F1 – GP Austin: Προεπισκόπηση
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 επιστρέφει στη δράση ύστερα από τρεις εβδομάδες, αυτή τη φορά στην πίστα του Austin, όπου η μάχη για τους τίτλους μεταξύ ΜcLaren και Red Bull αναμένεται να συνεχιστεί.
Η Formula 1 επιστρέφει στη δράση στο αυτοκινητοδρόμιο του Austin και ο ανταγωνισμός για τους παγκόσμιους τίτλους μεταφέρεται εκεί. Η ΜcLaren προηγείται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών με 41 βαθμούς διαφορά από την Red Bull, η οποία δεν είναι μεγάλη, αλλά η εικόνα των δύο ομάδων στους αγώνες της Formula 1 από το τέλος της άνοιξης και μετά δεν δείχνει πως οι Αυστριακοί μπορούν να κάνουν την ανατροπή. Στον αντίποδα ο Max Verstappen της Red Bull μπορεί να παραμένει χωρίς νίκη για πολύ καιρό, φροντίζει όμως να μαζεύει τους βαθμούς που χρειάζονται ώστε να διατηρεί μια διαφορά ασφαλείας από τον Lando Norris της McLaren, που πάντως δεν δείχνει ακόμη ώριμος για τίτλο.
Το φετινό Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών έχει αλλαγές. Στην πίστα του COTA (Circuit of the Americas) έχει στρωθεί νέα άσφαλτος, σε μεγάλο μέρος ολοκληρώνοντας το έργο που ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια. Αυτό περιέχει τα τμήματα μεταξύ των στροφών 9 και 12, 16 και 3, τα οποία περιλαμβάνουν τις δύο μεγαλύτερες ευθείες όπου μπορεί να χρησιμοποιηθεί και το DRS. Επομένως, η τραχύτητα της πίστας μπορεί να έχει αλλάξει από πέρυσι, δεδομένου ότι ένα νέο στρώμα ασφάλτου είναι συνήθως ομαλότερο από τον ώριμο ασφαλτοτάπητα της πίστας. Το γεγονός αυτό καθιστά ακόμη πιο καθοριστική τη συλλογή όσο το δυνατόν περισσότερων δεδομένων κατά τη διάρκεια της μίας και μοναδικής ώρας ελεύθερων δοκιμών, νωρίς το απόγευμα της Παρασκευής, καθώς ο αγώνας στο Austin έχει και Sprint.
Άλλες αλλαγές περιλαμβάνουν τη χρήση ψεύτικου χαλικιού στις ζώνες διαφυγής σε ορισμένες στροφές, ακολουθώντας το παράδειγμα του Ζandvoort. Αυτό έγινε για να αμβλυνθεί η διαμάχη σχετικά με την υπέρβαση των ορίων της πίστας, χωρίς το πρόβλημα ρίψης πραγματικού χαλικιού στην αγωνιστική γραμμή. Η νέα επιφάνεια έχει αμβλύνει το πρόβλημα των μικρών ανομοιομορφιών που είχαν αναπτυχθεί στην αγωνιστική γραμμή σε ορισμένα σημεία με την πάροδο των ετών, τα οποία έκαναν τη ζωή δύσκολη για τους οδηγούς και δυσχέραιναν τον χειρισμό του μονοθεσίου.
Οι γόμες ελαστικών που επιλέχθηκαν είναι οι ίδιες με αυτές που χρησιμοποιήθηκαν τα δυο προηγούμενα χρόνια στο Austin: Η C2 ως σκληρή, η C3 ως μεσαία και η C4 ως μαλακή. Το COTA έχει πραγματικά λίγο από όλα, αυτό επειδή η πίστα που σχεδιάστηκε από τον Hermann Tilke εμπνέεται από μερικές από τις πιο απαιτητικές και αγαπημένες πίστες, όπως το Silverstone και η Suzuka (στροφές 3 έως 6), το Hockenheim (ένα είδος Motodrom από 12 έως 15) και την Κωνσταντινούπολη (το τμήμα από 16 έως 18, μοιάζει με την ατελείωτη στροφή 8). Ωστόσο, το ξεχωριστό χαρακτηριστικό του Austin είναι η απότομη ανηφόρα από τη γραμμή εκκίνησης στην πρώτη στροφή, η οποία είναι πολύ μεγάλη. Επιτρέπει δε στους οδηγούς να παίρνουν μια ποικιλία γραμμών, γεγονός που δημιουργεί θέαμα για εκείνους που παρακολουθούν.
Όσον αφορά στις δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά, τα φορτία στο COTA κατανέμονται αρκετά ομοιόμορφα μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα και είναι περισσότερο πλευρικά παρά κάθετα. Συνήθως, η καταπόνηση των ελαστικών είναι θερμική και επομένως συνδέεται με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος που στο Τέξας τον Οκτώβριο μπορεί να μεταβληθεί σημαντικά από τη μια μέρα στην άλλη.
Όσον αφορά στη στρατηγική, θα πρέπει να αξιολογήσουμε πως μπορεί να επηρεαστεί από τη νέα επιφάνεια, έχοντας κατά νου ότι το Sprint του Σαββάτου θα παρέχει πολλά χρήσιμα δεδομένα. Στον περσινό σύντομο αγώνα, η πλειοψηφία των οδηγών επέλεξε τη μέση γόμα, αν και κάποιοι διακινδύνευσαν να χρησιμοποιήσουν τη μαλακή. Στον αγώνα πάντως η μαλακή γόμα χρησιμοποιήθηκε μόνο στο φινάλε σε μια προσπάθεια να σημειώσουν τον ταχύτερο γύρο αγώνα και να πάρουν τον επιπλέον βαθμό. Φυσιολογικά η στρατηγική των δύο αλλαγών είναι η γρηγορότερη. Η στρατηγική μιας αλλαγής απαιτεί πολύ προσεκτική διαχείριση της φθοράς των ελαστικών, προφανώς εις βάρος της απόδοσης. Το 2023, χρησιμοποιήθηκε περισσότερη η μέση γόμα C3, η οποία ήταν πιο αποτελεσματική από την σκληρή γόμα C2. Έχει ενδιαφέρον να δούμε αν η νέα άσφαλτος θα επαναφέρει τα σκληρά ελαστικά στο παιχνίδι.
Το Austin είναι ο δεύτερος από τους τρεις αγώνες αυτής της σεζόν στις ΗΠΑ, μετά το Μiami και πριν το Las Vegas. Oι ΗΠΑ βρίσκονται στην τέταρτη θέση της λίστας των χωρών που έχουν φιλοξενήσει τους περισσότερους αγώνες (77). Ανάμεσά τους 11 αγώνες Indianapolis 500, που προσμετρούσαν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών από το 1950 έως το 1960. Οι δύο οδηγοί με τις περισσότερες νίκες σε Grand Prix των ΗΠΑ θα είναι στην πίστα αυτό το Σαββατοκύριακο, καθώς Lewis Hamilton και Max Verstappen έχουν από έξι νίκες. Όσο για τις ομάδες, και εδώ υπάρχει ισοπαλία, Ferrari και McLaren έχουν από 13 νίκες.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Παρασκευή 18 Oκτωβρίου
20:30 Free Practice
Σάββατο 19 Οκτωβρίου
00:30 Sprint κατατακτήριες
21:00 Sprint αγώνας
Κυριακή 20 Οκτωβρίου
01:00 Κατατακτήριες
22:00 Αγώνας
Διαβάστε εδώ: Ο τελευταίος παγκόσμιος πρωταθλητής της Ferrari έχει σήμερα γενέθλια
Διαβάστε ακόμη: Ιταλική «ποίηση» στην εξοχή της Κύπρου