Αυτό είναι το ηλεκτρικό Suzuki e Vitara
Η Suzuki αποκάλυψε σήμερα στο Μιλάνο της Ιταλίας το πρώτο, μαζικής παραγωγής ηλεκτρικό της όχημα. Ο λόγος για το νέο e Vitara.
H Suzuki γυρίζει σήμερα μια σημαντική σελίδα στη σύγχρονη ιστορία της παρουσιάζοντας και επίσημα το πρώτο EV της. Που δεν είναι άλλο από το νέο e Vitrara.
H παραγωγή του, όπως δήλωσαν οι ιθύνοντες του ιαπωνικού εργοστασίου, θα ξεκινήσει στη Suzuki Motor Gujarat, στην Ινδία, την άνοιξη του 2025, με τις πωλήσεις να αναμένεται να αρχίσουν σε διάφορες ανά τον κόσμο περιοχές, όπως η Ευρώπη, η Ινδία και η Ιαπωνία, το καλοκαίρι του 2025.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο e Vitara βασίζεται στο πρωτότυπο eVX, το οποίο παρουσιάστηκε από την Suzuki στην Έκθεση Αυτοκινήτου στην Ινδία τον Ιανουάριο του 2023 και στην Japan Mobility Show τον Οκτώβριο του ίδιου έτους.
e Vitara: Η σχεδίαση
Το θέμα σχεδίασης του νέου e Vitara φέρει την ονομασία «High-Tech ; Adventure», ενσωματώνοντας την αίσθηση που προσφέρει ένα BEV και τη στιβαρή φύση ενός SUV. Το αμάξωμα έχει σχεδίαση που τραβά το βλέμμα, με μεγάλης διαμέτρου τροχούς και μακρύ μεταξόνιο, ενώ στο εσωτερικό είναι τοποθετημένη μία οθόνη πολλαπλών ενδείξεων και πάνελ θυρών και κεντρική κονσόλα που δίνουν την αίσθηση της περιπέτειας, αντανακλώντας το θέμα «High-Tech ; Adventure». Όλα αυτά τα στοιχεία πλαισιώνονται από πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού.
e Vitara: Το αποδοτικό eAxle και η μπαταρία λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου
Το σύστημα κίνησης αποτελείται από το υψηλής απόδοσης eAxle που ενσωματώνει το μοτέρ και το inverter, μαζί με την μπαταρία λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου (LFP), που σχεδιάστηκε για ασφάλεια και αξιοπιστία.
e Vitara: Ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης «ALLGRIP-e» με δύο eAxles
Το «ALLGRIP-e» είναι ένα ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης που αξιοποιεί την τεχνογνωσία της Suzuki στον τομέα, με δύο ανεξάρτητα eAxles μπροστά και πίσω. Το σύστημα προσφέρει όχι μόνο ισχυρή απόδοση αλλά και εξαιρετική ανταπόκριση με ακριβή έλεγχο. Επιπλέον, περιλαμβάνει λειτουργία Trail για ομαλή έξοδο από δύσκολα εδάφη, μειώνοντας την ισχύ στους τροχούς που σπινάρουν και διανέμοντας τη ροπή στον αντίθετο τροχό με την καλύτερη πρόσφυση (λειτουργία LSD).
e Vitara: Νέο δάπεδο «HEARTECT-e»
Η πλατφόρμα περιλαμβάνει το νέο «HEARTECT-e», με ελαφριά δομή, προστασία της μπαταρίας υψηλής τάσης, και ευρύχωρο εσωτερικό. Η δομή του δαπέδου έχει σχεδιαστεί προκειμένου να μην υπάρχουν μηχανικά μέρη κάτω από αυτό, μεγιστοποιώντας τη χωρητικότητα της μπαταρίας.
e Vitara: Εκδόσεις και επιμέρους προδιαγραφές
Το νέο e Vitara έχει μήκος 4,275 μ., γεγονός που το τοποθετεί στην καρδιά των μικρών-μεσαίων eSUV. Το δε μεταξόνιό του ειναι 2,7 μ. και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος ορίζεται στα 180 χλστ.
Η έκδοση με την μπαταρία χωρητικότητας 49 kWh τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 106 kW. Διαθέσιμες θα είναι δύο ακόμα εκδόσεις, οι οποίες αντλούν ισχύ από μια μπαταρία με χωρητικότητα 61 kWh. Εδώ, η έκδοση 2WD αποδίδει 128 kW και ροπή 189 Nm. ενώ οι αντίστοιχες τιμές για την τετρακίνητη 4WD ανέρχονται σε 135 kW (128 kW + 48 kW) και 300 Nm.