Κλείνουν πέντε εργοστάσια δύο μεγάλων προμηθευτών στην Ευρώπη

Καθώς οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων υπολείπονται των προσδοκιών, δύο μεγάλοι και γνωστοί προμηθευτές της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας αποφάσισαν να βάλουν λουκέτο σε πέντε συνολικά εργοστάσιά τους στη γηραιά ήπειρο – κάτι που θα συνοδεύεται από την απώλεια σχεδόν 6.000 θέσεων εργασίας.

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία εισέρχεται σε περίοδο ύφεσης και έντονων κλυδωνισμών καθώς οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων -και δη ηλεκτρικών- υπολείπονται των προσδοκιών, εξαιτίας όχι μόνο των υψηλών πληθωριστικών τάσεων και του αυξανόμενου κόστους ενέργειας στη γηραιά ήπειρο, αλλά και του έντονου ανταγωνισμού από την Ασία.

Εκτός από την VW που είναι έτοιμη να προβεί ακόμα και στο κλείσιμο τριών εργοστασίων της στην Γερμανία, δύο μεγάλοι προμηθευτές ανακοίνωσαν τις τελευταίες ημέρες τα σχέδιά του να προβούν σε κλείσιμο μεγάλων μονάδων τους, η οποία θα συνοδεύεται από την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας.

Michelin

Πιο συγκεκριμένα, η Michelin προανήγγειλε ότι θα κλείσει δύο εργοστάσια στη Γαλλία έως τις αρχές του 2026 επηρεάζοντας περίπου 1.250 θέσεις εργασίας. Η γαλλική εταιρεία είπε ότι το μερίδιο αγοράς των ελαστικών αυτοκινήτων στις entry level κατηγορίες, καθώς και εκείνες των ελαφρών φορτηγών και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, αυξήθηκε σημαντικά την τελευταία δεκαετία πλήττοντας τις premium κατηγορίες, γεγονός που οδήγησε σε πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα σε ορισμένα εργοστάσιά της.

Τα δύο εργοστάσια που πρόκειται να κλείσουν στη Γαλλία έχουν «επηρεαστεί σοβαρά από τον δομικό μετασχηματισμό των αγορών επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών καθώς και από την επιδείνωση της ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης, ιδίως εξαιτίας του πληθωρισμού και της αύξησης των τιμών της ενέργειας».

Την ίδια στιγμή, η Schaeffler θα απολύσει 4.700 εργαζομένους στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, η εταιρεία είπε ότι στη Γερμανία θα πραγματοποιηθούν 2.800 απολύσεις σε 10 εγκαταστάσεις της, ενώ οι 1.900 θα γίνουν στην υπόλοιπη Ευρώπη, συμπεριλαμβανόμενου του κλεισίματος δύο εργοστασίων, τα οποία δεν κατονομάστηκαν.

«Η απόφαση αυτή έρχεται ως απάντηση στο απαιτητικό περιβάλλον της αγοράς, την αυξανόμενη ένταση του παγκόσμιου ανταγωνισμού και τις συνεχείς διαδικασίες μετασχηματισμού που επηρεάζουν τη βιομηχανία των προμηθευτών».

Schaeffler