Αύριο η επίσημη πρεμιέρα του νέου Skoda Fabia
Η Τσέχικη εταιρεία θα αποκαλύψει διαδικτυακά αύριο την τέταρτη γενιά του Skoda Fabia.
Η Skoda ανακοίνωσε ότι θα αποκαλύψει αύριο το απόγευμα το νέο Fabia, ένα μοντέλο που αισίως γυρίζει την τέταρτη κατά σειρά σελίδα του ύστερα από 22 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στις κατά τόπου αγορές, στη σούπερ μίνι κατηγορία.
Με περισσότερες από 4,7 εκατ. πωλήσεις – επίδοση που έχει ξεπεραστεί μόνο από το Octavia – η πρώτη γενιά του Skoda Fabia κέρδισε την εμπιστοσύνη 1,798 εκατ. αγοραστών, ενώ η δεύτερη, η οποία έκανε το ντεμπούτο της το 2077 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, πούλησε πάνω από 1,7 εκατ. αντίτυπα. Θυμίζουμε ότι η τρίτη κατά σειρά γενιά του μοντέλου παρουσιάστηκε το 2014.
Η σημαντικότερη ίσως είδηση στο νέο Skoda Fabia είναι ότι βασίζεται πλέον στην πλατφόρμα MQB-A0 του VW Group. Ως εκ τούτου, το Τσέχικο σούπερ μίνι έχει να επιδείξει ένα μήκος που υπερβαίνει κατά τι τα 4,1 μ. (+111 χλστ.), την ώρα που το ύψος και το πλάτος του αγγίζουν τα 1,46 μ. και 1,78 μ. (+48 χλστ.). Το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2,564 μ., γεγονός που μεταφράζεται σε επιπλέον 94 χλστ. σε σχέση με εκείνο του απερχόμενου μοντέλου.
Σε ότι αφορά το χώρο φόρτωσης, η Skoda αναφέρει ότι το νέο Fabia θα εξασφαλίζει 50 επιπλέον λίτρα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.
Την ίδια στιγμή, το νέο μοντέλο είναι αισθητά πιο ευρύχωρο και αεροδυναμικό, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να έχει πέσει από το 0,32 στο 0,28 – κι αυτό χάρη σε σημαντικές επεμβάσεις και αλλαγές, όπως είναι για παράδειγμα το επίπεδο πάτωμα με τα 12 ενοποιημένα πάνελ, οι νέες ζάντες αλουμινίου και τα πτερύγια ψύξης που ανοίγουν και κλείνουν στο εμπρός μέρος εξοικονομώντας έως και 0,2 λίτρα καυσίμου στο ταξίδι με 120 χλμ./ώρα.
Η γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων του νέου Skoda Fabia περιλαμβάνει, σύμφωνα με τους Τσέχους, μόνο βενζινοκίνητες μονάδες με εύρος απόδοσης που εκκινεί από τους 65 ίππους (βλ. 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός MPI με χωρητικότητα 1,0 λίτρου σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων) και καταλήγει στους 150 ίππους, για τον 1.500άρη της οικογένειας TSI με το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων και τα 250 Nm ροπής, ο οποίος συνεργάζεται κατ’ αποκλειστικότητα με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Ο δεύτερος τη τάξει κινητήρας διαθέτει και αυτός φυσική αναπνοή και χωρητικότητα 1,0 λίτρου, αποδίδοντας για την περίσταση 80 ίππους.
Από εκεί και πέρα, το «παρών» δίνει ο υπερτροφοδοτούμενος 1.000άρης της οικογένειας TSI, σε εκδόσεις με απόδοση 95 και 110 ίππων – ο πρώτος συνεργάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και ο δεύτερος με χειροκίνητο 6άρι ή αυτόματο DSG 7 σχέσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι όλοι οι κινητήρες ανήκουν στην υπο-οικογένεια EVO πληρώντας τις πιο πρόσφατες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6d και καταναλώνοντας κατά μέσο όρο όχι περισσότερα από 5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με το αυξημένο κατά 10 λίτρα ρεζερβουάρ καυσίμου (από 40 σε 50 λίτρα), εξασφαλίζει αυτονομία έως και 950 χλμ. για τις εκδόσεις 1.0 TSI των 95 και 110 ίππων, με βάση τις μετρήσεις στο πρωτόκολλο WLTP.