοση) αμαξώματος αλλά και αυτό του μεταξονίου, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικοί, ενώ εκείνος που θα κληθεί να καθίσει στο μέσον θα δυσκολευτεί από το ογκώδες κεντρικό τούνελ της μετάδοσης.  Το πόρτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 380 λίτρων, αλλά το κατώφλι είναι σχετικά ψηλό.
 

dash

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο 1500αρης TSI των 150 ίππων, με σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων σε χαμηλό φορτίο λειτουργίας.  Η προσθήκη του γράμματος e στον κωδικό του κινητήρα (κάτι που αργότερα θα δούμε και στην αντίστοιχη έκδοση του νέου κινητήρα του ενός λίτρου), συνεπάγεται την ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και ενός ήπιου υβριδικού συστήματος με μία μικρή επαναφορτιζόμενη μπαταρία, μία γεννήτρια με ιμάντα και 48V κύκλωμα. Το σύστημα αυτό δεν χαρίζει δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης, μπορεί όμως να υποβοηθά κάποιες φορές στην επιτάχυνση, ενώ μπορεί να ανακτά την ενέργεια πέδησης, προσφέροντας έτσι ορισμένα οφέλη στην κατανάλωση (η μέση τιμή διαμορφώνεται λίγο πάνω από τα 8 λτ./100 χλμ., ενώ με έναν ήπιο ρυθμό μπορεί να κατέβει κάτω από τα 7 λτ./100 χλμ.) και τις εκπομπές ρύπων (από 112 γρ./χλμ σύμφωνα με τον κατασκευαστή για τις εκδόσεις των 150 ίππων, αν και στην άδεια κυκλοφορίας αναγράφονταν 109 γρ./χλμ.). Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο κινητήρας είναι εξαιρετικά γραμμικός, με αρκετά ικανοποιητικά αποθέματα δύναμης για ένα οικογενειακό πλαίσιο χρήσης.

rear turn

Αυτό το τελευταίο καθορίζει και την συμπεριφορά στον δρόμο, παρά το γεγονός ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με την πιο σπορτίφ έκδοση FR.  Η συμπεριφορά παραμένει απόλυτα ασφαλής και προβλέψιμη, ενώ ο διαφορετικός συνδυασμός ελατηρίων και αμορτισέρ της συγκεκριμένης έκδοσης, ελέγχει απόλυτα τις αντιδράσεις (αλλά και τις κλίσεις) του αμαξώματος στις στροφές. Οι σφικτότερες ρυθμίσεις όμως και η ύπαρξη του ημιάκαμπτου άξονα στην πίσω ανάρτηση, προδίδονται ορισμένες φορές στις άφθονες εγκάρσιες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Οι μεγάλοι τροχοί εξασφαλίζουν άφθονα περιθώρια πρόσφυσης στις στροφές όπως και στο φρενάρισμα, σε ότι αφορά το τελευταίο όμως χρειάζεται μία περίοδο προσαρμογής σε αυτή την χαρακτηριστική μεταβαλλόμενη αίσθηση του μεσαίου πεντάλ που συναντάμε και σε άλλα αυτοκίνητα με κάποιο υβριδικό σύστημα.    

front turn

Το κόστος της συγκεκριμένης έκδοσης ξεκινά από τα 22.700 ευρώ για το επίπεδο εξοπλισμού Style και τα 23.900 ευρώ για το FR. Βλέπουμε λοιπόν ότι η νέα γενιά του ισπανικού μικρομεσαίου χάτσμπακ δεν στηρίζεται πλέον σε μία επιθετική εμπορική πολιτική, προσφέροντας ένα απόλυτα σύγχρονο και ανταγωνιστικό σύνολο. Με μία δυναμική σχεδίαση, ένα ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό, μαζί με ότι πιο σύγχρονο σε επίπεδο τεχνολογίας, το νέο Seat Leon δείχνει έτοιμο να διεκδικήσει την θέση του σε μία άκρως ανταγωνιστική κατηγορία.