WRC – Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης: Μία στροφή πριν απ’ την τελευταία…
Προτελευταίος γύρος του WRC για το 2024, με τον αγώνα να διεξάγεται σε ασφάλτινες ε.δ. σε Γερμανία, Αυστρία και Τσεχία.
Επιτέλους άσφαλτος μετά το Ράλλυ Κροατίας, τον Απρίλιο, και να η ευκαιρία στους Thierry Neuville και Hyundai να κατακτήσουν τον τίτλο των Οδηγών και των Κατασκευαστών πριν από τον επίλογο στην Ιαπωνία. Φθινόπωρο στην Κεντρική Ευρώπη και ο καιρός θα παίξει το ρόλο του στον αγώνα, με τους τρεις κατασκευαστές στο βάθρο, πέρσι, που ήταν και η πρεμιέρα αυτού του ιδιαίτερου αγώνα στο θεσμό.
Συμμετοχές-Διαδρομή
Υπολογίστε 43 εγγεγραμμένα πληρώματα στην αφετηρία, αύριο Πέμπτη 17 Οκτωβρίου στην Τσεχία, στο Κάστρο της Πράγας, και ενώ έχει προηγηθεί το shakedown και ακολουθεί η SS, και στη συνέχεια ακόμα μία ειδική διαδρομή, ό,τι οριακά αλλάζει το κλασικό μοτίβο.
Επανέρχεται άλλωστε την επομένη, την Παρασκευή 18/10, και υποστηρίζεται μέχρι την Κυριακή 13:15 ελληνική ώρα, οπότε συντονιζόμαστε στην Cosmote TV για την απευθείας μετάδοση της PS. Η αφετηρία της ίδια όπως το 2023, αλλά η ε.δ. μικρότερη. Σε αντίθεση με τη διαδρομή συνολικά, όπου έχει διατηρηθεί ο σκελετός αλλά έχουν προστεθεί χιλιόμετρα, σε αγώνα με 300 χλμ. ε.δ.
Σημειώστε ότι η βάση του αγώνα παραμένει στη Γερμανία, αλλά έχει μετακινηθεί στο Karpfham, περίπου 30 χλμ. από το Passau, κοντά στα σύνορα με την Αυστρία.
Την Παρασκευή, μια γεμάτη αγωνιστικά ημέρα στην Τσεχία, με κατάληξη το βράδυ στη Γερμανία.
Το Σάββατο θα είναι η μεγάλη ημέρα, με ειδικές διαδρομές στη Γερμανία και στην Αυστρία, σκέλος που περιλαμβάνει και ενδιάμεσο SP, πριν από τις επαναλαμβανόμενες ε.δ. το απόγευμα.
Σε αντίθεση με πέρυσι, το Ράλλυ παραμένει στη Γερμανία καθ’ όλη τη διάρκεια του σκέλους της Κυριακής, με δύο επαναλαμβανόμενες ε.δ. χωρίς σέρβις.
Rally1
Όπως και η Χιλή, δέκα είναι τα Rally1, με κάποιες αλλαγές στις συνθέσεις των ομάδων. Στη Hyundai επιστρέφει ο Andreas Mikkelsen, ως ειδικός στην άσφαλτο, στην προσπάθειά του να εξασφαλίσει τους τίτλους με τους Thierry Neuville και Ott Tanak.
Επιστροφή και του Takamoto Katsuta για την Toyota, ενώ ο Sami Pajari παραμένει στο τέταρτο GR Yaris για την τρίτη του συμμετοχή με Rally1, ενώ οι Sebastien Ogier και Elfyn Evans -θεωρητικά ακόμη διεκδικητές του τίτλου- έχουν την ευθύνη ώστε η Toyota να διεκδικήσει τον τίτλο των Κατασκευαστών.
Η M-Sport συμμετέχει με τρία Ford Puma Rally1. Μαζί με τους Adrien Fourmaux και Gregoire Munster, υπολογίζουν και στον Ιορδάνη Σερδερίδη χωρίς την υβριδική υποστήριξη στο Puma του, στον τρίτο του αγώνα φέτος στο WRC.
Rally2
Ο επικεφαλής της βαθμολογίας, Oliver Solberg, ολοκλήρωσε τη σεζόν με την τέταρτη θέση στη Χιλή, αλλά θα αγωνιστεί στο CER χωρίς να βαθμολογείται με τη Skoda Fabia RS της Toksport.
Ο πλησιέστερος στη βαθμολογία, ο Yohan Rossel (Citroen C3 Rally2), απέχει μόλις 12 βαθμούς, αλλά θα πρέπει να κερδίσει, αφού αφαιρεί 10 βαθμούς από τους προηγούμενους αγώνες. Ο Nikolay Gryazin, επίσης με «Σε-Τρουά», δε διεκδικεί τον τίτλο, αλλά θέλει να ολοκληρώσει νικητής, όπως στην Κροατία.
Η συμμετοχή του Sami Pajari με το GR Yaris Rally1 σημαίνει ότι στο WRC2 θα διεκδικήσει τον τίτλο στο Ράλλυ Ιαπωνίας τον επόμενο μήνα.
Στη σκακιέρα της βαθμολογίας, κλειδί είναι ο Gus greensmith με Skoda, που δε βαθμολογείται στο CER, αλλά στην Ιαπωνία, ώστε κερδίζοντας τον Pajari να προσφέρει τον τίτλο στον Solberg Jr.
Δύο ακόμα συμμετοχές στην Toksport Skoda έρχονται με τη μορφή των Josh McErlean και Gus Greensmith, αν και ο τελευταίος δε θα κερδίσει βαθμούς σε αυτό το γεγονός. Αντίθετα, θα επιδιώξει να κάνει μια χάρη στον συμπαίκτη του, Solberg, νικώντας τον Pajari στην Ιαπωνία. Με Skoda και ο Kajetan Kajetanowicz.
Με τους τίτλους Junior WRC και WRC3 να έχουν ήδη κριθεί, μόνο για το πρεστίζ και την εμπειρία συμμετέχουν όσοι πιστοί στα «μικρά», όλοι με Ford Fiesta Rally3, εκτός του Matteo Chatillon με το Renault Clio Rally3 του, συνδυασμός που επικράτησε στις ασφάλτινες ε.δ. του Ράλλυ Κροατίας.
Να θυμίσουμε ότι το WRC του 2024 ολοκληρώνεται σε ένα μήνα στην Ιαπωνία, από τις 21 έως τις 24 Νοεμβρίου._ Σ. Χ.