BMW X5: από τον Όμιλο Πηλακούτα

Η BMW X5 αποτελεί, δίχως καμία αμφιβολία, ένα από τα πλέον καταξιωμένα μοντέλα του πολυτελούς παρακλαδιού της κατηγορίας των Sport Activity Vehicles.

Η σημαντικότερη και για την περίσταση μη ορατή διαφορά σε σχέση με την απερχόμενη βρίσκεται στο δάπεδο, μιας και η νέα Χ5«πατά» στην πλατφόρμα CLAR του Βαυαρικού εργοστασίου την οποία ήδη χρησιμοποιούν τα μοντέλα των Σειρών 5 και 7. Γεγονός που εξασφαλίζει, σύμφωνα με τους Γερμανούς, ακόμα πιο σπορτίφ συμπεριφορά, καλύτερη ακαμψία (+33% στον τομέα της στρεπτικής) και βελτιωμένα επίπεδα άνεσης.

Στο δάπεδο CLAR (Cluster Architecture) υιοθετούνται προηγμένα υλικά, όπως το αλουμίνιο και το μαγνήσιο, ούτως ώστε να περιοριστεί η επιβάρυνση που μοιραία προκύπτει σε κάθε νέο μοντέλο στον τομέα του βάρους. Σημεία αναφοράς στον τομέα της τεχνολογίας την οποία «κουβαλά» η νέα Χ5 είναι το σύστημα Integral Active Steering (τετραδιεύθυνση), το Dynamic Drive Active Roll Suspension (ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αντιστρεπτικές δοκοί) καθώς και η αερανάρτηση (έξτρα) που πλέον αφορά τόσο την εμπρός όσο και την πίσω (διπλά ψαλίδια/πέντε συνδέσμων) της κατασκευής. Το τελευταία χαρακτηριστικό διατίθεται ως έξτρα, όντας μέρος του off-road πακέτου του μοντέλου.

Από πλευράς διαστάσεων, η νέα BMW X5 είναι μεγαλύτερη κατά 36 χλστ. (4.922 χλστ.), με το πλάτος να είναι διευρυμένο κατά 66 χλστ. (2,005 μ.) και το ύψος κατά μόλις 19 χλστ. (1.745 χλστ.). Μεγαλύτερο (+42 χλστ.) είναι και το μεταξόνιο που πλέον αγγίζει τα 3 μ. παρά 25 χλστ. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών έχει αυξηθεί στα 645 λίτρα, τιμή που μπορεί να φτάσει έως και τα 1.860 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Μάλιστα, για λόγους πρακτικότητας η πέμπτη πόρτα αποτελείται από δύο τμήματα (το άνω και το κάτω), τα οποία μπορούν να ανοίξουν με το πάτημα ενός διακόπτη. Οπτικά, το «σμιλευμένο» αμάξωμα διατηρεί τη γνώριμή του σιλουέτα, με τη νέα μάσκα και τα τροποποιημένα φωτιστικά σώματα με τεχνολογία Lasarlight LED εμπρός, αλλά και τα ανασχεδιασμένα και πιο μεγάλα σε μέγεθος πίσω, να συνθέτουν τις πρώτες άμεσα ορατές διαφορές σε σχέση με το παρελθόν.

Όντας ανανεωμένη πλήρως, η καμπίνα της νέας BMW X5 διατηρεί και αυτή όλα τα γνώριμα στοιχεία στου παρελθόντος, με πολλές όμως αλλαγές και προσθήκες, κυρίως στον τομέα της τεχνολογίας. Ο πίνακας οργάνων BMW Live Cockpit Professional είναι φουλ ψηφιακός (12,3 ίντσες), ενώ αντίστοιχη είναι και η διάσταση της οθόνης του Control Display, του συστήματος infotainment δηλαδή, που βρίσκεται ψηλά στην κεντρική κονσόλα, η οποία υιοθετεί το νέο σύστημα ID7 των Βαυαρών. Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως η καμπίνα της νέας BMW X5 μπορεί να εφοδιαστεί κατόπιν αιτήματος του αγοραστή της με μία τρίτη σειρά καθισμάτων, αυξάνοντας έτσι έτι περεταίρω τις μεταφορικές δυνατότητες του αυτοκινήτου.
 

Ο κινητήρας της έκδοσης xDrive25d αποδίδει 231 ίππους, ενώ οι εκδόσεις xDrive30d και XDrive40d αποδίδουν 286 και 340 ίππους αντίστοιχα. Όλες οι εκδόσεις πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6d-TEMP και συνδυάζονται κατ’ αποκλειστικότητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με 8 σχέσεις και τετρακίνηση, η οποία φέρει αρκετές τροποποίησης με στόχο την καλύτερη απόδοσή της σε άσφαλτο και χώμα.

Tags: