Οδηγούμε τα νέα Audi A5 και S5 στη Γαλλία

Η Audi με την παρουσίαση του νέου A5 βγάζει έναν ακόμα άσσο από το μανίκι της στην κατηγορία των πολυτελών σεντάν μοντέλων με θερμικούς κινητήρες. Το οδηγούμε στη Νίκαια της Γαλλίας και σας αναφέρουμε.

Ανακατεύοντας την τράπουλα, η Audi κάνει μια σημαντική αλλαγή στη γκάμα της, αντικαθιστώντας το A4 με το νέο A5. Στην πράξη έχουμε να κάνουμε με μια αλλαγή που προσδιορίζει τη γκάμα των κινητήρων με τους οποίους εφοδιάζεται το κάθε μοντέλο. Από εδώ και πέρα τα μοντέλα με τον ζυγό αριθμό θα είναι τα ηλεκτρικά της και αυτά με το μονό θα εφοδιάζονται με θερμικούς κινητήρες.

Audi A5 S5 Nice 4T FD

Έτσι απλά, το νέο A5 είναι η συνέχεια του γνωστού και άκρως επιτυχημένου A4, το οποίο αποτελεί το νέο κεφάλαιο του μοντέλου. Τριάντα χρόνια μετά την αποκάλυψη του πρώτου A4, η νέα μετονομασμένη γενιά του διακρίνεται για την αιχμηρή της σχεδίαση, με τα έντονα χαρακτηριστικά, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε δύο τύπους αμαξώματος, Sedan και Avant και συνολικά τέσσερις εκδόσεις A5 και S5 και με το S5 να συνεχίζει να αποτελεί την κορωνίδα της γκάμας.

Audi A5 S5 Nice 4T FD

Αμφότερες αντανακλούν με τη σχεδίασή τους τη σπορ φιλοσοφία του μοντέλου, που ακολουθείται τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το νέο Audi A5 θα κατασκευάζεται στο Neckarsulm της Γερμανίας και θα πατάει στη νέα πλατφόρμα  Premium Platform Combustion (PPC) για μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Audi A5 S5 Nice 4T FD

Όσον αφορά τις διαστάσεις, είναι διευρυμένες συνολικά, με το μήκος να είναι 4.829 χλστ. και στις δύο εκδόσεις, Sedan και Avant, που σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι κατά 67 χλστ. πιο μακρύ. Για τις αρμονικές και σπορ αναλογίες του φροντίζει το μεγάλο μεταξόνιο που αγγίζει τα 2.900 χλστ. και οι μικροί πρόβολοι, που δίνουν μια πιο compact αίσθηση στο αυτοκίνητο.

Audi A5 S5 Nice 4T FD

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στη βελτίωση των ποιοτικών χαρακτηριστικών του νέο A5 στο δρόμο, εστιάζοντας ακόμα περισσότερο στο συνδυασμό σπορ και άνεσης. Παράλληλα είναι σημαντικά βελτιωμένοι και οι διαθέσιμοι χώροι στο εσωτερικό, με τους πίσω επιβάτες να έχουν περισσότερο… αέρα στα πόδια τους, στο ύψος των γονάτων (+72 χλστ.).

Audi A5 S5 Nice 4T FD

Σχεδιαστικά το νέο A5 διατηρεί τη γνώριμη σιλουέτα, με τις διευρυμένες αναλογίες, που περιλαμβάνουν ένα μακρύ μεταξόνιο να δένουν αρμονικά με τους μεγάλους τροχούς που φωλιάζουν κάτω από τους «γυμνασμένους ώμους», συνθέτοντας ένα, αναμφίβολα δυναμικό σύνολο. Στο εμπρός μέρος η μάσκα Singleframe, με την τρισδιάστατη σχεδίαση, κυριαρχεί και δίνει το στίγμα, αποτελώντας την ταυτότητα του μοντέλου.

Audi A5 S5 Nice 4T FD

Στη σεντάν εκδοχή του μοντέλου, το πίσω μέρος χαμηλώνει ακολουθώντας μια πιο κουπέ φιλοσοφία, με την πέμπτη πόρτα να ενσωματώνει το παρμπρίζ, προάγοντας την πρακτικότητα, την οποία συνδυάζει με την αισθητική. Στην Avant εκδοχή, η γραμμή της οροφής εκτείνεται πιο πίσω, έχοντας στο τελείωμά της μια διακριτική αεροτομή, που ενισχύει την σπορ εικόνα του μοντέλου.

Audi A5 S5 Nice 4T FD

Μια νέα τεχνολογία, ειδικά εξελιγμένη στα εργαστήρια της Audi, υιοθετούν τα φώτα του νέου A5. Τα εμπρός φώτα ημέρας LED συνδυάζονται με τα πίσω OLED, με 60 τμήματα ανά ψηφιακό OLED, παρέχοντας μάλιστα τη δυνατότητα παραμετροποίησης της προβολής τους, κάτι που αλλάζει την εικόνα του μέσα στη νύχτα, με διαφορετικές «υπογραφές», όπως είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε και κατά τη δοκιμή του αυτοκινήτου στη Νίκαια της Γαλλίας.

Audi A5 S5 Nice 4T FD

Στο εσωτερικό η αψεγάδιαστη ποιότητα, σήμα κατατεθέν της Audi συναντά την εκλεπτυσμένη αισθητική χωρίς αναστολές. Η σχεδίαση είναι οδηγοκεντρική, με το ταμπλό να έχει μια ελαφριά κλίση προς τον χειριστή, σεβόμενη πάντα τις ανάγκες και των επιβατών. Το «Digital Stage» βρίσκει εφαρμογή στο νέο A5 και αλλάζει την εικόνα που μέχρι σήμερα γνωρίζαμε σε μοντέλα του «είδους».

 

Audi A5 S5 Nice 4T FDΟλόκληρη η αρχιτεκτονική είναι νέα, με αναβαθμισμένη ψηφιακή εμπειρία, που περιλαμβάνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 11,9 ιντσών, την οθόνη του συστήματος πολυμέσων MMI 14,5 ιντσών, αλλά και προαιρετικά, ακόμα μια εμπρός από το συνοδηγό, με διαγώνιο 10,9 ίντσες. Προσθέστε και το head-up display, που είναι κατά 87% μεγαλύτερο και προβάλει εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού, στο βάθος του παρμπρίζ όλες τις χρήσιμες πληροφορίες, αναβαθμίζοντας και την ασφάλεια και έχετε μια πιο σαφή εικόνα.

Audi A5 S5 Nice 4T FD

Χώροι και άνεση είναι υψηλού επιπέδου, με το μακρύτερο μεταξόνιο να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, τόσο όσον αφορά την ευρυχωρία στην καμπίνα, όσο και στο δρόμο και στο πάτημα του νέου A5, το οποίο είναι… αρχοντικό, με έμφαση στην ποιότητα κύλισης και την απόσβεση κάθε είδους κακοτεχνίας, που συνδυάζονται φυσικά με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.

Audi A5 S5 Nice 4T FD

Στον τομέα των κινητήρων, το A5 είναι διαθέσιμο, τόσο με σύνολα βενζίνης, όσο και diesel. Παράλληλα, φέρνει τη νέα τεχνολογία MHEV plus, ήπια υβριδικού συστήματος 48V, με ηλεκτρική ισχύ 18 kW (24 ίπποι). Η μπαταρία φορτίζει με ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, που φτάνει σε ισχύ έως και 25 kW.

Εισαγωγική έκδοση είναι η 2.0 TFSI βενζίνης με 150 ίππους, η οποία όμως διατίθεται και στην παραλλαγή των 204 ίππων και 340 Nm ροπής. Διαθέτει υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας (VTG) και δίνει έμφαση στην αποδοτικότητα, με τη ροπή να είναι κυρίαρχη. Ο 4κύλινδρος turbo κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με την πρώτη έκδοση να έχει μετάδοση μόνο στους εμπρός τροχούς, ενώ στη δεύτερη υπάρχει και έκδοση quattro ultra.

Audi A5 S5 Nice 4T FD

Δίλιτρος είναι και ο diesel κινητήρας 2.0 TDI, με απόδοση 204 ίππων και 400 Nm ροπής. Εφοδιάζει τόσο τη σεντάν εκδοχή, όσο και την Avant και συνδυάζεται επίσης με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, με την κίνηση να περνάει στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς, μέσω του συστήματος quattro ultra. Η τεχνολογία MHEV plus συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, αλλά και τον περιορισμό εκπομπής CO2.

Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η έκδοση S5, σε σεντάν και Avant αμάξωμα. Εφοδιάζεται με έναν V6 TFSI κινητήρα βενζίνης 3,0 λίτρων, με απόδοση 367 ίππων και 550 Nm ροπής. Διαθέτει υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας (VTG) και για πρώτη φορά, ήπια υβριδικό σύστημα MHEV plus, με τις εκπομπές CO2 τώρα να είναι μειωμένες έως και κατά 14 γρ./χλμ. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic, το οποίο, στην εξελιγμένη μορφή του, διαχειρίζεται μεγαλύτερη ροπή, ενώ παράλληλα έχει μειωμένο βάρος. Κίνηση η οποία λειτουργεί ευεργετικά και όσον αφορά τη φόρτιση του εμπρός άξονα, με την ευελιξία και την ακρίβεια του εμπρός μέρους τώρα να είναι βελτιωμένες.

Audi A5 S5 Nice 4T FD

Η μετάδοση περνάει και στους τέσσερις τροχούς, με το Audi S5 να έχει περίσσια πρόσφυση, κάτι που δεν εκπλήσσει αν είσαι γνώστης του μοντέλου και της μάρκας, αλλά ξεχωρίζει σε αυτή τη γενιά για την ποιότητα κύλισης που προσφέρει. Η ανάρτηση, με τα προαιρετικά προσαρμοζόμενα αμορτισέρ, είναι ρυθμισμένη έτσι ώστε να απορροφά κάθε είδους κακοτεχνία, αφήνοντας οδηγό και επιβάτες ξεκούραστους, χωρίς παράλληλα να στερεί από τη γνωστή ακρίβεια που χαρακτηρίζει τις κορυφαίες εκδόσεις της Audi με τα διακριτικά «. Κάτι που διαπιστώσαμε στα βουνά πάνω από τη Νίκαια, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και για χάρη της φωτογράφισης.

Audi A5 S5 Nice 4T FD

Παρακολουθήστε εδώ: Και η Ferrari τώρα στο κυνήγι για τον τίτλο | Speedzone Podcast EP62

Διαβάστε ακόμη: O αληθινός Superman