Πέντε χώρες της Ευρώπης επιδοτούν με 42 δισ. ευρώ ετησίως τα εταιρικά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης

Τα πέντε μεγαλύτερα μέλη της ΕΕ δαπανούν ετησίως 42 δισεκατομμύρια ευρώ για να επιδοτούν εταιρικά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αναφέρει μελέτη που ανατέθηκε από την περιβαλλοντική ομάδα Transport & Environment (T;E).

Τα εταιρικά αυτοκίνητα αποτελούν σήμερα στην Ευρώπη περίπου το 60% των πωλήσεων νέων οχημάτων.

Η Ιταλία παρέχει 16 δισ. ευρώ σε επιδοτήσεις για εταιρικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (13,7 δισ. ευρώ), καταδεικνύει μελέτη της εταιρείας συμβούλων Environmental Resources Management (ERM), που είδε τα φώτα της δημοσιότητας σήμερα 21 Οκτωβρίου.

Η Γαλλία και η Πολωνία παρείχαν 6,4 δισ. ευρώ και 6,1 δισ. ευρώ ετησίως, αντίστοιχα.

Οι εταιρείες προσφέρουν αυτοκίνητα ως προνόμια για τους υπαλλήλους τους, συχνά με σημαντικές επιδοτήσεις σε είδος, συμπεριλαμβανομένης της αντιστάθμισης των φόρων των καταναλωτών και των παροχών χρήσης καυσίμων.

Περίπου 15 δισ. ευρώ σε τέσσερις χώρες της Ευρώπης διατίθενται για την επιδότηση SUV, αναφέρει η σχετική μελέτη.

Οι οδηγοί εταιρικών αυτοκινήτων λαμβάνουν ένα μέσο ετήσιο φορολογικό όφελος ύψους 6.800€, το οποίο μπορεί να φτάσει έως και τα 21.600€ για μεγαλύτερα μοντέλα με υψηλότερες εκπομπές ρύπων.

«Αυτό είναι εντελώς παράλογο και απαράδεκτο, ότι εξακολουθούμε να ξοδεύουμε δισεκατομμύρια, χρήματα των φορολογουμένων, σε μια τεχνολογία που είναι εντελώς αντίθετη με την ατζέντα της πράσινης μετάβασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», δήλωσε στο Reuters ο διευθυντής στόλου της T;E, Stef Cornelis.

Η μελέτη έρχεται στο φως καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη έχουν μειωθεί, εν μέρει επειδή είναι πιο ακριβά από τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, και ως εκ τούτου απρόσιτα για πολλούς καταναλωτές, αλλά εξαιτίας και της κατάργησης των επιδοτήσεων σε αρκετές χώρες, όπως η Γερμανία.

Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 44% στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Αύγουστο, καθώς οι μεγαλύτερες αγορές ηλεκτρικών οχημάτων (βλ. Γερμανία και Γαλλία) κατέγραψαν πτώση 69% και 33% αντίστοιχα, σύμφωνα με στοιχεία του κλάδου.

Η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen είπε στον νέο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το κλίμα, Wopke Hoekstra, σε επιστολή της στις 17 Σεπτεμβρίου ότι μία από τις προτεραιότητες θα πρέπει να είναι η σταδιακή κατάργηση των επιδοτήσεων για εταιρικά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

European Union